Void i konkurs

Havoc 5

Aktiv medlem
Void i konkurs
Craft är svenskt. Liksom POC.

Swedemount och 8848 har lite cykelkläder också. Finns säkert fler men är de jag kommer på på rak arm.
Är Poc verkligen svenskt?
Jag fick absolut inte det intrycket då jag köpte ett par trasiga cykelbrillor av dem (vilket resulterade i slut-Pocat för min del).

Oskar

Aktiv medlem
Void i konkurs
Kollar man på allabolag så får man upp bokslutet per 181231, en för tiden ej kk-mässing sits. Tesen om låg kassalikviditet är fel per det datumet, den är inte tillfredsställande men helt ok för typen av bolag. Synd oavsett, tycker de har snygga grejer.

Att bokslutet 2018-12-31 inte beskriver en konkursmässig sits DÅ spelar ju ingen större roll NU då bolaget de facto är försatt i konkurs sedan 2020-02-11...

DD88

Medlem
Void i konkurs
Omstruktureringar har skett och jag har svårt att tro att dom kan skära ner så mycket mer än vad de redan gjort.
Enligt en vän som jobbar där så är det en kombination av för stor personalstyrka, sviktande försäljning och dålig koll på ekonomin. Dvs inget utöver det vanliga.

DD88

Medlem
Void i konkurs
För stor personalstyrka? På ekonomisidan kanske.
Har som jag förstår det rekryterats för en ökad omsättning men i slutändan så har försäljningen uteblivit pga en klen kollektion och sviktande marknad.

Iaf hens syn på läget, inga garantier att det ger hela bilden.

Jag är iaf glad att jag inte sökte något av jobben i höstas.

bikerX

Medlem
Void i konkurs
Jag är i det läget att jag lade en beställning den 11/2,på morgonen för drygt 2600:- och så klart inte fått det jag beställt (betalade med kort)
Jag har kontaktat VOID de har ingen lösning, har även kontaktat KLARNA men även där går det segt, de har pausat min faktura.
Är någon annan i samma sits? Hur gör ni i sånt fall?

ooms

Aktiv medlem
Void i konkurs
Jag är i det läget att jag lade en beställning den 11/2,på morgonen för drygt 2600:- och så klart inte fått det jag beställt (betalade med kort)
Jag har kontaktat VOID de har ingen lösning, har även kontaktat KLARNA men även där går det segt, de har pausat min faktura.
Är någon annan i samma sits? Hur gör ni i sånt fall?
Kontakta Klarna igen, säg att företaget gått i konkurs, du har varit i kontakt med företaget/kk-förvaltaren som inte har nån lösning (dvs du kommer inte få några varor), och därför åberopar du Klarnas köparskydd och begär full återbetalning. De kommer att ”utreda” under några veckor, men till slut bör du få dina pengar fr Klarna.
Så funkade det iaf när jag var i liknande sits efter Cykelkrafts konkurs.

Westman

Aktiv medlem
Void i konkurs
Kontakta Klarna igen, säg att företaget gått i konkurs, du har varit i kontakt med företaget/kk-förvaltaren som inte har nån lösning (dvs du kommer inte få några varor), och därför åberopar du Klarnas köparskydd och begär full återbetalning. De kommer att ”utreda” under några veckor, men till slut bör du få dina pengar fr Klarna.
Hen har ju pausat sin faktura så inget betalt/inget att få tillbaka. Borde inte vara något problem, ordern lär väl strykas.

ooms

Aktiv medlem
Void i konkurs
Hen har ju pausat sin faktura så inget betalt/inget att få tillbaka. Borde inte vara något problem, ordern lär väl strykas.
Han har ju betalt med kort, men visst, så småningom kommer Klarna sätta tillbaka pengarna, men det tar några veckor för deras kvarnar att mala. Sedan att de kallar det ”fakturan pausad” trots att den redan är betald är en annan sak...

Westman

Aktiv medlem
Void i konkurs
Han har ju betalt med kort, men visst, så småningom kommer Klarna sätta tillbaka pengarna, men det tar några veckor för deras kvarnar att mala. Sedan att de kallar det ”fakturan pausad” trots att den redan är betald är en annan sak...
Ah, missat det, utgick från att Klarna = Faktura. Har aldrig direktbetalat innan leverans när jag valt Klarna, det är väl typ hela poängen med tjänsten. Det går säkert bra ändå inom ett par veckor.

ooms

Aktiv medlem
Void i konkurs
Ah, missat det, utgick från att Klarna = Faktura. Har aldrig direktbetalat innan leverans när jag valt Klarna, det är väl typ hela poängen med tjänsten. Det går säkert bra ändå inom ett par veckor.
Jag betalar alltid med kreditkort, då har man ytterligare skydd. I de butiker som har klarna så verkar de hantera samtliga betalsätt, dvs det går inte att slippa klarna även om man vill betala direkt.

bikerX

Medlem
Void i konkurs
Tack för bra svar! Jag provar det sättet.

Sam

Aktiv medlem
Void i konkurs
Det var nog inte spiken, men är det nu när företagen har problem med likviditet och obligationsmarknaden vänt de flesta företagen ryggen.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer