Vitt rådjur

Oskar

Aktiv medlem
Vitt rådjur
Jag är just ny ute på en liten kvällstur. För en liten stund sen fick jag syn på något som verkar ha varit ett vitt rådjur.

image.jpeg

Vitt rådjur
Kan det vara en liten ren som förrirrat sig söderut?

-EDIT-

Nu när jag tittar noggrannare så ser det mer ut som ett albino rådjur/dovhjort? renar är klart större fast det är svårt att avgöra storleken med den vinkeln.

Senast ändrad:
Vitt rådjur
Nu verkar det ju redan vara uppklarat men jag tycker nog det ser ut som en dovhjort. Rådjur är nättare i kroppsformen. Ta en tydlig bild bakifrån nästa gång du ser den så är det lätt att se vad det är.

Vitt rådjur
Fascinerande att läsa artikeln, som om det vore en sensation. Man tycker att en expert på på Naturhistoriska borde ha koll på att det finns en väl etablerad stam i åtminstone Västmanland och Södermanland sedan minst 20 år tillbaka. Plus Nacka. Nollkoll.

Vitt rådjur
oxr sa:
Fascinerande att läsa artikeln, som om det vore en sensation.

Det KAN ju vara så att vi har att göra med en falcitering, allt för att skapa en artikel utifrån en läsarbild. Själv blev jag rätt besviken när jag insåg att det var en dovhjort, det känns lite som att ha fått syn på en kanadagås.

Vitt rådjur
Jag såg ett vitt djur idag också, är inte säker på om det var en enhörning, rådjur, dovhjort, isbjärrn eller Chupacabra. Om jag skulle satsa pengar skulle jag halvgardera med rådjur + dovhjort.
Sågs på Järvafältet i närheten av Mt Järva.

Vitt rådjur
Så jävla pinsamt. Aftonbladets "expert" har inte rn jävla susning om vad är det för något.

Och en "naturfotograf" som fick gåshud av det? Jisses alltså..

Ska fan ut o plåta flockarna runt vomb, genarp, hjularöd osv. Allt för att få vara med i aftonhoran.

Vitt rådjur
marr sa:
Så jävla pinsamt. Aftonbladets "expert" har inte en jävla susning om vad är det för något.

Och en "naturfotograf" som fick gåshud av det? Jisses alltså..

Ska fan ut o plåta flockarna runt vomb, genarp, hjularöd osv. Allt för att få vara med i aftonhoran.
För att citera George Carlin:
"Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that."

Edit: skrev lite snällare.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp