Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Scott tokig skrev:
-------------------------------------------------------
> mamme1 skrev:
>
> > Om man ska transportera sej på annat sätt
> till
> > banan, vad är då smidigast?
>
>
> S-tåg till Virum Station närmast målbacken.
Synd att det inte höll. Och att ingen av de andra svenskarna kunde visa upp sig på slutet. Otur för Ahlstrand som tappade placeringar och flyt i klungan på grund av en vurpa. Men han kanske låg lite för långt bak ändå.
Observera att det går alldeles utmärkt att snitta över 44 km/h (som juniorerna gjorde) med max utväxling 52-14. Kan ju vara bra att hänvisa till när folk häver ur sig saker som att det inte går att köra vätternrundan (eller pendla till jobbet) fort med kompakt- eller MTB-vevar.
JT skrev:
> Observera att det går alldeles utmärkt att
> snitta över 44 km/h (som juniorerna gjorde) med
> max utväxling 52-14. Kan ju vara bra att hänvisa
> till när folk häver ur sig saker som att det
> inte går att köra vätternrundan (eller pendla
> till jobbet) fort med kompakt- eller MTB-vevar.
Nänä. det är 57-11 som gäller. Då snittar man över 50. Ensam dessutom. Såg jag i onsdags.
rback skrev:
> Nänä. det är 57-11 som gäller. Då snittar man
> över 50. Ensam dessutom. Såg jag i onsdags.
När man har tillfälle att jämföra SVT med Eurosport såhär så inser man hur mycket kommentatorernas kvalitet betyder för upplevelsen av en cykelsändning. SVT-killen trodde att något dramatiskt hände när klungan delade sig och körde på två sidor av en rondell tidigare i sändningen... :-/
Hehe ja och min mailfråga om dom kör med carbon och tuber fick magnus bäckstedt besvara med att förklara vad tuber är, på reporterns förfrågan förstås...
staine skrev:
> Hehe ja och min mailfråga om dom kör med carbon
> och tuber fick magnus bäckstedt besvara med att
> förklara vad tuber är, på reporterns
> förfrågan förstås...
Haha! Fråga hur snabbt Emma Johansson har kört Vätternrundan!
Synd att till synes bästa svenska för dagen (Emilia Fahlin) var tvungen att hålla igen
när det fanns chans till att gå med och dela upp fältet efter c:a 2/3 av loppet.
Hände ju flera gånger att hon utan problem och till synes med pigga ben var med uppe i
topp 10 och då mest satt och spanade bakåt efter Emma J.
Med 7 startande och 2 så starka kort som Emilia och Emma så borde man väl spelat på båda.
Holland, Tyskland och England kör varje gång för mer än 1 tänkbar vinnare ... så lite
taktikmiss var det allt av de blågula.
staine skrev:
> Hehe ja och min mailfråga om dom kör med carbon
> och tuber fick magnus bäckstedt besvara med att
> förklara vad tuber är, på reporterns
> förfrågan förstås...
Men å andra sidan. Vad är det fõr cocofràga?
Skulle Maggie varit runt hos alla materialare och snackat hjulval? Och tror du att samtliga damlandslags budgetar tillåter plasthjul till alla lagmedlemmar?
mamme1 skrev:
> staine skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hehe ja och min mailfråga om dom kör med
> carbon
> > och tuber fick magnus bäckstedt besvara med
> att
> > förklara vad tuber är, på reporterns
> > förfrågan förstås...
>
>
> Men å andra sidan. Vad är det fõr cocofràga?
> Skulle Maggie varit runt hos alla materialare och
> snackat hjulval? Och tror du att samtliga
> damlandslags budgetar tillåter plasthjul till
> alla lagmedlemmar?
Det är väl inte landslaget som står för hojarna. Eller har jag fel? Ser ju ut som de kör med sina vanliga teamhojar och olika märke på hjulen i samma landslag.
mamme1 skrev:
>
>
>
> Men å andra sidan. Vad är det fõr cocofràga?
> Skulle Maggie varit runt hos alla materialare och
> snackat hjulval? Och tror du att samtliga
> damlandslags budgetar tillåter plasthjul till
> alla lagmedlemmar?
Ja nu var frågan ännu mer coco än den uppfattades men strunt i det,dom kunde iaf bara säga om tuber el kanttråd var vanligast . Och vilken intelligent fråga ställde du själv då?
Jag tror att någon missuppfattat Ola Bränholms roll. Han vidarebefordrar bara frågan till experten, för naturligtvis vet experten, Bäckstedt, mer än Bränholm. Jag minns att för ett år sen så fanns det faktiskt de som föredrog SVT bara för att Vacchi/Adamsson ibland blir lite för tramsiga. (Ungefär som happy alltså...)
xdr skrev:
> Jag måste säga att svt gör ett jävligt bra
> jobb, överaskad. Kommer inte på mig själv med
> att sakna Vachi allt för ofta.
Det gör du först när det blir lite spänning och SVT kommentatorn låter som om det vore en begravning.
Är det bara jag som tycker att VM-banan är ett sömnpiller? Det är ju solklart att loppet blir lugnare än en testbild, med spännning först sista minuten i klungspurten som Cavendish vinner...
Inga skarpa tighta kurvor, rondellerna är fixade, inga branta stigningar, ingen galen publik... inget utslagsgivande alls :/