Vitus Nucleus 2020, när?

• Trådstartare Trådstartare TRL
  • Start datum Start datum
Vitus Nucleus 2020, när?
Scaramanga sa:
jonte987 sa:
Big Al för 10000?
Instegskomponenter helt klart men en riktig cykel. Aggro HT.

Ska du ha ordentliga grejor så får du upp 14000 för en nukeproof scoute race. Om det finns storlekar kvar.
Slx nivå och jag tror sektor gaffel.

Big Al :) En 29+ lite mer åt trailhållet?

29 som troligen kan ta 27.5+ 2.8.
Ragley har också en massa 27.5or i stål men de är säkert dyrare.

Scout finns i 27.5 och 29an funkar med 27.5 hjul.

Vitus Nucleus 2020, när?
Jag tänkte sälja min Nucleus 275 VR i xl nu om det skulle kunna vara intressant? 2019 års modell som jag körde vasan på, precis tvättat, putsat och smort den fin igen.

Vitus Nucleus 2020, när?
Hur gick det till när Roscoe blev mera stigcykeln än Rapide? Att Roscoe är mindre XC kan jag hålla med om, den är mindre av allt utom prislapp och antal kg.

Rapide har 12x148 TA boost bak, Roscoe har 5x141 QR
Båda har 120 mm gafflar.
Båda har basic 2-kolvsbromsar.
Rapide har 66,1° HTA, Roscoe 67,3° HTA
Rapide har 72,1° STA, Roscoe 70,8° HTA
Rapide har längre hjulbas.
Rapide/RapideVR har bättre utrustning för färre pengar.

Vitus Nucleus 2020, när?
Sixten Fors sa:
Hur gick det till när Roscoe blev mera stigcykeln än Rapide? Att Roscoe är mindre XC kan jag hålla med om, den är mindre av allt utom prislapp och antal kg.

Båda har 120 mm gafflar.

Så så, Roscoe nämndes bara som något som hade provcyklats och uppskattats.

Vitus Nucleus 2020, när?
Sixten Fors sa:

Båda har 120 mm gafflar.

Hela ”nycykelsuget” startade med provkörning av en Roscoe.

Rapide har 100mm gaffel enl spec och kan ev uppgraderas till 120 om jag förstod det rätt.

Vitus Nucleus 2020, när?
När jag skapade denna tråden klickade jag i att jag ville ha mial-avisering vid inlägg... det ångrar jag nu! ;)

Har inget emot att tråden används vidare men nu har det skevat rätt långt från utgångsfrågan kan jag tycka. Inget emot frågorna som ställs eller besvaras, men de kanske ska ha en egen tråd och inte ligga i en om när Vitus släpper sin 2020-kollektion? ;)

Vitus Nucleus 2020, när?
Scaramanga sa:
Hela ”nycykelsuget” startade med provkörning av en Roscoe.
Rapide har 100mm gaffel enl spec och kan ev uppgraderas till 120 om jag förstod det rätt.
Kan eventuellt? Garanterat och skitenkelt ligger närmre sanningen. Kan tycka att jag var rimligt tydlig redan på förra sidan i denna tråd, alltså här

Man plockar av underbenen och tar bort en distansring i plast ur vänster innerben. Här en bild från en av mina fyra gafflar som fått samma behandling.

Bilagor

• 180702_SID_120.jpg
    180702_SID_120.jpg
    131.5 KB · Besök: 32
Vitus Nucleus 2020, när?
Scaramanga sa:
Tack för allt engagemang :)

Vitus egna storlekstabell säger ju M för min kroppslängd och jag misstänker att de vet vad de pysslar med.

Följer upp mitt storleksval genom att citera mig själv. Japp, jag beställde en M och det visade sig vara helt rätt för mig och min bråkiga rygg. Original styrstam är 70mm och ersattes direkt av en 60mm. Kommer snarast möjligt byta till en ännu kortare alt byta ut det spikraka originalstyret mot ett med lite backsweep.

Tur att jag inte beställde en L :)

Vitus Nucleus 2020, när?
Jo men det jag menar är att den väl inte är släppt ännu? Att dom börjat förbereda en sida för en ny produkt och bildsatt den före den är släppt.

Vitus Nucleus 2020, när?
Vitus Nucleus 2020, när?
Jag är inte insatt i Brexit eller hur det påverkar alla länder i Storbritannien, men jag tror cyklarna från Wiggle sätts ihop och skickas från Belfast typ, om det gör någon skillnad? :P

Tillbaka
Topp