Vitus Mythique 29 VRS - Slutsåld?

Hej,

Jag vill köpa en Vitus Mythique 29 VRS (alt. VRX). Finns den att köpa någonstans?
För några månader sedan kollade jag på den på wiggle men nu är den slut där. Då kostade den ~15000kr.

Alt. så kan jag tänka mig köpa en liknande cykel om det finns något i lager
120-140mm slag
"Trail"
Budget 20000kr.

Jag har aldrig beställt en cykel men är det normalt att det är över 10 veckors leveranstid? Jag kanske är ute i dålig tid.

Tämligen OT men vad är egentligen vitsen med att att ha två säljkanaler dvs CRC och Wiggle. Kommer det sig av att man köpt upp en av dem och det därmed var en upparbetad kanal som man inte ville lägga ned?

Generellt verkar de ju ha samma saker rakt över eller?

Mm, wiggle fick nån corona panik och plockade bort de flesta vitus helt från siten. Kommer väl tillbaks om de inte säljer slut först.

Ja, nu verkar det bara gå att beställa via CRC. Vitus gick även ut på Instagram med att deras Mythique nu finns i lager på CRC men nämnde inget om Wiggle.

Finns det några bättre alternativ till VRS nu när den kostar 19000kr? När det kostade 15000 kändes det verkligen som det var lite konkurrens.

Grejen är den att Wiggle har ju lojalitetsrabatten, som brukar appliceras på t.ex Vitus-cyklarna. Samma cykel på CRC blir alltså 12% dyrare för mig.

Tillbaka
Topp