VR 2008 Sub 12 så gick det.

Jag och Erik har beställt tröjor som vi kommer att köra i.

Utöver trövan måste vi ha något annat tecken/eller flera.

Exempelvis markering på hjälmen och på cykeln. Risken är stor att vi tappar bortvarandra, jag menar främst då vid kontrollerna.

Sen vi jag skjuta ut ett provskott till er, det är en bra id´e att undvika det stora kontrollerna som Jönköping och Hjo. Själv vill jag trots att jag betalat inte heller äta exempelvis korven som lär serveras i Jönköping.
Jag har ätit korv en gång på FMT i Grängesberg, sen åkte den upp och ner i halsen resten av vägen. Själv kör jag på Bars och gel, och är mindre inne på störe matintag på loppet.

Men jag bara samordnar oss och bestämmer inte så:

VAD TYCKER NI?

Jag och Laser har också beställt tröjor.

Jag är inte heller så mycket för att äta särskilt mycket "mat" under loppet då jag på de tidigare landsvägsloppen inte har varit en allt för bra lösning.

/Johan

Ska vi köra sub 11 måste vi som jag ser det hoppa över flera stationer om det ska bli en behaglig resa i övrigt. Jag lanserade ett förslag på upplägg tidigare i tråden. Att äta i Hjo eller Jönköping är helt uteslutet enligt mig. Det tar för lång tid och frågan är om någon verkligen kommer vara sugen på mat. När vi är många får vi nog räkna med att varje stopp kan ta ytterligare lite tid. Jag tror det är lagom att köra snabba stopp på max varannan station.

Gränna, Fagerhult, Karlsborg, Hammarsundet.

Inte mer. Möjligen kan man kapa en station till beroende på formen.

Hur går det för er med träningen? Jag har lite drygt 35 mil cykling så här långt och ca 15 mil skidor sedan årsskiftet. Har haft förkylningar och nu en revbenskada som hindrat mig ett par veckor men snart ska jag komma igång igen. Träningsläger på Mallorca 10 dagar inleds under slutet av nästa vecka. Satsar på 200 mil som minimum till Vätternrundan. Går träningen riktigt bra och jag känner mig stark och har bra fart på träningarna så överväger jag att se om jag kan byta till sub 10-gruppen och hänga på så långt det håller för att sedan köra solo. Men det är nog inte troligt att jag skulle känna mig så snabb.

Tröjan ja... jag är ärligt talat lite tveksam.

/Ala

Jag vet inte varför men ÅL och Jana a hittar jag inte på till PM_adresserna. Om ingen kann hjälpa mig hur det funkar och ni läser själv kan ni maila till bengtm@TGABORTtelia.com.

Kan man göra adresslistor till PM.

Bra att fler är med på matuppehållteorierna.

En tröja är beställd, men nog verkar det som att vi behöver något tydligare igenkänningstecken för att kunna hitta och hålla ihop gruppen. Armbindlar med världsmästarfärgerna? Hjälmöverdrag med vikingahorn? Stora lappar på ryggarna?

Jag hoppar gärna över diverse stopp -- så länge jag har vatten i camelbaken ska jag nog klara mig med medtagen mat. Tyvärr ligger jag väl 25 träningsmil efter Ala, men om bara de mindre vägarna här blir någorlunda snöfria någon gång ska jag nog skrapa ihop tillräckligt med mil i alla fall :-)

/s-o -- som ser fram mot att få slippa dubbdäcken.

Jag har inte beställt nån tröja, men funderar på det. Känns inte som att svart är en optimal färg, varmt och syns inte så vidare bra jämfört med en mer färgglad tröja. Men det kan bli köp, är ju några dagar kvar att fundera på.

Håller med om att vi nog bör ha tydliga igenkänningstecken, till exempel på hjälm och cykel.

Jag vill också hoppa över stopp, matstoppen känns överflödiga och för tidskrävande.

Körde första landsvägsrundan i söndags, riktigt kul med underbart väder. Annars har det blivit sporadiska mtb-pass, men jag håller på att trappa upp träningsmängden nu. Siktar på att köra Hisingen Runt som uppvärming inför Vättern och gärna något mer motionslopp också.

Nu har jag ornat boende för mig och Erik. Men det blev en tvåbäddsstuga så jag har tyvärr inga platser att dela.
Jag bokade via Motala turistbyrå. Man meddelar behov och sen skickar dom ett brev när dom har något.

Även jag har beställt tröjor. Men jag måste bara bestämma mig om storlek. Jag är lite (mcyket) rund om magen så jag har lite svårt med cykeltröjor. :P

Det är första gången jag kommer att köra Vätternrundan så jag vet inte hur det kommer att gå. Men jag ska göra mitt bästa och dra mitt del av lasten och kämpa så långt det går. :) Angående maten så kan även jag tänka mig skippa korven. Låter inte så lockande när man har en massa kvar att cykla sen.

mvh// Babbis

Roligt att skrivs i tråden.

Tveksam till att köpa tröjan. Tycker inte alls om den. Men något tydligt igenkänningstecken måste vi ha. Förslag?

Har fram tills nu hunnit cykla 47 mil sedan årskiftet. Har fått vila senaste veckan då jag har känt mig sliten. Det är inte lätt att cykla med MTB+dubb och konstant blåsigt väder.

Då det är första ggn jag kommer att köra Vätternrundan, vet jag hur det blir med boende. Funderar på att ta mig till Motala med bil och sova i den. Det kommer ju inte bli mycket till sömn ändå. Får se vad jag hittar på.

Vi har nu fått den definitiva starttiden 03.18.

Det står på hemsidan att belysningskontrollen upphör tidigast 02.50. Finns det risk att de fortsätter efter det om det tex är dimma?

/Ala

Anders H skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är lugnt med lyset efter tre, no worry.

Vad skönt! Utan diodlampan förvandlas man från vanlig hösäck till en ny Indurain. Jag har tränat i onödan;)
Mattias

Hej,

Jag har oxå beställt tröja. Jag kan förmodligen tänka mig att åka förbi matkontroller. Jag har i och för sig aldrig testat bars och gel, så det måste jag lära mig under våren.
Dock vet jag att jag "drar" ganska mycket vätska, så några vätskepåfyllningsstopp måste jag ha.

Den vi ska undvika är framför allt Jönköping. Lasagne i Hjo kan man fundera på.

En sak vi ska tänka på vid kontrollerna är att vi ska hålla rätt på varandra på något sätt. Vi måste ha en uttänkt strategi och sen vara disciplinerade vid uppehållen.

På FMT (som dock har små gulliga kontroller i jämförelse) har jag aldrig sagt nej till bullar saltgurkan och bananer.
En annan strategi jag kör med, är att börja fylla på kolhydrater tidigt, långt innan alla andra.

Jag har tänkt och tänkt. Och nu har jag bestämt mig att hoppa av. min situation just nu ser ganska mörk t ut. om inte jag är sjuk så är någon annan familjemedlem det så det bara går runt och runt. Man hinner aldrig träna.
Så nu tänkte jag fråga här först om någon har någon bekant som vill ställa upp och hänga med just den här gruppen?

mvh// Babbis

Jag har en kompis som kan vara intresserad av din startplats! Jag skickar dig ett PM!

/Ala

PS. Är nu nere och cyklar på ett soligt Mallorca. 12 mil och ett härligt berg idag. Hoppas ni blir avundsjuka! DS.

Jag och precious har tyvärr kommit fram till att vi får skippa vättern i år :( Alldeles för mycket jobb gör att träningsläget ser kasst ut. Jag säger som bouxesa: om ni känner nån som vill hojja, så skicka ett PM.

Jag hoppas verkligen att ni inte hoppar av därför att ni tror att ni inte platsar eller inte hänger med mig, i så fall är det ett feltänk, alla som cyklat med mig kan intyga att jag inte precis är någon elit.

Om ni inte hittar någon kan ni väl annonsera ut platserna direkt här i tråden, jag antar att ni måste sälja dom på något sätt. Det har ju tidigare funnits andra än vi här på Happy som snackat om Vättern.
Om ni fixar det på annat sätt får ni gärna meddla mig som inte är någon coach, men det kan vara bra att veta om det dyker upp någon i Motala.

Kanske dags att göra ett upprop om vilka som är kvar? Det är ca 2,5 månader kvar och på den tiden hoppas jag att jag hinner träna upp mig för sub12.

Sub11:

Sub12:
Stefan_Nhn

Nyss hemkommen från Mallorca med 97 mil på cykel totalt i år så verkar jag ligga ganska bra till med träningen, trots alla förkylningar. Siktar som sagt på i alla fall 200 mil innan start. Känner jag mig i bra slag kommer jag försöka byta till sub 10 och se hur länge jag orkar med...

Tills vidare är Ala och Anton kvar på sub 11. Reservation för byte till 12 under vägens gång för Anton.

/Ala

Hallå? Är det någon kvar här? :-)

Ska man tro på uppropet den 25:e mars blir det en ganska liten och hanterlig klunga, med många tillfällen att dra ...

Min träning går väl rätt o.k. Jag har gjort cirka 70 mil hittills i år, och i går blev det en tiomilarunda Sundsvall - Holm tur och retur. Det mesta kändes bra, men jag skyller det låga rullsnittet (24 km/h) på att jag blev tvungen att stanna och gå någon kilometer ungefär varannan mil under den andra halvan av rundan för att få tillbaka cirkulationen och känseln i tårna. Eftersom temperaturen låg runt +2°C var det nog inte så smart av mig att glömma skoöverdragen hemma :-)

Hur går det för er andra?

/s-o

Jag är fotfarande med. Har tagit några mtb-mil i vinter och med en ny lvg-hoj så har det blivit några rundor på vägen också, men inte alls lika många som för en del av er andra... Det ska nog gå bra, med lite fokuserad träning så...

Träningen rullar på med tre turer i veckan rullar.
Jag kör ett intervall pass, en tur med snabbare tempo då jag försöker får upp snittet och ett längre med prattempo.
Vädrets makter är grymma. På helgerna då jag skulle ha tid med långturer är det fortfarande snö och sällan över nollan. Så någon lång långtur har det fortfarande inte blivit.
Många vägar är osopade, några har blivit det. Men inte alla, gjorde en kort provtur igår med racern men det blev helt misslyckat, av någon anledning fastnade det fullt med sand och grus under bromsklossarna så jag fick vända hem, med tröga skrikande hjul.

Just nu nu kör jag mycket fulkross för att vänja kroppen med bockstyre. Jag försöker i det längsta att undvika att stanna och kliva av cykeln för att härda kroppen.

Jag ämnar försöka träna lite med Borlänge CK så jag får rutin på klungkörning.

På anmälningslistan har det dykt upp namn jag inte känner igen, så de som ångrade sig har tydligen lyckats sälja sin platser.

Om nya i gruppen?

Jag har ingen möjlighet att översätta namn till signaturer så om ni som tillkommit finns här på Happy och är intresserade av att delta tillsammans med oss måste ni ger er tillkänna här i tråden eller med PM.

Hej jag är intresserad av startplats om det är någon som inte skall köra.
Jag vet inte om jag kommer köra i sub 11-12 gruppen siktar på sub 10.
Skicka ett pm om ni har en plats till salu

Jag är också kvar, även om jag börjar tvivla på att jag kommer att palla sub12. Håller på att flytta och har inte cyklat en enda mil utomhus denna vår.
Köra VR ska jag, men vilket tidsmål det blir får vara osagt ett tag till :-/

Jag är kvar i kategorin Sub12 eller SubOptimal, beroende på hur mycket det blir cyklat under den återstående tiden. Ryggen och träningsformen är stora frågetecken, men mentalt är jag alltid redo för långturer, så är jag bara frisk vid start kommer jag att genomföra loppet. Oavsett form hoppas jag hitta någon i gruppen som i alla fall tycker att det är bättre att hålla ihop än att sega på ensam i 30 mil.
Tappa inte modet!
Mattias

Enligt VR:s hemsida:

"Startgruppsändring
Om du har bra skäl kan du i mån av plats göra startgruppsändring till en kostnad av 100 kr på torsdagen och fredagen i Informationen på Stora Torget. OBS inga startgruppändringar görs till de 30 första grupperna. "

Vi har fått starttid 03:18
skickar vårt startnummer i PM. (ett villkor för att få byta till oss är att du har ett glatt humör)!

Eftersom startfältet i sub11 är lite tunnt (se ovan)är de nog glada för förstärkning.

Varmt välkommen

Finns det plats kvar i sub12 gruppen? Jag är anmäld till VR men startar strax efter 5 och
tänker försöka byta till en tidigare tid.

Enligt VR:s hemsida:

"Startgruppsändring
Om du har bra skäl kan du i mån av plats göra startgruppsändring till en kostnad av 100 kr på torsdagen och fredagen i Informationen på Stora Torget. OBS inga startgruppändringar görs till de 30 första grupperna. "

Vi har fått starttid 03:18
skickar vårt startnummer i PM. (ett villkor för att få byta till oss är att du har ett glatt humör)!

Eftersom startfältet i sub12 är lite tunnt (se ovan)är vi glada för förstärkning.

Varmt välkommen

Hej på er, hur går det för er. I dalarna är vägarna precis sopade och jag har kommit igång på allvar med landsvägsträningen. Jag kör omväxlande på flatan på tunaslätten och mera kuperada vägar. Det är svårt att hålla igen på racern så det blir alltid lite hårdare än jag tänkt mig och VR känns tung och lång. Fast ensam efter vägarna kan jag ju aldrig ligga på rulle.
Det går lite tungt att öka snittfarten. Det känns som sub 12 sakta förskjuts, "till målsättning om ett löfte 12"
Igår landade jag på 100 mil så trampat har ju ju i alla fall gjort, så jag börjar få mil i benen även om det inte går så snabbt.

Än har jag inte fått tag på platsköparna så just nu är det lite manfall i gruppen. Ingen har anmält sig än. Å andra sidan har ju fått två som vill byta till oss och som jag hoppas fixar det.

I helgen blev det 27,4 mil :-) Totalt i år har det blivit 136 mil. Jag hoppas på att kunna greja sub11 men det återstår att se.

Nu i helgen blir det ingen cykling då jag ska upp till Sälen och kolla läget i backarna om de har nån snö kvar...

/Johan

Cykeldistansen står fortfarande på 0 km. Håller på att flytta nu och har på köpet blivit rejält förkyld. Får nog snart börja fundera om jag ska skippa VR i år om inte motgångarna snart slutar :(
I alla fall så kan jag glömma sub12 som mål i år. Sub18 någon??? :p

Stefan, ska inte du ligga och sova och kurera din förkylning i stället för att chatta på Happy klockan 03.18 (eller håller du på att ställa om dygnet (Vår starttid: 03.18!! )) :-)

Nåväl,

Jag har tagit fram cykeln och kört ca 30 mil. Väldigt svårt att få upp tempot än så länge, men jag siktar i varje fall på SUB12. Förhoppningsvis kommer jag över 100 träningsmil innan det är dags.

Jag är med ålderns rätt helt prestigelös vad gäller att nå detta mål, emellertid. Jag gråter inte om det tar 15 timmar heller.

Dessutom tänker jag inte bli någon belastning för Happy-klungan. Om jag inte kan hålla ert tempo har jag inga som helst problem med att bli avhängd.

Är det någon i denna klunga som ska åka Siljan Runt? Ska vi försöka starta samtidigt/köra tillsammans?

-Åke

Jag och Laser funderar på att köra siljan runt. Men vi har inte bokat/bestämt någonting ännu. Skulle vara roligt att köra tillsammans så många som möjligt från Sub 11-12 så man får träffa er också.

MVH
Johan

Jag har börjat köra med cykelklubben Antilopen. Riktigt skoj att köra i grupp jämfört med att köra själv. Det blir ungefär 20-25mil i veckan fram till VR samt två eller tre motionslopp innan. Jag bor i norrköping om det är någon som vill hänga på? Jag siktar på Sub11 gruppen iaf.

Tillbaka
Topp