Void i konkurs

Eapea

Aktiv medlem
Void i konkurs
oj, det kom oväntat. Kändes som det var på G riktigt bra ju. Vi kan ju hoppas att VOID ändå gått ok och att det räddas ur Wear Colours konkurs

NickPick

Aktiv medlem
Void i konkurs
Tråkigt. Hoppas det löser sig!
Synd att mycket av sigrs plagg är lite busiga för en normalsmal. Nu finns det väl inget svenskt kvar .

Wearcolour har jag bara sett men aldrig ens tänkt köpa.

Adhocalias

Aktiv medlem
Void i konkurs
Tråkigt. Hoppas det löser sig!
Synd att mycket av sigrs plagg är lite busiga för en normalsmal. Nu finns det väl inget svenskt kvar .

Wearcolour har jag bara sett men aldrig ens tänkt köpa.
Craft är svenskt. Liksom POC.

Swedemount och 8848 har lite cykelkläder också. Finns säkert fler men är de jag kommer på på rak arm.

Spacekitty

Aktiv medlem
Void i konkurs
Jag har inget Void i garderoben och ingen egen erfarenhet, men dom kläder jag sett mina vänner använda har varit ganska dålig kvalitet. Resåren i armslut och benslut rullar upp sig efter ett tag. Kläderna hade vit textil som bara var målat på utsidan med snabb blekning/slitning som följd, men det kanske har varit ur någon lågbudgetkollektion.

Sam

Aktiv medlem
Void i konkurs
Jag har haft uteslutande VOID de senaste åren med undantag för Craft Bibs. Deras kläder har hållit helt rimlig kvalitet där kollektionerna varit distinkta! Hoppas någon eller några eldsjälar räddar varumärket. Frågan är hur mycket de har i skulder.

Jag beställde från dem i slutet av förra veckan och har nu en faktura från Klarna som ska betalas den 20:e.

ooms

Aktiv medlem
Void i konkurs
Jag beställde från dem i slutet av förra veckan och har nu en faktura från Klarna som ska betalas den 20:e.
Nu betalar jag alltid direkt med kort, men funkar det inte så att Klarna skickar ut fakturan först när prylarna skickats? Om inte, är det ju bara att logga in och pausa fakturan och låta klarna utreda det hela.
Jag fick för ett par veckor sedan tillbaka pengarna jag betalt till cykelkraft för ett varubrev som levererades tomt dagen innan de konkade. Det tog iofs några veckor, men klarnas köparskydd funkade.

Fishy

Aktiv medlem
Void i konkurs
Tänkte mig ett första köp av Void när nya kollektionen för 2020 släpps, men då blir det inget med det.:(
Samtidigt står det "Preseason Sale". Låter som att en kollektion har skapats ändå och kanske den släpps innan konkursen med utförsäljning även på detta?

Maakus

Aktiv medlem
Void i konkurs
Jag har inget Void i garderoben och ingen egen erfarenhet, men dom kläder jag sett mina vänner använda har varit ganska dålig kvalitet. Resåren i armslut och benslut rullar upp sig efter ett tag. Kläderna hade vit textil som bara var målat på utsidan med snabb blekning/slitning som följd, men det kanske har varit ur någon lågbudgetkollektion.
Har klämt och pillat på kopior från Wish, det är inte samma kvalité som de riktiga grejerna.

CEHG

Medlem
Void i konkurs
Jag är ingen ekonom, men är det inte så att om man inte håller man stramt i tyglarna vad gäller inköp, vad man har i lager osv. så kan man snabbt hamna i den här situationen. Det går ju inte betala hyra och löner i osålda varor.

Frenchy

Aktiv medlem
Void i konkurs
Kan det vara en historiskt sämst vinter som dödat Wear Colour?
Very likely. Very slow sales, probably 0 refills from retailers and suppliers coming knocking on the door to pay for the current collection (and most likely this is actually their own bank as I would expect them to pay most of their supply with 120d Letters of credit that are coming due about now).
What surprises me most is that they added Carl Henrik Rosander and Måns Ernst Rudolf Ulvestam as investor into the company only last April...

bjuhren

Medlem
Void i konkurs
Tråkigt, jag var själv väldigt nöjd med det från void som jag använt mig av. Snyggt. Rimligt prissatt (ej rapha) och svenskt märke. Hoppas de återuppstår

Westman

Aktiv medlem
Void i konkurs
Visst är det moderbolaget CLWR som konkat och därmed Void dragits med i fallet så att säga? Hoppas de köps ut och återuppstår. Och gör mer MTB-kläder.

Joem

Medlem
Void i konkurs
Kollar man allabolag så ser det inte ut som ett konkursmässigt bolag, vad är det jag inte fattar?
Kollar man på allabolag så får man upp bokslutet per 181231, en för tiden ej kk-mässing sits. Tesen om låg kassalikviditet är fel per det datumet, den är inte tillfredsställande men helt ok för typen av bolag. Synd oavsett, tycker de har snygga grejer.

pnyberg

Medlem
Void i konkurs
Är det någon som vet något mer? Är det så att man bara ska omstrukturera och skilja ut filéerna från fettet? Eller ska hela skiten vrakas?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer