[VR 2010] sub10 kl 04:32 Team Sportgps.se

Jag var där igår... Fick goa vibbar när jag seglade uppför backen mot Hammarsundet, satt iofs i bilen på väg från Örebro. Jocke, poxeman och jag har nött mil i helgen, totalt 58 mil ungefär och snittat ca 28. Det hade gått fortare om inte vår stackars gruppledare haft det så jobbigt.

Jocke som började fredagens runda med att skaffa sig ett nytt smeknamn ( womit ) kom igen starkt de två sista dagarna och har lovat att ta 10 minuters förningar hela rundan....

Saknar min gamla sadel oerhört och jagar nu en sådan med ljus & lykta :) Fick även veta att knepiga cykelljud smittar. Poxemans cykel gav min ett virus i vevlagret så nu blir det service.

Switsarna i gruppen tränade karaktär i regn och motvind och deras snitt på 34+ bådar gott, har för mig det var 18 mil de rullade.

puzzled skrev:
-------------------------------------------------------
> Jocke, poxeman och
> jag har nött mil i helgen, totalt 58 mil ungefär
> och snittat ca 28. Det hade gått fortare om inte
> vår stackars gruppledare haft det så jobbigt.
>
> Jocke som började fredagens runda med att skaffa
> sig ett nytt smeknamn ( womit ) kom igen starkt de
> två sista dagarna och har lovat att ta 10
> minuters förningar hela rundan....
>

Åja det var inte bara gruppledaren som sänkte tempot. Men mig slapp ni i varje fall efter knappt halva resan. Kul att träffas föresten, och lycka till med Vättern-satsningen. Själv ska jag hem och träna backe.

ÅL skrev:
--------------
Åja det var inte bara gruppledaren som sänkte tempot. Men mig slapp ni i varje fall efter knappt halva resan. Kul att träffas föresten, och lycka till med Vättern-satsningen. Själv ska jag hem och träna backe.
--------------
Det var trevlig att träffa dig med Åke.

Men nu klarade vi Vänern runt galant.
Men en och annan öm bak såg man på kvällarna och dagarna.
När vissa ställer sig upp på raksträckorna vet man att det smärtar en del.
Voltaren var det en och annan som fick använda.
Själv lyxade jag till det med massage andra kvällen det gjorde susen.

Nu är jag anmäld till start i Tumba 60 mils randonnuerslopp 5-6 juni.
Nu går diskussionerna att klämma denna runda utan att stanna och sova Phuuu det känns utmanande.
De är inte klart om vi ska stanna eller inte men det finna alternativ med vandrarhem.

Tack för en trevlig Vänern runt till alla som var med och läser detta.

Mvh
Joakim

Ja, som Jocke och Puzzled redan rapporterat så gick Vänern runt riktigt bra för de tre tappra sub 10 cyklisterna. Varierande kvalitet på cykelvägarna men i övrigt ett fruktansvärt välarrangerat lopp!

Min cykel är nu till alla medcyklisters stora lycka nyservad och knäpptyst, en riktig njutning när jag rullade till jobbet imorse.

För övrigt så fick jag under Vänern runt lära mig att jag kan bli riktigt trött utan hög puls... andra dagen innan lunch hade jag en riktig svacka och låren sved trots att pulsen bara låg på 110!
Note to self: Glöm inte att äta och dricka oavbrutet!

Edit:
Tack för sällskapet grabbar! Med 30 cyklister i er kaliber får vi en trevlig och snabb runda runt sjön!

Senast redigerad av en moderator:
Vad skönt att du fick tyst på den, har drömt mardrömmar om den, nåja så farligt var det inte, min är även den nyservad men vädret igår ville inte släppa ut mig för test. Även satt på en ny sadel, någon testsadel med futuristiskt utseende, hittade som tur är en sadel av min gamla modell på nätet i USA så den skall väl dyka upp inom 1 vecka, typiskt att det var en modell som inte säljs löst så nu gynnar man väl staten med massa moms & tull.

Imorrn tänkte jag åka med i Hofets torsdagsträning vid Brostugan 18:15, snabbgruppen. Det vore kul om några andra TSG.se-cyklister dök upp. Vädret verkar ju bli kanoooon!

Mr Orange skrev:
> Imorrn tänkte jag åka med i Hofets
> torsdagsträning vid Brostugan 18:15,
> snabbgruppen. Det vore kul om några andra
> TSG.se-cyklister dök upp. Vädret verkar ju bli
> kanoooon!

Jag tänkte också dyka upp.

Hej allihopa ! dags att hitta ett boende, några förslag ? ska vi slå ihop och hitta en lägenhet ?
Sist jag frågade var det fler som var sugen....kanske någon som redan har ordnad där det finns en säng över? Tacksam för alla svar !

Har ställt in mig på sporthallen men finns det plats i något bekvämare alternativ är jag inte den som är den.

Ni som ska från Sthlm, hur tar ni er till Motala? Finns intresse för samåkning? Har mer eller mindre paxat bilen (ska dubbelkolla med familjen) över helgen så det finns troligtvis platser där.
När åker ni hem? Samma kväll eller morgonen efter?

Vilken skitdag! Först påkörd av en fästing när jag pendlade med räsern, sen var dagen på jobbet som taget ur "The Office".

Påkörningen på morgonen resulterade i att bakväxeln och ev framväxeln kukade ur totalt. Så när jag sen åkte med i snabbgruppen från Brostugan (som jag kom försent till) så hade jag problem att överhuvudtaget hålla jämn fart med gruppen eftersom kedjan hoppade av konstant. Till slut så hoppade kedjan en sista gång vid FRA-rakan och vred sig som en orm kring framklingan. Det blev taxi hem.

Taxi för 250 spänn, ny kedja, service på växlarna... Tack för det, Mr Blue.

red: Jajustdet, jag körde dessutom fel i lagtempot så vi missade 12 min mellan kyrkorna. Ledsen för det, Uppenbarligen. Det var inte min dag idag.

Senast redigerad av en moderator:
Tänkte höra hur det ser ut med er sub10 stockholmare under helgen och nästa vecka. Har semester och kommer tillbringa tiden i Stockholm (vid Märsta).

Tipsa gärna om runder som ni tänker köra under helgen och nästa vecka så att man kan få träffas och köra tillsammans.

/Johan

Tvâ (av tre) frân team sportgps efter c.a 5 timmars kämpande med vind, regn och 180 km runt Genevesjön i Söndags...

Hoppas VR inte blir lika blöt...

Bilagor

• DSC00199.JPG
    DSC00199.JPG
    80.5 KB · Besök: 53
Mr Orange skrev:
> Vilken skitdag! Först påkörd av en fästing
> när jag pendlade med räsern, sen var dagen på
> jobbet som taget ur "The Office".
>
> Påkörningen på morgonen resulterade i att
> bakväxeln och ev framväxeln kukade ur totalt.
> Så när jag sen åkte med i snabbgruppen från
> Brostugan (som jag kom försent till) så hade jag
> problem att överhuvudtaget hålla jämn fart med
> gruppen eftersom kedjan hoppade av konstant. Till
> slut så hoppade kedjan en sista gång vid
> FRA-rakan och vred sig som en orm kring
> framklingan. Det blev taxi hem.
>
> Taxi för 250 spänn, ny kedja, service på
> växlarna... Tack för det, Mr Blue.
>
>
> red: Jajustdet, jag körde dessutom fel i
> lagtempot så vi missade 12 min mellan kyrkorna.
> Ledsen för det, Uppenbarligen. Det var inte min
> dag idag.

Sur avslutning på en toppenfin kväll med krampkänning och mycket mjölksyra. Tydligen snittade vi 35 över de 7 mil som kördes. Ingen fara med lagtempot, kändes lite som en rallyavåkning...Fick nog dra nästan halva det sträckan.

Nu har jag fått köra runt kalasinbjudningar och handla som straff för att jag var och cyklade till 21.20 ;-)

Globalistic skrev:
> Inga som ska köra Luma GP samt Falkenloppet i
> helgen?

Nej tyvärr...

Jag satsar på Nationaldagsloppet istället, fler som ska åka?

Nu har jag fått en plan för helgen. Söndag tänkte jag köra Nationaldagstrampet från Södertälje. 110 km.

Fler från Sub10 som planerar? Hittade denna tråd på happy: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1418532/1423173#msg-1423173 samt hemsidan http://www4.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=311900

Träningen börjar ta sig och igår var jag ute en sväng med 2 andra starka (de andra två var starka inte jag...). Vi snittade 32 på en 7 milsrunda jag var dock lite segt i uppförsbackarna...

Hoppas jag träffar någon sub10 på söndag!

/Johan

Pratade med några av er i SUB10 vid Camp High chaparall om att jag eventuellt ville hänga på er.
Finns det möjlighet till detta. Är idag anmälld till SUB 9, men gruppen jag skall åka med siktar på 8-8.30 timmar detta känns dock lite väl tufft. Om det finns någan av er som vill och kan åka fort så har jag en plats.

friggeråker skrev:
> Pratade med några av er i SUB10 vid Camp High
> chaparall om att jag eventuellt ville hänga på
> er.
> Finns det möjlighet till detta. Är idag anmälld
> till SUB 9, men gruppen jag skall åka med siktar
> på 8-8.30 timmar detta känns dock lite väl
> tufft. Om det finns någan av er som vill och kan
> åka fort så har jag en plats.

Har du samma starttid som oss (04:32) så går det självklart bra att hänga på i klungan. Tror inte någon blir sur för att du är med och tar vind under turen :-)

Självklart är jag med och gör mitt jobb, Nu skall jag bara se till att byta startid till 4.32.
Idag har jag starttid i SUB9 9.35 så finns det någon som vill köra på 8-8.30 så får ni gärna byta med mig.

friggeråker skrev:
> Självklart är jag med och gör mitt jobb, Nu
> skall jag bara se till att byta startid till
> 4.32.
> Idag har jag starttid i SUB9 9.35 så finns det
> någon som vill köra på 8-8.30 så får ni
> gärna byta med mig.

Spontant känns det som en rätt bra värvning det här.

Kolla runt lite om du kan få tag på kläder.

//Erik

friggeråker skrev:
> Var kan jag få tag på kläder?

Kolla genom tråden, har varit ett par som hoppat av / bytt starttid och erbjudit sina kläder. Vet inte om det finns några dock.

Idag var en bra genomkörare, vi var 10 man (dock utan några från sportgps) som cyklade 20 mil. Det var jobbigt men snittade tillslut in på 32 km/h (rullsnitt skall påpekas!). Nu är det ett MTB-lopp på tisdag, annars är det nog dax att börja tänka på refrängen innan VR. Hur länge tänkte ni återhämta er innan det är dax?

Härligt jobbat, själv hade jag en skitdag igår, skulle cykla ringsjön runt och tänkte haka på starten klockan 8, var på plats men 5 minuter innan upptäcker jag punka, tar loss och fixar men hinner givetvis inte med så min plan med högt tempo i iaf 6-7 mil sket sig.

La om planen och rullade ut själv, och förutom några undantag så tog jag vind hela tiden, 125 km med 32 i snitt får man dock vara nöjd med, "lallade" lite med några klubbkompisar och stannade för vätskepåfyllning 1 ggr ( duktigt varmt... )

Fick mig en ordentlig genomkörare på nationaldagstrampet i Södertälje. Första kvarten gick det i 38 km/h men sen tappade jag den klungan (inte särskilt märkvärdigt). Till slut kom jag i mål 3h8m. Min cykeldator visade en snittfart på 32,7 km/h. Det känns eventuellt möjligt att klara av att hänga med er snabba på Vättern. :-)

/Johan

puzzled skrev:
> Härligt jobbat, själv hade jag en skitdag igår,
> skulle cykla ringsjön runt och tänkte haka på
> starten klockan 8, var på plats men 5 minuter
> innan upptäcker jag punka, tar loss och fixar men
> hinner givetvis inte med så min plan med högt
> tempo i iaf 6-7 mil sket sig.
>
> La om planen och rullade ut själv, och förutom
> några undantag så tog jag vind hela tiden, 125
> km med 32 i snitt får man dock vara nöjd med,
> "lallade" lite med några klubbkompisar och
> stannade för vätskepåfyllning 1 ggr ( duktigt
> varmt... )

Skitdag... jotack. Vi siktade på 200 km, men efter att jag smällt en eker efter 13 mil fick jag släppa långpajka och halta hem ensam. Fick ihop 178 km, men vart rejält slut då jag inte kunde släppa bromsen så pass att den inte låg på det bitvis rätt skeva hjulet.

Annars en fin dag med många kanonfina vägar på den idag soliga sörmländska landsbygden. Snittet landade på 31. De andra 3 körde 200 km med ett rullsnitt på strax över 32.

//Erik

Var dum nog att prova på annan aktivitet än cykling och har åkt på en rejäl muskelbristning (fast paintballen var kul). Prövade benet idag och känns knappast som att det kommer stå pall för 30 mil under 10 timmar vilket känns jäkligt trist då formen varit den bästa på flera år.

Vilar ett par dagar och ser om det ens blir att cykla runt pölen men ställer i alla fall min plats till förfogande (inkl. biljett men namnändringstiden verkar vara förbi), samt en oanvänd tröja i M (byxorna vill ni nog inte ha). Är inte den mest aktiva på forumet men har varit riktigt kul och inspirerande att följa allas insatser, siktar definitivt på ett passande lopp längre fram i sommar.

Erol skrev:
> puzzled skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Härligt jobbat, själv hade jag en skitdag
> igår,
> > skulle cykla ringsjön runt och tänkte haka
> på
> > starten klockan 8, var på plats men 5 minuter
> > innan upptäcker jag punka, tar loss och fixar
> men
> > hinner givetvis inte med så min plan med högt
> > tempo i iaf 6-7 mil sket sig.
> >
> > La om planen och rullade ut själv, och
> förutom
> > några undantag så tog jag vind hela tiden,
> 125
> > km med 32 i snitt får man dock vara nöjd med,
> > "lallade" lite med några klubbkompisar och
> > stannade för vätskepåfyllning 1 ggr (
> duktigt
> > varmt... )
>
> Skitdag... jotack. Vi siktade på 200 km, men
> efter att jag smällt en eker efter 13 mil fick
> jag släppa långpajka och halta hem ensam. Fick
> ihop 178 km, men vart rejält slut då jag inte
> kunde släppa bromsen så pass att den inte låg
> på det bitvis rätt skeva hjulet.
>
> Annars en fin dag med många kanonfina vägar på
> den idag soliga sörmländska landsbygden. Snittet
> landade på 31. De andra 3 körde 200 km med ett
> rullsnitt på strax över 32.
>
> //Erik

Du vann... hade eg en bra cykeldag, men hela tanken med dagen pös ut där innan starten, sen att det var ett spiknubb som någon terrorist lagt dit ( konspirationstankar ) gjorde mig inte gladare.

UPS ringde, min sadel kommer idag !! Halleluja slipper stå i 15 mil runt vättern !

Min VR-beställning borde också dyka upp nu i veckan innehållandes en ny hjälm, handskar, ramväska, glasögon å sånt man behöver för att kunna cykla både snyggt och praktiskt :D

Vilodag i dag med ett hårdpass imorgon.

Mr Orange skrev:
> Läste Siljan Runt-tråden och spottade en
> SportGPS tröja:
>
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=129316
>
> Vem?

Någon som behöver sola mer :-)

Jag körde Nationaldagsloppet 100km här i Göteborg igår. Det var kul men jobbigt...
Masterstart där jag tog det för lugnt och hamnade med klungor som körde lite långsammare än jag planerat. Kom ändå in under 3h och det är jag nöjd med, totala klättringen var 1000m och vi hade rejäl motvind hela vägen hem.
Märkte väl hur mycket man förlorar på att inte ha organiserad körning, det var mycket singelledskörning och lååånga förningar igår tyvärr.

Fick även tagit min "70km/h+ - oskuld" och har passerat 220 cyklade mil i år.

Nopp! Jag har inte kört snabbare än 63km/h i år :/
Sist jag toppade 70 var på Teneriffa för två år sedan. Jag får väl försöka lite mer då...

Randonnuerlopp 60mil.

Start 06.15 från Tumba i Lördags.
Sen bar det av till Gnesta-Eskilstuna-Vingåker-Skänninge-Ödeshög-Mjölby-Linköping-Norrköping-Nyköping-Södertälje-Tumba. Phuu 35 timmar tog turen. Det gjorde inte det lättare att ha cyklat vänernrunt helgen innan. Eterklagomål på att jag inte bytt kedja och kassett på 500 mil så fick jag göre det i veckan. Sen en provtur på 3 mil och det fungerade bra.

Vi åkte med snabbgruppen nästan fram till Eskilstuna där kroppen bara sa ifrån och allt blev bara svart. Vi lämnade snabbgruppen och tog oss till Eskilstuna. Efter lite peppning från de jag cyklade med och en kopp java så bestämde jag mig för att åka till nästa kontroll och sen under de milen vaknade min kropp till liv igen. Sen åkte vi en bit på vätterrundans väg. MEN svängde höger och upp över ormberg. Den passagen är inte helt arbetsfri kan jag meddela. Två riktigt tunga backar. Sen kontroll i Ödeshög. Efter det var den ljuse och pannlampa som gällde. innan Mjölby krocka två i vår grupp med vildsvin. Allt gick bra lite skrubbsår och en väska bak som vi fick tejpa ihop. 00.40 Var vi 6st som stannade i Mjölby och sov i 4timmar. Frukost på MC Linköping. 5 punkteringar på hemvägen och en till rolig backe i Norrköping (Åby) den var grym.annars gick det otroligt bra sista biten hem men folk var riktigt slitna men målinriktade på att ta sig hem. Vi hade räknat med att vara imål kl:14 men vi kom inte fram förrän kl:17 men vi kom imål.

Det blev över 120mil på två helger. Idag är jag på benen igen men det skulle sitta fint med ben och rump massage.

Så nu har jag kört över 240mil.

Nu är det bar tempo körning som gäller fram till starten 4:32 i Motala.

Mvh
Joakim

Jag åkte Siljan Runt i lördags. Hängde på en grupp som skulle köra sub 9 i VR. Klarade följa gruppen tills det var 2mil kvar, snittade 36,8 km/h så känns det lika bra på vättern ska sub 10 inte vara några problem.

Dom flesta verkar har hittad formen ordentligt ! bra jobbat allihopa ! beroende på väder och vind vi kanske kan peta i en växel till efter 15/20 mil....så det blir SUB med stora bokstäver i stället!..;-)
Har förresten hittad boende i ett föreningshus bredvid sporthallen, verkar helt OK, 250:- natten med tillgång till dusch/toa & kök så jag är redo !

orange-viking skrev:
> Dom flesta verkar har hittad formen ordentligt !
> bra jobbat allihopa ! beroende på väder och vind
> vi kanske kan peta i en växel till efter 15/20
> mil....så det blir SUB med stora bokstäver i
> stället!..;-)
> Har förresten hittad boende i ett föreningshus
> bredvid sporthallen, verkar helt OK, 250:- natten
> med tillgång till dusch/toa & kök så jag är
> redo !

Nu ska vi inte hitta på några dumheter :)
Är man stark kan man ju dra 30mil på ett snyggt sätt så blir man kompis med alla i klungan :D

orange-viking skrev:
> Dom flesta verkar har hittad formen ordentligt !
> bra jobbat allihopa ! beroende på väder och vind
> vi kanske kan peta i en växel till efter 15/20
> mil....så det blir SUB med stora bokstäver i
> stället!..;-)

Känns som om många har bra fart i benen. Ska vi inte lägga schemat på 9:30 istället, för att få större marginal? 9:30 skulle väl se snyggt ut ;-)

Tillbaka
Topp