[VR 2010] sub10 kl 04:32 Team Sportgps.se

Det där paret med orangea tröjor? Var det danskar? Tjejen där verkade väldigt gnällig på gubben å alla i alla fall :/ vad ville hon egentligen?

Hur som helst, lite bilder från målgången.

Bilagor

• IMG_2586.jpg
    IMG_2586.jpg
    112.5 KB · Besök: 50
  • IMG_2587.jpg
    IMG_2587.jpg
    112.8 KB · Besök: 48
  • IMG_2597.jpg
    IMG_2597.jpg
    121 KB · Besök: 42
  • IMG_2599.jpg
    IMG_2599.jpg
    99.9 KB · Besök: 57
  • IMG_2600.jpg
    IMG_2600.jpg
    111.9 KB · Besök: 50
  • IMG_2601.jpg
    IMG_2601.jpg
    135.1 KB · Besök: 50
  • IMG_2602.jpg
    IMG_2602.jpg
    116.9 KB · Besök: 50
  • IMG_2603.jpg
    IMG_2603.jpg
    126.3 KB · Besök: 56
  • IMG_2604.jpg
    IMG_2604.jpg
    122.9 KB · Besök: 49
  • IMG_2605.jpg
    IMG_2605.jpg
    111 KB · Besök: 53
  • IMG_2606.jpg
    IMG_2606.jpg
    123.2 KB · Besök: 54
Senast redigerad av en moderator:
Det paret var vad jag förstod det som danskar ja, hon gjorde sitt bästa för att pajja körningen på led medan gubben lekte jojo och ryckte i alla backar... märkliga människor!

De två gubbarna i orange var ju också ett kapitel i sig... vet inte hur många gånger vi försökte förklara för dem hur man skall uppträda i klungan. Den långhårige fick sig en rejäl åthutning när jag tröttnade iaf, efter det blev det faktiskt bättre.

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Det där paret med orangea tröjor? Var det
> danskar? Tjejen där verkade väldigt gnällig på
> gubben å alla i alla fall :/ vad ville hon
> egentligen?

Hmmm det var två svenska killar i orangea tröjor som var med från Gränna eller Jönköping eller möjligen Fagerhult (?). Den långhårige hade svårt att ta instruktioner, men efter skall vi kalla det tydligt framförd konstruktiv kritik från Jonas (Poxeman) så blev det bättre.

Danskan med tillhörande man dök upp strax innan vi svängde söderut i Askersund. Hon vägrade hålla hjulet framför, roterade mitt i klungan, lade sig mellan leden och drack och blev upprörd när vi snackade skit om henne på svenska som det visade sig att hon förstod i alla fall...

Hon kom dock runt på 8.30 så alla heder. Men jag tror att hennes egentliga mål var att vi inte skulle klara vårat.

//Erik

Edit: Poxeman var snabbare...

Johan_ skrev:
> Dock
> är jag lite besviken på att en Sub10 grupp
> glider in på en Sub9 tid. Troligen hade fler
> klarat sub10 om hela gruppen hade satsat på det.
>
> /Johan

Förstår vad du menar men känns lite som en tråkig kommentar dagen efter när många av oss är nöjda med insatsen.
Förklaringen tror jag ligger i att flera av oss körde för 1a gången och att då satsa på sub9 känns kanske lite tufft och därför börjar man med sub10. Efter resans gång kände många att detta inte var nåt avskäckande tempo. Att då hålla igen är nog lite mkt begärt av en "manlig" människa med nummerlapp ;-). Ner till Jönköping låg vi faktiskt under tänkt tempo på 33 så öppningen var inte värre än tänkt.

Tack alla för en härlig resa, jag har nu slutat säga sist men hör fortfarande "HÖÖGEER" lite överallt och tänker på Ö&Bs reklam, härligt med starka ben & röster.

Bitvis ryckigt att ligga som grindvakt och då Jagr och Jocke tappade oss av olika anledningar tackar jag för hjälpen av Poxeman och någon till. Härligast var det under rundan när jag innan Karlsborg tittar bak och ser 100-200 pers i vår svans. Vi blev bara omkörda av ca 90 pers och dessa var nog 2 andra snabbklungor som passerade oss tidigt... Grindvaktandet blev oerhört tufft efter sista stoppet i Broviken, fram tills dess respekterade alla vänligt och la sig bakom, men nånting händer nog med människor när de blir trötta.... Gav upp grindvaktandet med ca 2 mil kvar då det helt enkelt inte var lönt och jag själv höll på att tappa kontakten med täten pga galna danskar, tyskar och andra trötta cyklister.

Nästa år siktar jag på att besöka switsarna och räkna höjdmeter, ev en vätternrunda, vem vet.

Erol skrev:
> Danskan som dök upp
> måste ju vara en av världens sju dummaste
> personer. Jag är fortfarande jävligt irriterad.

Har det inte gått över ÄN?

Tack alla som fixat ihop detta! Speciellt tack till Puzzled för att du fixade spons.

Jag kände mig i princip stark genom hela racet. Hade en dipp redan efter 3 körda mil o det kändes ju inte jättebra direkt, men det berodde nog mest på den arla morgonstunden då min kropp nog inte var riktigt inställd på att cykla.

Djävligt tråkigt med alla som fick släppa och det gick lite för fort. Speciellt ner mot Jönköping där vi nog egentligen inte borde hållt mer än ~30 med tanke på vinden. Jag började kalkylera på sub9 vid Boviken någonstans, men insåg att nä det går nog inte. Först när det var 3 mil kvar så insåg jag att det kan gå förutsatt att vi håller ungefär samma tempo som tidigare.

Stämmer det att vi körde om över 6000 cyklister?

Nästa år kör vi sub8!

//Anders (Svart/vit Scott)

En bild på en sub10: http://www.teambild.se/arkiv/details.php?image_id=25004 Hittar någon annan andra bilder posta gärna.

Rog skrev:
> Johan_ skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Dock
> > är jag lite besviken på att en Sub10 grupp
> > glider in på en Sub9 tid. Troligen hade fler
> > klarat sub10 om hela gruppen hade satsat på
> det.
> >
> > /Johan
>
> Förstår vad du menar men känns lite som en
> tråkig kommentar dagen efter när många av oss
> är nöjda med insatsen.
> Förklaringen tror jag ligger i att flera av oss
> körde för 1a gången och att då satsa på sub9
> känns kanske lite tufft och därför börjar man
> med sub10. Efter resans gång kände många att
> detta inte var nåt avskäckande tempo. Att då
> hålla igen är nog lite mkt begärt av en
> "manlig" människa med nummerlapp ;-). Ner till
> Jönköping låg vi faktiskt under tänkt tempo
> på 33 så öppningen var inte värre än tänkt.

Jag håller nog med om att kommentaren var lite tråkig. Alla som orkade hänga med gruppen förstår jag är nöjda med tiden och det ska ni vara. Jag är också nöjd med min insats då jag redan insett att jag skulle få släppa er frågan var bara när.

Det krävs både ett mycket starkt ledarskap och en vilja att alla ska hänga med för at få med alla i gruppen in i mål på samma tid.

/Johan

"Stämmer det att vi körde om över 6000 cyklister? !"
resultatjakt.se för er som gillar statistik, jag var inte i Medevi :) men valde att inte krascha bara för att komma över mattan, fick skrika till en framför att "ge upp" mattan...

Vätternrundan 2010
Totaltid: 08:54:00
Pos: 962
Pos Karlsborg: 1060
Pos Fagerhult: 1094
Pos Gyllene Uttern: 873
Start: 04:34:00
Gyllene Uttern: 06:49:00
Fagerhult: 08:41:00
Karlsborg: 10:43:00
Medevi: N/A
Mål: 13:28:00
Medelhastighet: 33.7 km/h
Kronologisk pos: 7616
Passerade: 6323
Passerad av: 89

Nu när man kommit hem, käkat, badat och börjar smälta upplevelsen är jag grymt stolt över gruppens och min egna prestation. Det gick förstås betydligt bättre än väntat och alla energitillskott gjorde att man faktiskt kunde stå upp och trampa ända in i mål.

Angående tempot så gick vi som väntat ut ganska bra och min hastighetsmätare visade en snittfart på 34 km/h en bit in i loppet, sedan sjönk snittfarten konstant och nere i jönköping hade jag en lägstanotering på 32,6-32,7 km/h. Eftersom det är väldigt tungt att höja en snittfart tyckte jag att farten vi höll uppåt var befogad då belastningen kändes ungefär den samma, jag tyckte inte det kändes varken jobbigare eller tyngre på vägen upp tack vare medvinden. Vi skulle lika gärna kunnat hamna i ett pissregn med motvind och föra hela gruppen in i koma vilket gör att medelhastigheten sjunker som en sten. När vi närmade oss sista kontrollen och vissa började vittra sub9 hade vi kommit så långt att man ändå skulle hinna i mål om man tappade klungan. Självklart skulle vi kunnat åka långsammare men då sänker man garden för punkor, krashar, motvind, regn mm. Trist ändå för er som tappade p.g.a. detta.

Sen en stor eloge för er som hade det otacksamma jobbet att vara grindvakt, starkt jobbat!

Först och främst grattis till er som klarade sub9! Starkt!

Själv är jag grymt nöjd med min första vätternrunda! Det gick betydligt bättre än förväntat mycket tack vare SportGPS-klungan till Fagerhult och andra lagom snabba grupper efter det. Rullade in på 9.24 till slut. Det hade såklart varit kul om alla rullat in samtidigt på den tiden men jag var ärligt talat lite lättad över att kunna lägga upp loppet lite friare. Bestämde mig för att byta målsättning från "måste hålla 33km/h" till "passa på och njut, det här ska vara kul". Och det funkade ju uppenbarligen.

Glädjen grumlades dock av insikten att Lars/Boråsarn gått omkull där efter Medevi, det var riktigt tjockt med folk och snabbt gick det och jag märkte först efter ett tag att du saknades i klungan. Starkt av dig att ändå klara dig in i mål under 10 timmmar!

Grymt nöjd med kläderna också, stort tack för sponset! Tror SportGPS-brallorna får bli mina nya favoritbyxor! Jag hade inga som helst problem att nöta sadel i över nio timmar.

Med lite bättre träningsupplägg kanske det blir en sub9-satsning nästa år, vi får se...

Poxeman skrev:

> De två gubbarna i orange var ju också ett
> kapitel i sig... vet inte hur många gånger vi
> försökte förklara för dem hur man skall
> uppträda i klungan. Den långhårige fick sig en
> rejäl åthutning när jag tröttnade iaf, efter
> det blev det faktiskt bättre.

Var de dom med Rörfirmetröjor från Ödeshög eller med tröjor från något energibolag? Måste varit de första för de från energibolaget skötte väl sig väl? Killen CK lundeni körde på bra.

Nej grabbarna från Ödeshög skötte sig bra, de släpptes in i rotationen eftersom vi (Jag, Puzzled och JoakimB) körde tillsammans med dem runt Vänern tidigare i år.

Den danska kvinnan som förstod vad jag som skåning sa till henne, sket i vad jag sa och grottade in sig i ledet och orkade inte hålla farten, spräckte klungan och tyvärr kom hon ifatt i varje uppförslut igen, då vi som oftast fick svårt att köra om.

Hon var dock inte ensam om att grotta in sig och skita i mina alltmer mindre välformulerade erbjudande om att ta rygg och njuta av att ligga bakom oss, nått som många tacksamt gjorde och även tackade för i efterhand. Känns som vi kan släppa danskan och låta henne fundera på varför alla gormade på henne :)

Om nu någon icke invigd läser detta, vi skrek håll höger för både er och vår säkerhet, inte av någon annan anledning.

Gött mos, vi klarade det vi ville och det med råge !

Bubblan skrev:
> Bra kört allihopa! Jag skulle vilja höra lite
> mer om den danska kvinnan.

Don't get me started.

//Erik

Poxeman skrev:
> Nej grabbarna från Ödeshög skötte sig bra, de
> släpptes in i rotationen eftersom vi (Jag,
> Puzzled och JoakimB) körde tillsammans med dem
> runt Vänern tidigare i år.

Yepp, jag släppte in dem då vi kört många mil tillsammans och vi kunde behöva 2 dragare till, starka killar som tar styrkeprövet lite senare....

puzzled skrev:
> Poxeman skrev:
> -----
> > Nej grabbarna från Ödeshög skötte sig bra,
> de
> > släpptes in i rotationen eftersom vi (Jag,
> > Puzzled och JoakimB) körde tillsammans med dem
> > runt Vänern tidigare i år.
>
> Yepp, jag släppte in dem då vi kört många mil
> tillsammans och vi kunde behöva 2 dragare till,
> starka killar som tar styrkeprövet lite
> senare....

Hepp. Det visar sig att det här har varit betydligt mer uppstyrt i aktern än jag trott. Det märks också att jag haft fokus framåt. Jag hade till exempel inte en susning om att vi haft svans över huvudtaget.

Riktigt bra jobbat ni som grindvaktat. Nästa år skall vi ha en grindvakt till, samt ett jaktgevär som får cirkulera.

//Erik

Edit: ojdå, frugans användare...

Anna N skrev:
> puzzled skrev:
> -----
> > Poxeman skrev:
> >
>
> > -----
> > > Nej grabbarna från Ödeshög skötte sig
> bra,
> > de
> > > släpptes in i rotationen eftersom vi (Jag,
> > > Puzzled och JoakimB) körde tillsammans med
> dem
> > > runt Vänern tidigare i år.
> >
> > Yepp, jag släppte in dem då vi kört många
> mil
> > tillsammans och vi kunde behöva 2 dragare
> till,
> > starka killar som tar styrkeprövet lite
> > senare....
>
> Hepp. Det visar sig att det här har varit
> betydligt mer uppstyrt i aktern än jag trott. Det
> märks också att jag haft fokus framåt. Jag hade
> till exempel inte en susning om att vi haft svans
> över huvudtaget.
>
> Riktigt bra jobbat ni som grindvaktat. Nästa år
> skall vi ha en grindvakt till, samt ett jaktgevär
> som får cirkulera.
>
> //Erik
>
> Edit: ojdå, frugans användare...

Sorry my bad som missade det.

Jag måste erkänna att jag har lite dålig koll på vilka alla var och vem som döljer sig bakom vilket nick. Själv körde jag den svarta cross-Cuben, skrek en hel del och har en röd Assos-keps på bilderna ovanför.

> Sorry my bad som missade det.
>
> Jag måste erkänna att jag har lite dålig koll
> på vilka alla var och vem som döljer sig bakom
> vilket nick. Själv körde jag den svarta
> cross-Cuben, skrek en hel del och har en röd
> Assos-keps på bilderna ovanför.

Ah, så det var du. Har själv en rätt vag uppfattning om vilka som är vilka. Jag körde på en svart Author, hade flaskställ bakom sadeln och gnällde kanske lite väl mycket på luckor och tempo.

Jag kom på en kille som saknades en bit in i loppet: du hade skägg och en liten reflex-gubbe som dinglade bakom sadeln. Vart tog du vägen?

Sen undrar jag vem det var som tappade sin flaska tidigt i loppet och tog en av mina 4. Du skall ha tack, för det visade sig att 3 var för många...

//Erik

Även jag har blandade känslor. Jag är supernöjd med min egen prestation som var långt bättre än jag kunnat drömma om. Samtidigt känns det inte bra att gå in på sub9 när folk har tvingats släppa. Jag hade själv tyckt att det varit jobbigt att tvingas släppa för att vi inte höll vår ursprungliga plan.

Jag hade i alla fall en riktigt angenäm resa runt sjön, det var riktigt kul att vara en del av detta starka lag. Tack alla som gjorde turen så lyckad. Och speciellt vill jag tacka er som fixat spons och er som agerade grindvakt. Jag är imponerad av er styrka där bak.

Jag själv, Rodent, heter egentligen Johan Näslund och åkte på en röd GT (tror jag) med en kedja som gnisslade i början och som hoppade på slutet. Jag gör gärna om denna resa nästa år, kanske som en SUB9 grupp. Det var verkligen kul att åka med er!!!

Erol skrev:
> Sen undrar jag vem det var som tappade sin flaska
> tidigt i loppet och tog en av mina 4. Du skall ha
> tack, för det visade sig att 3 var för
> många...
>
> //Erik

Det var jag som lyckades tappa min nya 1-litersflaska vid första järnvägsöverfarten, tusen tack för lånet!

För att göra mig tillkänna firade jag målgången genom att hastigt och ovackert tömma magen vid målområdet, måste varit något jag fått i mig dagen innan...

Tack alla att man fick vara med och klara sub9! Själv var jag fundersam på om jag hade tränat tillräckligt för att klara sub10 men tänkte att man får försöka hänga med så länge som möjligt och se hur långt det skulle räcka. Fram till Fagerhult gick det hyfsat att hänga med i rotationen, men sen gick det lite för fort uppför mot depån för att jag skulle orka hänga med där framme, men tacksamt kom depån, och underbara grindvakter att ligga bakom, tack dom 3(?) som gjorde ett kanonjobb! Jag hade inte orkat hänga med om jag inte hade haft er rulle att ligga på.
Jag tror det var efter Karlsborg som vi hamnade jämsides med ett gäng från team High Chaparall, de frågade vad vi var för grupp och vad vi satsade på för tid, när de fick veta vilken starttid vi hade blev de lite fundersamma, de startade en halvtimme innan vår grupp, och skulle också under 10 h så de sa de att antingen låg vi väldigt bra till eller så hade dom lite problem med att klara sitt mål.. Att vi skulle komma in på under 9 h hade jag aldrig trott, och visste inte förrän jag kom i mål. Jag kollade varken puls eller tid under hela loppet, hade jag gjort det hade jag nog tröttnat långt tidigare.

//Mikaela

Rodent skrev:
> Även jag har blandade känslor. Jag är supernöjd med min egen prestation som var långt bättre än jag
> kunnat drömma om. Samtidigt känns det inte bra att gå in på sub9 när folk har tvingats släppa. Jag
> hade själv tyckt att det varit jobbigt att tvingas släppa för att vi inte höll vår ursprungliga
> plan.
>
Jag tillhörde väl dom som pushade på tempot ibland, men jag trodde faktiskt att vi körde för långsamt de första 10 milen. Mitt mål fram till Karlsborg var att komma in på 9:30 som planerat. När jag sen fick veta av Rog att "håller vi det här tempot så kommer vi in på drygt 9 timmar", så kände jag - vi fixar det här, grabbarna ser starka ut!

VR2010 kommer jag annars komma ihåg som en av dom roligaste grejer jag gjort, och Team SportGPS det trevligaste gäng cyklister jag träffat. Jag var TOK-TAGGAD innan, under och efter loppet. Det var skitkul att föra och jag verkligen led när man var tvungen att ligga på rulle. Jag var så hög på endorfin att jag glömde bort att dricka, 7 dl på 30 mil var allt jag fick i mig.

P.S. Igår beviljade frun tillstånd att köpa nya hjul&däck till min vackra Crescent. Och eftersom jag redan kört in på Sub9 med SportGPS så kommer jag göra en seriös satsning på Sub8 nästa år. Hoppas att så många som möjligt från SportGPS tänker i samma banor för det vore kanon få köra med er igen. D.S.

gnistra skrev:
> Tack alla att man fick vara med och klara sub9!.....
> Jag kollade varken puls eller tid under hela loppet, hade jag
> gjort det hade jag nog tröttnat långt tidigare.
>
>
> //Mikaela

Du nämnde några ggr under första halvan att det kändes sådär med magen när jag fråga. Upptäckte på andra sidan sjön att du saknades i kedjan o tänkte att du släppt, så när du plötsligt dök upp i kedjan igen på slutet kändes det kul, starkt att komma igen, och att du dessutom gör sub9 var ju härligt.

/Roger (med svart vindväst på en röd-svart Merida)

gnistra skrev:
> Tack alla att man fick vara med och klara sub9!
> Själv var jag fundersam på om jag hade tränat
> tillräckligt för att klara sub10 men tänkte att
> man får försöka hänga med så länge som
> möjligt och se hur långt det skulle räcka. Fram
> till Fagerhult gick det hyfsat att hänga med i
> rotationen, men sen gick det lite för fort
> uppför mot depån för att jag skulle orka hänga
> med där framme, men tacksamt kom depån, och
> underbara grindvakter att ligga bakom, tack dom
> 3(?) som gjorde ett kanonjobb! Jag hade inte orkat
> hänga med om jag inte hade haft er rulle att
> ligga på.
> Jag tror det var efter Karlsborg som vi hamnade
> jämsides med ett gäng från team High Chaparall,
> de frågade vad vi var för grupp och vad vi
> satsade på för tid, när de fick veta vilken
> starttid vi hade blev de lite fundersamma, de
> startade en halvtimme innan vår grupp, och skulle
> också under 10 h så de sa de att antingen låg
> vi väldigt bra till eller så hade dom lite
> problem med att klara sitt mål.. Att vi skulle
> komma in på under 9 h hade jag aldrig trott, och
> visste inte förrän jag kom i mål. Jag kollade
> varken puls eller tid under hela loppet, hade jag
> gjort det hade jag nog tröttnat långt tidigare.

Ibland kan det vara bra att inte veta något...att SUB10 inte skulle vara något problem märkte man som tur var ganska fort, så jag få väl erkänna att jag siktade på 9:30 i stället, när vi startade tråden var det faktsikt några som ville satsa på det och alla som var kvar var starka nog så jag försökte öka tempot några gånger ytterligare och få till rotationen som det ska men fan visste jag att vi redan rullade på SUB9....samma när jag blev tvungen att stanna för att fixa min sadelväskan, jag hade bara ett mål och det var att köra ikapp resten och helt plötsligt hör man 8:55....det blev en liten överaskning alltså här med..

Orange Viking ( Uddevalla CK )
Arjan Vosselman

>
>
> //Mikaela

Rog skrev:
> gnistra skrev:
> -----
> > Tack alla att man fick vara med och klara
> sub9!.....
> > Jag kollade varken puls eller tid under hela
> loppet, hade jag
> > gjort det hade jag nog tröttnat långt
> tidigare.
> >
> >
> > //Mikaela
>
> Du nämnde några ggr under första halvan att det
> kändes sådär med magen när jag fråga.
> Upptäckte på andra sidan sjön att du saknades i
> kedjan o tänkte att du släppt, så när du
> plötsligt dök upp i kedjan igen på slutet
> kändes det kul, starkt att komma igen, och att du
> dessutom gör sub9 var ju härligt.
>
> /Roger (med svart vindväst på en röd-svart
> Merida)

Nej magen var inte riktigt samarbetsvillig och det är jobbigt när man inte får i sig bars som man tänkt så energin ska räcka hela vägen. Men jag lyckades hålla mig bakom grindvakterna tills Medevi där det blev för mycket folk som skulle in emellan och jag blev för trött för att orka gå om och komma ikapp gruppen igen, så jag tror jag kom in 2 min efter er andra.

Erol skrev:
..
> Jag kom på en kille som saknades en bit in i
> loppet: du hade skägg och en liten reflex-gubbe
> som dinglade bakom sadeln. Vart tog du vägen?
..
Skäggmannen med reflexapan var jag!
Jag blev som sagt akterseglad i Fagerhult men hade haft en tung period strax innan med krampkänningar så jag fortsatte i ett lugnare tempo vilket ändå räckte till sub 9.30.

Förutom reflexen hade jag en svart Eddy Merckx och gul Campa-keps under hjälmen.

Är stockholmare (västerort) för övrigt och efterlyser lite jämnstarka träningskompisar att köra med inför nästa säsong. Jag hade förmånen att tillbringa helgen i övrigt med killarna i CK Älta som är en inspiration på det området med regelbundna träningspass för att bli samkörda. Alla i det gänget kom in på sub8 tror jag.

/Staffan

Mr Orange skrev:
> Rodent skrev:
> -----
> > Även jag har blandade känslor. Jag är
> supernöjd med min egen prestation som var långt
> bättre än jag
> > kunnat drömma om. Samtidigt känns det inte bra
> att gå in på sub9 när folk har tvingats
> släppa. Jag
> > hade själv tyckt att det varit jobbigt att
> tvingas släppa för att vi inte höll vår
> ursprungliga
> > plan.
> >
> Jag tillhörde väl dom som pushade på tempot
> ibland, men jag trodde faktiskt att vi körde för
> långsamt de första 10 milen. Mitt mål fram till
> Karlsborg var att komma in på 9:30 som planerat.
> När jag sen fick veta av Rog att "håller vi det
> här tempot så kommer vi in på drygt 9 timmar",
> så kände jag - vi fixar det här, grabbarna ser
> starka ut!
>
> VR2010 kommer jag annars komma ihåg som en av dom
> roligaste grejer jag gjort, och Team SportGPS det
> trevligaste gäng cyklister jag träffat. Jag var
> TOK-TAGGAD innan, under och efter loppet. Det var
> skitkul att föra och jag verkligen led när man
> var tvungen att ligga på rulle. Jag var så hög
> på endorfin att jag glömde bort att dricka, 7 dl
> på 30 mil var allt jag fick i mig.
>
>
> P.S. Igår beviljade frun tillstånd att köpa nya
> hjul&däck till min vackra Crescent. Och eftersom
> jag redan kört in på Sub9 med SportGPS så
> kommer jag göra en seriös satsning på Sub8
> nästa år. Hoppas att så många som möjligt
> från SportGPS tänker i samma banor för det vore
> kanon få köra med er igen. D.S.

Ska du sminka en gris...:-) ha ha grattis i alla fall ! SUB8 vet i fan, någon i klubben klarade 8:03...och han är i mina ögon riktigt jävla stark ! team high chapparal klarade 7:45, det är en klubb, några tävlingscyklister och mycket samkörda, träffade många när vi var där i april och redan då var det bara snack om SUB8....här krävs alltså en heeeel del mer trots att det gick hyfsad lätt i går...undrar om din fru blir så glad då? Inte för att vara negativ men med årets upplägg kan man glömma SUB8, det krävs helt enkelt mera samkörning för att klara sådana mål så då gäller det att hitta någon SUB8 grupp i S'holm tror jag. Kolla på SUB 7:30 (leo) / SUB8 (paprikan) tråden mestadels Göteborg, dom har legat i ordentligt...brrrr
En variant kan vara att satsa på SUB9 eller 8:30 och när vädret är hyfsad OK som igår glida in på 7:59 kanske...??
Starkt jobbat i går i alla fall ! Vi kanske ses i Motala igen då....?
Lycka till,
// Arjan

Var det någon mer som tyckte det var kul att man hade hissat flaggan för oss längs hela vägen? Flickvännen skrattade innerligt när jag berättade....

/Johan Stridkvist, svart/röd Focus med ett litet blått paket under sadeln.

orange-viking skrev:
>
> Ska du sminka en gris...:-) ha ha grattis i alla
> fall ! SUB8 vet i fan, någon i klubben klarade
> 8:03...och han är i mina ögon riktigt jävla
> stark ! team high chapparal klarade 7:45, det är
> en klubb, några tävlingscyklister och mycket
> samkörda, träffade många när vi var där i
> april och redan då var det bara snack om
> SUB8....här krävs alltså en heeeel del mer
> trots att det gick hyfsad lätt i går...undrar om
> din fru blir så glad då? Inte för att vara
> negativ men med årets upplägg kan man glömma
> SUB8, det krävs helt enkelt mera samkörning för
> att klara sådana mål så då gäller det att
> hitta någon SUB8 grupp i S'holm tror jag. Kolla
> på SUB 7:30 (leo) / SUB8 (paprikan) tråden
> mestadels Göteborg, dom har legat i
> ordentligt...brrrr
> En variant kan vara att satsa på SUB9 eller 8:30
> och när vädret är hyfsad OK som igår glida in
> på 7:59 kanske...??
> Starkt jobbat i går i alla fall ! Vi kanske ses i
> Motala igen då....?
> Lycka till,
> // Arjan

Hahhaha! Jag höll på att sätta morgonkaffet i halsen när jag läste detta. Så många obehagliga sanningar på så kort text.

Jag tänker bemöta sanningarna punkt för punkt:

1. Jo, jag överskattar nog min egen förmåga. Att köra in på ~7.45 är flera magnituder jobbigare än glida in på 9 timmar. Men jag ska åtminstone försöka, kommer träna jävlarannamma i 363 dagar nu, minst 5 kilo fett ska bort och jag ska kränka mina lår så fort tillfälle ges.

2. Jag får försöka hitta en bra Sub8-grupp, Hofet Sub8 eller Paprikan om dom släpper in mig.

3. Min cykel, ja hela Crescent, är idag en stor sminkad gris - jag vet :( Men jag är en sucker för gamla fina svenska märken (SAAB, Crescent, Husqvarna).

4. Frun kommer väl bli halvglad, men om jag diskar&städar&lagar mat under 1 år så kommer det nog gå. Jag är en toffel under min fru, jag erkänner. Men om du hade sett hennes biceps så skulle du förstå.

Ha det så bra i fiskelägret och tack för frukosten. Om du är i Motala nästa år så får vi ladda med fler öl på O'Learys. 1 var alldeles för lite. ;)

/Andreas (gubben på den vackra orange cykeln)

Gratis till er alla i Team sportgps.

Jag fick lämna gruppen efter Gränna stoppet.
kan ge en rekommendation att åka på konferens i 4 dagar till Turkiet är inget jag rekommenderar för uppladdning inför ett sånt här tillfälle. Kort stopp i skogen för magen ballar ur. Som tur var att jag hade det på känn att det skulle kunna hända och hade tagit med mig tabletter som jag köpt i Egypten sist jag blev kass i magen vilket jag oftast blir utomlands. Efter 20-30 min stabiliserade magen sig och jag slapp bryta. Efter som jag små puttrade fram och inte kunde ta i för att inte det skulle bli fler missöden. Så det blev många mil som jag låg själv eller hade en liten svans efter mig. När det var 10 mil kvar insåg jag att det fanns en liten chans att klara SUB 10. Stannade till i Karlsborg och hittade inga bananer som var orsaken till att jag stannade. men stötte på två stycken till sportgpsare. Som sa att jag kunde hänga på dem. jag började dra och kände mig bättre i magen och hade kalkylen att det kanske går att komma in på SUB 10. Så jag kopplade på ett gäng som körde sakta om oss. Ledsen att jag inte såg när ni inte var med längre men samtidigt såg jag min chans att klara det. Backarna efter Hammarsund var jag själv igen och där höll allt på att gå fel för det gick inte fort nog uppför. körde om en sportgpsare i en av backarna. Efter Medevi visste jag att man skulle komma in på den smala vägen och hoppades det skulle komma några jag kunde haka på och det gjorde det. Så det var fokus på deras bak kassett. Jag var riktigt trött och andades rejält tungt så de bad inte om hjälp att dra. Så jag klarade SUB 10 med 2 min tillgodo. och är rejält nöjd med det.

Ni ska inte ha dåligt samvete att det var folk som fick lämna gruppen för efter Gränna låg vi precis över den plan vi hade och visste inte vad som väntade efter Jönköping med regn och vind.

Ett JÄTTE GRATTIS till er som klarade SUB 9 grymt jobbat.

Joakim

Jag är fortfarande hög på denna upplevelse... Så suveränt team med så härligt stämning!

Har funderat på vad som fungerade bra och vad man göra för att få det att flyta ännu bättre i framtiden:

Att ta med sig:
* Bra pepp av varandra
* Konstruktiv kritik - tycker att stämningen var bra i gruppen hela vägen
* Superbra grindvaktat
* Bra kommunicerat vid cirkulationsplatser, kruvor, hinder mm.
* Bra sammanhållning genom aktiv tråd här på forat och en del gemensamma träningar/tävlingar under våren
* Bra disciplin i depåstoppen sparade mycket tid.
* Att köra i likadana ställ gör det lättare att hålla koll samt att det är bra signal till andra om att vi kör tillsammans
* Jämn belastning under långa sträckor speciellt på västsidan
* Tycker att vi körde hyfsat bra i uppförsbackarna på västsidan

* När man är så många krävs nästan en visselpipa för att lättare kommunicera, t ex när farten ska ökas eller sänkas nu blev det ofta osäkerhet om vad som gällde
* Bättre samorning av starten så att man kan börja köra med jämn belastning tidigare. För vår del hade det nästan varit bäst om alla stod längst bak så att vi snabbt kunnat få ordning på leden
* Alltid trampa på i nedförsbackarna för frontparet
* Inte ta för långa förningar
* Våga stå över att rulla runt för att hämta kraft
* Fler gemensamma träningar
* I början krävs nog att man utser en person som får sköta ledarskapet och styra rätt hårt så att man får igång flytet. Demokrati i de sammanhangen skapar bara osäkerhet ;-)
* Vid växlingarna vinner man som andreman i vänsterledet rätt mycket på att utnyttja fartdraget som uppstår när försteman går in i högra ledet så att man slipper jobba fram den sträckan själv. Där gäller det att vara med så att man ligger när när förstemannen går fram
* På vär in mot Jönköping tappade vi rätt mycket i snittfart utan att jag upplevde att ansträngningen sjönk i motsvarande grad. Vet inte riktigt vad det berodde på men det gick rätt snabbt nedåt. Där borde man kunna hämta hem en del tid

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
> Jag är fortfarande hög på denna upplevelse...
> Så suveränt team med så härligt stämning!
>
> Har funderat på vad som fungerade bra och vad man
> göra för att få det att flyta ännu bättre i
> framtiden:
>
> Att ta med sig:
> * Bra pepp av varandra
> * Konstruktiv kritik - tycker att stämningen var
> bra i gruppen hela vägen
> * Superbra grindvaktat
> * Bra kommunicerat vid cirkulationsplatser,
> kruvor, hinder mm.
> * Bra sammanhållning genom aktiv tråd här på
> forat och en del gemensamma träningar/tävlingar
> under våren
> * Bra disciplin i depåstoppen sparade mycket
> tid.
> * Att köra i likadana ställ gör det lättare
> att hålla koll samt att det är bra signal till
> andra om att vi kör tillsammans
> * Jämn belastning under långa sträckor
> speciellt på västsidan
> * Tycker att vi körde hyfsat bra i
> uppförsbackarna på västsidan
>
> * När man är så många krävs nästan en
> visselpipa för att lättare kommunicera, t ex
> när farten ska ökas eller sänkas nu blev det
> ofta osäkerhet om vad som gällde
> * Bättre samorning av starten så att man kan
> börja köra med jämn belastning tidigare. För
> vår del hade det nästan varit bäst om alla stod
> längst bak så att vi snabbt kunnat få ordning
> på leden
> * Alltid trampa på i nedförsbackarna för
> frontparet
> * Inte ta för långa förningar
> * Våga stå över att rulla runt för att hämta
> kraft
> * Fler gemensamma träningar
> * I början krävs nog att man utser en person som
> får sköta ledarskapet och styra rätt hårt så
> att man får igång flytet. Demokrati i de
> sammanhangen skapar bara osäkerhet ;-)
> * Vid växlingarna vinner man som andreman i
> vänsterledet rätt mycket på att utnyttja
> fartdraget som uppstår när försteman går in i
> högra ledet så att man slipper jobba fram den
> sträckan själv. Där gäller det att vara med
> så att man ligger när när förstemannen går
> fram
> * På vär in mot Jönköping tappade vi rätt
> mycket i snittfart utan att jag upplevde att
> ansträngningen sjönk i motsvarande grad. Vet
> inte riktigt vad det berodde på men det gick
> rätt snabbt nedåt. Där borde man kunna hämta
> hem en del tid

Jag tyckte att det var mycket folk som låg ivägen från Kaxholmen till slutet av Jönköping. Dessutom var det några vägarbeten. Jag tror att detta bidrog till en minskad snittfart. Från gamla depån och ut ur Jönköping tyckte jag att ansträngningen minskade avsevärt, men det berodde troligen på att vi fick luckor vid vägarbeten och rondeller. Tror dock inte att vi tappade särskilt mycket tid eftersom det rör sig om en relativt kort sträcka.

Jag låg i främre halvan av klungan när vi kom in i rondellen i Bankeryd. Någon som låg strax bakom mig small då in i en vägkon eller något liknande. Var det någon av oss som drabbades, eller är det någon som vet hur det gick?

Ett stort tack till gnistra som på något sätt lyckades motivera mig när jag var på väg att bli avhängd de sista kilometrarna mot depån i Fagerhult! Utan dig hade jag troligen släppt iväg er efter depån. Efter Fagerhult kändes allt bra och jag kunde hjälpa till att dra igen! Jag blir nästan lite blödig när jag tänker tillbaka på rundan och den insats vi alla gjorde :-)

/Sebagge (Johan S)

sebagge skrev:
> Jag tyckte att det var mycket folk som låg
> ivägen från Kaxholmen till slutet av
> Jönköping. Dessutom var det några vägarbeten.
> Jag tror att detta bidrog till en minskad
> snittfart. Från gamla depån och ut ur
> Jönköping tyckte jag att ansträngningen
> minskade avsevärt, men det berodde troligen på
> att vi fick luckor vid vägarbeten och rondeller.
> Tror dock inte att vi tappade särskilt mycket tid
> eftersom det rör sig om en relativt kort
> sträcka.
>

Stäämer nog bra. Var bara lite frustrerad över att vi tappade så mycket där...

sebagge skrev:
> Uppenbarligen var man inte intresserad av det
> skrev:
> -----
> > Jag är fortfarande hög på denna
> upplevelse...
> > Så suveränt team med så härligt stämning!
> >
> > Har funderat på vad som fungerade bra och vad
> man
> > göra för att få det att flyta ännu bättre
> i
> > framtiden:
> >
> > Att ta med sig:
> > * Bra pepp av varandra
> > * Konstruktiv kritik - tycker att stämningen
> var
> > bra i gruppen hela vägen
> > * Superbra grindvaktat
> > * Bra kommunicerat vid cirkulationsplatser,
> > kruvor, hinder mm.
> > * Bra sammanhållning genom aktiv tråd här
> på
> > forat och en del gemensamma
> träningar/tävlingar
> > under våren
> > * Bra disciplin i depåstoppen sparade mycket
> > tid.
> > * Att köra i likadana ställ gör det lättare
> > att hålla koll samt att det är bra signal
> till
> > andra om att vi kör tillsammans
> > * Jämn belastning under långa sträckor
> > speciellt på västsidan
> > * Tycker att vi körde hyfsat bra i
> > uppförsbackarna på västsidan
> >
> > * När man är så många krävs nästan en
> > visselpipa för att lättare kommunicera, t ex
> > när farten ska ökas eller sänkas nu blev det
> > ofta osäkerhet om vad som gällde
> > * Bättre samorning av starten så att man kan
> > börja köra med jämn belastning tidigare.
> För
> > vår del hade det nästan varit bäst om alla
> stod
> > längst bak så att vi snabbt kunnat få
> ordning
> > på leden
> > * Alltid trampa på i nedförsbackarna för
> > frontparet
> > * Inte ta för långa förningar
> > * Våga stå över att rulla runt för att
> hämta
> > kraft
> > * Fler gemensamma träningar
> > * I början krävs nog att man utser en person
> som
> > får sköta ledarskapet och styra rätt hårt
> så
> > att man får igång flytet. Demokrati i de
> > sammanhangen skapar bara osäkerhet ;-)
> > * Vid växlingarna vinner man som andreman i
> > vänsterledet rätt mycket på att utnyttja
> > fartdraget som uppstår när försteman går in
> i
> > högra ledet så att man slipper jobba fram den
> > sträckan själv. Där gäller det att vara med
> > så att man ligger när när förstemannen går
> > fram
> > * På vär in mot Jönköping tappade vi rätt
> > mycket i snittfart utan att jag upplevde att
> > ansträngningen sjönk i motsvarande grad. Vet
> > inte riktigt vad det berodde på men det gick
> > rätt snabbt nedåt. Där borde man kunna
> hämta
> > hem en del tid
>
> Jag tyckte att det var mycket folk som låg
> ivägen från Kaxholmen till slutet av
> Jönköping. Dessutom var det några vägarbeten.
> Jag tror att detta bidrog till en minskad
> snittfart. Från gamla depån och ut ur
> Jönköping tyckte jag att ansträngningen
> minskade avsevärt, men det berodde troligen på
> att vi fick luckor vid vägarbeten och rondeller.
> Tror dock inte att vi tappade särskilt mycket tid
> eftersom det rör sig om en relativt kort
> sträcka.
>
> Jag låg i främre halvan av klungan när vi kom
> in i rondellen i Bankeryd. Någon som låg strax
> bakom mig small då in i en vägkon eller något
> liknande. Var det någon av oss som drabbades,
> eller är det någon som vet hur det gick?
>
> Ett stort tack till gnistra som på något sätt
> lyckades motivera mig när jag var på väg att
> bli avhängd de sista kilometrarna mot depån i
> Fagerhult! Utan dig hade jag troligen släppt
> iväg er efter depån. Efter Fagerhult kändes
> allt bra och jag kunde hjälpa till att dra igen!
> Jag blir nästan lite blödig när jag tänker
> tillbaka på rundan och den insats vi alla gjorde
> :-)
>
> /Sebagge (Johan S)

Smällen i jönköping var en kille som jag släppte in på resans gång från CK Lunedi i Lund, den var av det mindre slaget han körde helt enkelt in i en kon eller vad det var för något, jag fick tvärnita och trots att han ramlade på mitt hjul lyckades jag få loss båda fötterna rekordsnabbt och kunde undvika att ramla.

Vi kom lite efter och det var då Patrik, den stora switsaren i röd jacka, bromsade er medan vi trampade ifatt. Vet tyvärr inte när Lunedi killen tappade oss sedan....

En liten summering, tack resultatjakt.

Hoppas jag inte missat någon. Totalt var vi alltså 17 st som höll ihop hela vägen, ytterligare 2 som kom in under 10 timmar. Total 23 st som var med oss från start från forumet.

alda 08:54
andankan 08:54
CanyonFredrik 08:54
erol  08:54
fredrik-tri -
gnistra 08:56
Hoffen -
jagr 10:12
jbrandett 08:54
JoakimB 09:58
Johan_ 10:11
LindaE -
Linuss 12:00
Lizard -
matasp -
Mr Orange 08:54
ola145 -
orangeviking 08:55
P.Hagström 10:07
patrika 08:54
pege72 -
poxaman 08:54
puzzled 08:54
Rodent 08:54
Rog 08:54
rularn 08:54
sebagge 08:54
staffanb 08:54
StaVir 09:24
Uppenbarligen var man inte intresserad av det 08:54
pelleanka -

Hur f...n kunde jag glömma dig :) Vårt första möte var ju coolt, undrade vem som "bangade" rakt in i klungan med icke regelmässiga kläder, du fick en lite skrapa iaf i all välmening.

Har ju bara ditt nick så jag kan inte hitta ditt resultat men lägg in det själv, gissar att du har 08:50....

puzzled skrev:
> En liten summering, tack resultatjakt.
>
> Hoppas jag inte missat någon. Totalt var vi
> alltså 17 st som höll ihop hela vägen,
> ytterligare 2 som kom in under 10 timmar. Total 23
> st som var med oss från start från forumet.
>
> alda 08:54
> andankan 08:54
> CanyonFredrik 08:54
> erol  08:54
> fredrik-tri -
> gnistra 08:56
> Hoffen -
> jagr 10:12
> jbrandett 08:54
> JoakimB 09:58
> Johan_ 10:11
> LindaE -
> Linuss 12:00
> Lizard -
> matasp -
> Mr Orange 08:54
> ola145 -
> orangeviking 08:55
> P.Hagström 10:07
> patrika 08:54
> pege72 -
> poxaman 08:54
> puzzled 08:54
> Rodent 08:54
> Rog 08:54
> rularn 08:54
> sebagge 08:54
> staffanb 08:54
> StaVir 09:24
> Uppenbarligen var man inte intresserad av
> det 08:54
> pelleanka -

Pelleankas tröja kom in på 09:54 påträdd på Boråsarns sargade kropp.
Har en tid på vårdcentralen för byte av bandage och allmän översyn.

Så många goa gubbar och en och annan dam, har sällan haft så roligt att man sedan också blir lurad att tro att man precis klarat 10 timmar när man klarat 9 timmar en klart positiv nyhet när man kom i mål.Kom in på 8.55 hade svårt att hänga med i slutet efter Medevi. Jag var killen från Falköping med röd/svart jacka och en svart Bianchi.
Ha en underbar dag!
Hälsningar Marcus Friggeråker

Mr Orange skrev:
> > --------------------------------------------------
> -----
> >
> VR2010 kommer jag annars komma ihåg som en av dom
> roligaste grejer jag gjort, och Team SportGPS det
> trevligaste gäng cyklister jag träffat. Jag var
> TOK-TAGGAD innan, under och efter loppet. Det var
> skitkul att föra och jag verkligen led när man
> var tvungen att ligga på rulle. Jag var så hög
> på endorfin att jag glömde bort att dricka, 7 dl
> på 30 mil var allt jag fick i mig.
>
Det var underbart att se din energi genom hela loppet, bra tryck i dina förningar, kändes när jag låg jämsides. Det var mycket kraft kvar i dom benen när vi kom till Motala. Bådar gott fö rframtida rundor.
/Roger

Tillbaka
Topp