Voltaren Cup 2007 The Grand Finale, 2 startplatser kvar!!!!

Taktiken får helt enkelt bli; Ha god tid på sig. :(

Klockan ringer 06:30, fettotävling yeah right. ;)

nenja skrev:
-------------------------------------------------------
> Är fortfarande osäker på resvägen, kan vi inte
> mötas upp ngnstans Miche? Franssons kanske?
>
Tanken är att vi åker direkt hemmifrån jag och mitt support team (tant och ungar).

> Är det smidigt att cykla munkebäck -> kålltorp
> -> örgryte -> kallebäck?
>
Jag vet faktiskt inte, jag cyklar alltid via härlandan tjärn, skatås, golbanan, bg.

Hallå.

Ställer min startplats till förfogande. Jag har insett att jag är för feg och kommer bara skada mig bättre att spara kroppen tills Åre.
Ni andra får ha det så grymt och hoppas att banorna torkat upp.

Nu har vi kommit hem från slingorna efter ett par träningsåk. Ni locals får fan passa er imårn! :P

Orange jag hade lite tankar ang att nybörjare, stackare med för lite slag (;D) och bakfulla skulle få köra i en egen klass. Vi får väl göra så att dom 5-6 som kommer in med sämst tider får ha en egen lite tävling i tävlingen. ;)

Kanske är lite småfegt att träna med tanke på att vissa inte har möjligheten men som sagt så är jag glad att jag gjorde det då detta är min första DH-upplevelse och jag hade gått ner 50% annars.

Nu är jag trött som attan men att himlen är täckt av tunna moln och man till och med ser lite blått mellan dem är upplyftande, dags att fixa grejerna och lite mat + kaffe.

Fy fan jag mår som jag förtjänar..

Var är det samling? Edit:hittade.

För övrigt så ser det ut som att icke locals har tränat mer än locals. :)

Senast redigerad av en moderator:
Det är samling på den lilla parkeringen vid vattenverket. Den som ligger vid målet med vippbrädan. KLockan 9... Jag är redan i lackarebäck så jag e väl där om en halvtimma elelr något.. ses där...

LillJubel hade en kanondag i voltarenspåren!
Paråkningen på Grafitti var nog lite värre än vad han anat innan, men han hade skitkul, och jag med.

Funktionärsassistent med komradio och grejjer är rätt fett om man är åtta på väg till nio.
(Kanske skulle han haft hand om klockan också??..)
CIMG0107.jpg ht=600

Nu skall vi träna bägge två så vi kan utmana till höstsäsongen.

//Jubel

Tjosan grabbar!

Ja då var cupen slut för denna gången. Har varit otroligt kul att se folk dundra nerför våra favvoritstigar här i Gbg.

En utförlig RR kommer samt alla poänglistor med tider och dylikt.

Om någon har tagit bilder idag och vill lägga upp på vår pixbox sida skapad för cupen går det bra att kontakta mig eller Pontus på PM så skickar dom lösenord.

Om det är någon som saknar sin jacka så har jag tre stycken som låg kvar i min bil :)

Jubel: du vet att det är kört nu va? Grabben kommer aldirg bli något svetto ;)

Som utlovat kommer det med största sannorlikhet att dyka upp någon tävling frammåt sensommarn / hösten...

Freddan /Team Voltaren

Tänkte passa på å tacka alla som kom å åkte idag. Klockrent sköj vart det även om man kanske skulle skippat att åka sista gången :p

/Carl aka Kräxx

Jisses vilken skön dag det var idag!!!
Tusen och massa fler än så tack till Voltaren-arrangörerna!

00.jpg ht=544

01.jpg ht=480

02.jpg ht=544

03.jpg ht=544

04.jpg ht=544

05.jpg ht=544

06.jpg ht=544

07.jpg ht=544

08.jpg ht=544

09.jpg ht=544

10.jpg ht=544

11.jpg ht=544

12.jpg ht=544

13.jpg ht=544

14.jpg ht=725

15.jpg ht=418

16.jpg ht=544

17.jpg ht=572

18.jpg ht=544

19.jpg ht=544

20.jpg ht=480

21.jpg ht=480

22.jpg ht=544

Jag känner också att jag borde låtit Lilljubel sköta tidtagning, ja hel målgången egentligen :)

Kul att ni jonnade Graffitin också, coolt när man snart är 9 bast.

Tjena!

hemma igen o så gott trött i kroppen o kan inte sluta flina heller. Dagen var helt otrolig och att jag fick till en hel del av mina åk känndes grymmt upplyftande då jag varit lite nedjobbad av att allt går sönder och "jag aldrig får köra klart". tack för priset med =) Det var skitkul faktiskt. =D Speciellt när jag inte ladde någon direkt krasch på hela dagen =)

tack till hela Team Voltaren som gjort detta möjligt. Ni har andrat mitt liv till det bättre =)

Nu behöver jag bara satsa mer ;P

kram. morfum.

Hej,

Även jag har kvicknat till lite här hemma. Vad ska man säga, sjuuuukt rolig dag :-)
Började med en fet vurpa på första banan, vilket resulterade i en fin lårkaka som gör att jag inte kan gå nu när jag varvat ner. Levde nog på adrenalinet resten av dagen.
På Staffans störtlopp lyckades jag med konststycket att få en dubbelpunka vid stenkistan. Dock pös
bara backdäcket ut direkt, medans jag märkte vid förflyttning till HHHR, att även framdäcket var tomt, ridå. En vänlig Ola hjälpte mig dock snabbt att byta, så var redo för nästa start inom 10min. Tack Ola!

Inför HHHR var inställningen bara att rulla ner i sakta mak, vilket jag knappast lyckades med. 3 vurpor, vilket ena resulterade i böjt kedjestag (det övre) samt railsen på sadeln var helt nerböjda. Jag var tydligen helt slut efter en lång dag i backarna, vilket gjorde att fokusen var helt borta...

Kan bara tacka Voltarenarrangörerna för väl genomförd tävling. Länge sedan jag hade såhär
skoj på cykel :-)

Mvh

-M-

Kalasarrangemang killar.
Mer sånt.
Imponerande bra kört av alla.
Vissa har teknik så att man nästan vill sluta cykla för man känner sig så underlägsen. :-/
Tror många kan hämta mycket inspiration till sin egen stigcykling genom att studera dessa cyklisters teknik.

Tur med vädret hade vi också.
Bara några snabba skurar emellanåt.

Vet inte. Men det måste varit jobbigt att vara åskådare också. Var sjukt trött när jag kom hem. Var tvungen att sova tills nu för att få ordning på skallen igen. Tur man har semester :)

Har en hel hög med bilder från tävlingen då jag fotade en hel del.
Lägger ut dem så fort jag har gått igenom dem.

- Matias

Nu fick jag äntligen tid att sätta mig, tvättat hoj, ätit som en dåre, duschat osv. ^^

Fan va kul vi hade ute i backarna idag! Alla trevliga gossar som man fick hälsa på och alla duktiga och modiga förare som for ner för branterna och körde igenom den stackars leran så det sprutade.

Även om det blev en del hoppade på en pedal och panikbromsningar inför kommande branter och stup så hade jag sjukt kul. Det ena åket flummigare än det andra men jag kom i mål och det var sjukt skönt och roligt att köra banorna på tid så man inte kunde stå och tveka utan bara KÖTTA!!!!!!! ;D

Tack för en underbar dag och en så kraftig dos av mersmak att jag kommer ha svårt att sova, tack alla medtävlande för ett otroligt trevligt sällskap och tack alla arrangörer för en oförskämt rolig dag.
Nästa gång är jag med hela vägen och då skall jag vara förberedd! ;)

Redan sugen på att köra backarna igen och igen och igen för att sedan kunna köra ännu fortare och med koll på läget.
När skall vi ses ute i skogarna för lite Freeride? Nästa vecka? Ah jag hade så kul bara. =)

Ps. Insåg precis hur mkt detta lärde mig om min cykel, de sista 2 åken tänkte jag inte ens på att jag satt på en cykel utan enbart hur jag och min cykel skulle ta oss ner.

Mer bilder! :P
Tack igen.

Edit: Glömde nästan;
Nenja #31

Tack alla för en häftig dag! Hade grumt kul, relativt tort i skogen (med tanke på alt regn på sistone), goa korvar, fina banor, extremt trevlig gäng att åka och hänga med! Ösregn kom en minut efter jag var hemma, bra timing där alltså:)

Tack för Voltaren stab, hälsa Staffan som har visat&fixat flera av dom fina banor förresten.

Ola #10

uhh.. morgon, stel, myggbett, glad =)

Hur är det med lårkakan o hojjen manji? Synd på hojjen, hoppas det går att köra med eller fixa på ngt vis.

Tappad fokus e farligt, jag vet hur det är även på HHHR banan, tyvärr kvicknar man inte till när man kraschar heller utan riksne är väl att man blir mer stressad o ännu mer ofokuserad.

Nu är jag grymt sugen på mer bilder alltså.. i satans mängder.

Vad har nu cupen skördat i cykeldelar och mänskliga lemmar?
Av mig då..
1 ram.
2 bakväxlar
3 växelreglage
2 framfälgar
2 slangar
1 kedja
tror det var allt..

1st stukad vrist och x antal sår och blåmärken o kakor, mosade smalben och brustna tårar.
2cm kortare (typ) har jag åxå blivit efter stångat ett träd så det tappade mossan totalt.. =)

Meeeera,, meeerraa.. gah gahgagh ..

Jag "tror" Morfum gjort av med mest prylar under cupen...
För egen del har cupen krävt en bakväxel, fyra ekrar och två lagningslappar.
Samt en så våldsam och dödsföraktande krasch under en träningsrunda så jag faktiskt stukade fingret lite.
Nu skall jag upp i Änggården en sväng och sen skall jag sitta otåligt och vänta på när cupen drar igång igen!

Morfum skrev:
>
> Hur är det med lårkakan o hojjen manji? Synd på
> hojjen, hoppas det går att köra med eller fixa
> på ngt vis.
>

Tackar som frågar Morfum. Mår ganska okej, har ett fint blåmärke i diameter 15 cm. Öm och kan knappt
gå. Men ändå glad :-)
Cykeln är väl den tråkigaste biten just nu, då jag måste se om det går fixa eller om jag ska
börja se mig om efter en ny ram...

>
> Nu är jag grymt sugen på mer bilder alltså.. i
> satans mängder.
>
> Vad har nu cupen skördat i cykeldelar och
> mänskliga lemmar?
> Av mig då..
> 1 ram.
> 2 bakväxlar
> 3 växelreglage
> 2 framfälgar
> 2 slangar
> 1 kedja
> tror det var allt..

Har ju bara varit med i en cup innan, samt nu finalen.
Min lista är lite kortare:

1 förstörd ram (?)
1 krossad sadel
2 slangar
Samt några kilo hud som försvunnit vid vurpor och liknande...

Ändå är man sugen på mycket mera åkning!!! :-)

Mvh

-M-

Hur är det med pungen pNoNuts? Fick mig själv en ganska skön smäll igår på bollarna men sen gömde dom sig o var inte ivägen mer iaf.. smart av dom.

Mvh: Morfum.

Mer BILDÄÄÄÄR!!!!

EDIT: Hittade pixbox sidan :)

Westman - Ja vafan, jag blev ju livrädd för den där jävla fotografen, var ju tvungen att gömma mig. Dumma fotografer ;)

Edit: Tack för en sjujäkla rolig tillställning! Synd bara att det fanns *ehem!* vissa som inte kunde hantera ett stoppur! ;)

Var ju mest med som "supporting act", även om downhill-oskulden rök på ett lopp (2.20 innan utlö....målgång).
Imponerande måste jag säga...arrangemanget och gubbarna (och damen) som cyklade på riktigt! Kul att se!
Nästa år, då jävlar (typ...eller nåt).

Fässberg! (eller vem jag nu ska skrika på)

Vi vill ha tider och resultat!!!

i övrigt tackar jag för en rolig helg, härliga spår å allt fan vet vad..

Hoppas alla klarade sig oskadda. Även om jag bara såg ett av loppen var det grymt kul att se :) Man blir juh så sugen!
Bra jobbat.

Det va ett rackarns påhopp om det där stoppuret måste jag säga ;) Även solen har ju sina fläckar.

ojoj.. nu är man sängliggadens.. halsen gör lagom ont.. kan inte svälja lr prata.. men cykla kunde jag göra i lördags iaf, MKT rolig dag =)

Tog mig en redig bläcka igår så har inte varit allt för aktiv idag, men ska försöka få upp samtliga tider under morgondagen :)

Fässberg skrev:
> Tog mig en redig bläcka igår så har inte varit
> allt för aktiv idag, men ska försöka få upp
> samtliga tider under morgondagen :)

Hihi snart börjar vi alla nyfikna rackare springa med piska. :P

Shit vad utslagen jag varit idag, en adrenalin + skräck-dos per bana ihop med tramp och gång mellan dem tog nog mer än man kunde tro. Mer sliten idag än dagen efter 4 timmar halvsvetto. :D

Jag vill inte göra ngt annat än att cykla, träna och komma över diverse rädslor. Min kropp kommer nog inte överleva mersmaken jag fick. =)

Måste instämma i kören av lovord över lördagens strapatser. Riktigt skojj och helt klart värt resan upp från växjö. Voltaren lyckades till och med klämma in schysst väder =)

Även jag råkade ut för tappat fokus på HHR och det tillsammans med mina hockeypuckar till däck var inte en trevlig upplevelse ;)

Hihi, pajjdeg du borde få något specialpris för din målgång på HHHR - "mest uppgiven" eller nåt i den stilen.. ;)

Morfum, the nuts are allrite!

Manji, tråkigt med ramen, men det borde väl gå att reklamera? (såvida inte någon specialized-representant låg i buskarna och beskådade din brutala framfart på banorna... )

Grymt kört av alla (utom mig själv) förresten! Nu ska jag smörja voltaren på axeln och plocka ner hojjen i molekyler. Hardtails rule.

/PoNUTS

PontusL skrev:
>
> Manji, tråkigt med ramen, men det borde väl gå
> att reklamera? (såvida inte någon
> specialized-representant låg i buskarna och
> beskådade din brutala framfart på banorna... )

Inspekterade den lite idag innan jag for till jobbet och ramen verkar vara lite sne.
Tog bort bakhjulet och fick se att axelvidden hade ökat med 1cm (!). Staget blev alltså intryckt på ett ställe vilket gjorde att det trycktes ut nere vid navet.

Ska undersöka saken närmare när jag får tid och ork...

> Hardtails rule.

Hell yeah! :-)

Mvh

-M-

Gahhhhhhhh... vill ha mer bilder,måste juh finnas fler?? Det var juh en mästerfotograf på plats som syns på många bilder tom.. var inte ego med era bilder nu=)

jag är en bildfetich!

Nu får ta och slänga ut lite bilder! Är så jävla nyfiken. Misssade själv denna enorma tillställning pga förkylning ligger och häckar i kroppen. Som vanligt bra jobbat Team Voltaren!

Tillbaka
Topp