[VR 2011] Start 04:36 SUB9

Lägger till mig på listan... Är egt mest intresserad av sub10, men kan säkert bidra även till sub9 (även om jag kanske inte håller hela vägen).

1. Tblade
2. Micke
3. Pyre
4. Stisse
5. MarQs
6. Peter T (Pettra)
7. Marcus L
8. Micael C
9. Micke L
10. Peder
11. Klas
12. Johan J
13. Patric
14. Globalistic
15. Andankan
16. XCP
17 LC4
18. Mikaelwes.
19. Fredrik
20. StaVir
21. Sebagge

Jag såg just att bollnäsbagarn skulle med gruppen så jag anmäler mig jag med. Bytte just startgrupp när jag såg att det fanns en vettig grupp. Jag har inte någon logga, men happy-tröjjan från i fjol. Hoppas att det går bra, vi ses på väg in i fållan!

1. Tblade
2. Micke
3. Pyre
4. Stisse
5. MarQs
6. Peter T (Pettra)
7. Marcus L
8. Micael C
9. Micke L
10. Peder
11. Klas
12. Johan J
13. Patric
14. Globalistic
15. Andankan
16. XCP
17 LC4
18. Mikaelwes.
19. Fredrik
20. StaVir
21. Sebagge
22. Rickard

Vet inte, vi kom bort från varandra direkt...En del hängde nog på SUB8 och de andra vet jag inte vad som hände med. Jag lyckades hitta två stycken SUB9or under hela resan. Tack till StaVir iaf :)

Jag kom också i mål på 9.33, efter en punktering och lite solokörning varvat att leta lämpliga klungor. Det som jag såg från den så kallade Sub9-klungan var Pyre och StaVir. Men jag borde dock ha sett Globalistic då vi kom till Motala på samma minut.

Det var minst sagt kaotiskt i starten. Ingen hade väl riktigt koll på vilka som var med i gruppen och div överdragskläder gjorde att de flestas sub9 märkningar inte heller syntes. Jag hade länge sällskap med bl.a. Tblade, johan j, Lc4 mfl. Vi hade bra tempo och höll länge ihop med bl.a. Sub8-gänget. Strax innan Askersund va de en kille som gick omkull hårt. Jag fick svänga ner i diket för att undvika att åka med i den sörja av hastigt bromsande cyklister som körde in i varandra. När jag ändå stod stilla passade jag på att ta ett pinkstopp och sen fick jag jaga lämpliga klungor att åka med resten av vägen... Utan större framgång. Sen började jag få kramper i låren i varje uppförslöpa så de blev till att ta det lugnt sista 5-6 milen. Kom in på finfina 8:41. Är kanonnöjd då målet var satt till sub 10.
Även om vi inte hade en jättetajt subgrupp så vill jag passa på att tacka samtliga inblandade för att ha hjälpt mig utföra min första vätternrundan :D å de med en kanontid dessutom.
Tack ännu en gång och bra kört Happy-gubbar!!!

Katastrof! Kaos till Gränna där sub9 stannade och pissa, sen blev de bättre men då kraschade magen! Släppte klungan någon mil innan fagerhult. Gick in under depån och blev sittande på bajamaja i 10 minuter. Blev två depåstopp till i hjo och boviken för att tömma magen.. Rullade in på 9.28 och hade relativt fräscha ben på slutet.

Blev en trevlig Vätternrunda, det var som sagt lite rörigt i början men efter pisspaus i gränna flöt allt på riktigt bra, hängde på SUB 9 ända till sista stoppet 7 mil innan mål då jag hade för mycket krafter kvar för att stanna så det blev målgång för min del på 8:32 som jag är riktigt nöjd med.

mikaelwes skrev:
-------------------------------------------------------
> Blev en trevlig Vätternrunda, det var som sagt
> lite rörigt i början men efter pisspaus i
> gränna flöt allt på riktigt bra, hängde på
> SUB 9 ända till sista stoppet 7 mil innan mål
> då jag hade för mycket krafter kvar för att
> stanna så det blev målgång för min del på
> 8:32 som jag är riktigt nöjd med.

Wes som i Wester? Du blir tung på Mera Lera i år då? Bra kört.

//Erik

pyre skrev:
> Vet inte, vi kom bort från varandra direkt...En
> del hängde nog på SUB8 och de andra vet jag inte
> vad som hände med. Jag lyckades hitta två
> stycken SUB9or under hela resan. Tack till StaVir
> iaf :)

Tack själv!
Ja det blev en intressant resa! Vårt gäng höll väl ihop ett par kilometer men blandades snabbt upp med folk med helt olika ambitionsnivå.
Fältet splittrades och jag tillsammans med pyre, XCP, och en kille med röd vindjacka försökte jaga ikapp det som jag trodde var sub9-klungan. Krafterna tog dock slut efter att ha legat och jagat i dryga 40km/h ett par kilometer. Blev upphunna av Lunedi-klubben och snurrade med dem ett tag. Tappade dem när jag låg sist och några blev avhängda. En välfungerande belgisk kedja bildades av ett par Lunedi-åkare och lite annat blandat folk som höll bra fart ända till Gränna där gruppen splittrades efter depån.
Hade problem med växlarna ända ner till efter Jönköping där jag insåg att det berodde på att vevlagret börjat lossna! Panikstopp med försök att skruva tillbaka det för hand. Fick sedan stanna var 10:e km och skruva lite tills jag kom till Fagerhult där cykelmeken tog fram polygripen och drog åt! Brutalt, men vad gör man? Körde mer eller mindre solo upp till Hammarsundet, fikade i alla depåer och tog det rätt lugnt! Fick draghjälp sista biten av några Ck Mora-cyklister och kom in på 9:37. Efter omständigheterna helt Ok.

Globalistic skrev:
> Lite film från VR :)
>
> Med broöppning, flera stop, klädinlämmning osv
> os gick jag in på 9.33
>
>

Jag kom precis när dom öppnade bron, men de va lite kaos med alla bilar och cyklister som skulle igång efter öppningen.

Vår taktik att köra belgiskt höll ung. tills motorcykeln släppte men det var ett bra försök iallafall och ändå kul att testa. Ny plan till nästa år gäller.

Lapparna på ryggen var bra för man såg direkt vilka som tillhörde vårt originalgäng och vi var iallafall 5st(Micke, Johan, Poscar.., LC4) som hängde ihop länge. Jag fick släppa Micke L och Poscar 4 mil från mål pga en punktering men kom ändå in på 8:46 och är mycket nöjd.

MarQs jag såg aldrig olyckan. Den måste ha skett i den stora klungan vi hamnade i.

Ja, det var rena vilda västern i början. Lyckades ligga med hyfsat många sub9:or ner till strax efter Ödeshög, sen blev det rörigt. Blev osäker på pinkestoppet, var det nu skulle vara, och om jag var före eller efter "huvudklungan" (d.v.s. dom sub9:or jag kört med) - så jag hoppade stoppet, behövde inte göra från mig, och hamnade istället i ett solovakuum till Kexholmen där några bekanta sub9:or kom ikapp mig och jag hakade på.

Väl i Jönköping började det värka i nacken, det som jag fruktade mest inför denna runda. Samtidigt började det värka i högerknäets utsida, typiskt.

Och som jag hade sagt innan denna runda i år var att jag skulle köra med så länge allt kändes bra, sen skulle jag släppa och bara ta mig runt och ha det gött. Detta med bakgrund av min nack- och ryggskada, ingen vinterträning att tala om samt den sämsta träningsvåren på lvg-cykeln på flera, flera år. Mest sprungit och cyklat MTB.

Så jag malde på uppför Bankerydsbackarna i eget lull-tempo. Men väl ute på Rv50 sen så kom det så fina gäng att åka med så jag kunde inte undvika att haka på. Vinden var med oss, nacken kändes men det var uthärdligt, samma med knäet. Tyvärr gick dom bra gängen in i Fagerhults-depån och jag skulle ju stanna i vattendepån lite längre bort. Första gången jag klev av cykeln var alltså efter 14 mil. Tajmade in mig hyfsat med andra gäng efter vattendepån. Tittade på tiden och tänkte att det kan nog bli en sub9 i år trots allt.

Men sen vid Karlsborg så var jag tvungen att släppa ut trycket i vattenslangen och när jag klev av cykeln och stegade ner i krondiket så var det som om hela nedre delen av ryggen sa upp sig, det kom kramphugg i alla ryggmuskler som fanns. Kom knappt upp på cykeln igen.
Så jag såsade på i moderat tempo tills kroppen kommit igång igen. Men jag började känna att sub9:an tynade bort. För att klara det skulle jag behöva öka snittfarten men jag påminde mig själv att detta år skulle det vara kul och jag skulle inte någon gång tänka "aldrig mer VR".
Och se, det gjorde jag inte heller. Tog ett kort kaffestopp vid Boviken, och cykelglädjen höll i sig, det var kul ända in i Motala.

Wobblade in på 9:17, vilket jag ändå är hyfsat nöjd med efter förutsättningarna. Och nu är jag taggad inför nästa år att göra en rejäl sub9:a - d.v.s. runt 08:30 vore kul, och realistiskt om jag bara får vara hel och frisk tills dess : )

tblade skrev:
> Vår taktik att köra belgiskt höll ung. tills
> motorcykeln släppte men det var ett bra försök
> iallafall och ändå kul att testa. Ny plan till
> nästa år gäller.
>
> Lapparna på ryggen var bra för man såg direkt
> vilka som tillhörde vårt originalgäng och vi
> var iallafall 5st(Micke, Johan, Poscar.., LC4) som
> hängde ihop länge. Jag fick släppa Micke L och
> Poscar 4 mil från mål pga en punktering men kom
> ändå in på 8:46 och är mycket nöjd.
>
> MarQs jag såg aldrig olyckan. Den måste ha skett
> i den stora klungan vi hamnade i.

Ja precis, hade hamnat lite längre bak i den jätteklunga vi var i. Hade koll på bl.a dig ni låg kanske 20-30 gubbar framåt. Höll som bäst på att köra upp till dig när de blev en krasch.
Måste kört om dig och missat dig pga punkan då jag gick in på 8:41.

Ja jag får också tacka för sällskapet även att det kanske inte blev som vi tänkt. Vi var ju i alla fall några som hängde ihop ganska länge, synd att TBlade fick punka på slutet, vi hade ju varit tillsammans hela tiden. Jag är nöjd med min tid på 8:37 men när jag analyserat loppet på datorn så ser jag att det var lite för dålig puls efter Hjo. Det berodde ju på att efter Hjo så kom vi in i en jätteklunga där snittet var ganska bra men det gick ju väldigt ryckigt när denna klunga skulle passera långsammare cyklister. Det blir ju svårare att passera när man är 100 + ?
Efter Boviken splittrades klungan lite och vi i lag med Team Sportia från Uppsala.

Nästa år funderar jag på att satsa på en morgontid istället, då måste det ju vara lättare att hjälpas åt och försöka få lite snurr på lagarbetet. Borde ju inte bli trångt förrän på slutet.

Tack för denna Vättern,

/Micke

vi hade ju tur me vädret ändå, det va ju lite kaos i den där kedjan 1 led,2 led,3 led kunga alt på engång kändes det som, efter första pisse stoppet blev det ju lite bättre en stund, men innan kaxholm tror jag,så blev det väl något fel, därifrån o till jönköping så va det jag o 2-3 till som drog lite, sen tappade jag kontakten i jönköping, vet inte om jag kom för eller tvärtom, såg väl första från sub9 gruppen ca 5 km innan mål o två till efter målgåg, kommer inte ihåg namnen, trampade in på 8:38.
Namn lappar är ju bra, men det va lite svårt att se några av lapparna olika storlek på både lappar o text o plasering

Instämmer, lite trist att det blev som det blev redan från start. Banners i all ära men när dom (som redan sagts) ser olika ut etc så blir det inte så lätt. Körde med Team Antil i spons-kläder ifjol och det blir så mkt enklare då.
Efter stoppet i Gränna så var vi trots allt ca 10 man som höll ihop men sen splittrades vi i samband med snabbdepån i Fagerhult. Gissar att inte alla stannade eller?
Därefter hade jag sällskap med Tblade, Johan J, Micke L, MarQs + ytterligare nån i samma klunga/klungor upp till Boviken där ny splittring skedde.
Såg sen lite Antilare på slutet och kom in på 8.37. Nöjd!

Tblade - det gläder mig att du grejade 8.46. Blev orolig när Micke L nämnde att du punkat. Det var väl 8.48 du skulle slå... :)

LC4 - du kom före i Jönköping. Eller rättare sagt - du gick ifån oss. Du såg grymt stark ut. Ändå lite roligt att se att vi i princip gått jämt därifrån och till mål. Jag var en av dem du träffade i målfållan.

Är nog oxå inne på en morgontid nästa år. Med lite mer i benen och en Sub8-satsning...

Jo.. min måltid var 8:48 och den klarade jag och det är tur att man tränat på att laga punkteringar så den tog väl typ 5 min. Hamnade dock helt ensam ett tag men körde ifatt några som låg i hyfsat fart. Körde sen med ett gäng Fredrikshofare men de tyckte inte att man skulle köra med dem. Sen kom ett sub 8 gäng som jag hängde på och det mycket fort sista 15km och tror att jag plockade in några minuter där.

Håller med om att LC4 var mycket stark och gjorde mycket jobb vid Jönköping och även senare på västra sidan.

En Sub 8 satsning vore kul till nästa år. Vi får väl fixa lite gemensamma kläder till nästa år, fast det är svårt när många har överdragskläder, kanske gemensam väst!. Jag var på Mallorca i Maj och Max Hürzeler hade tröjor för typ 25euro och västar för 18.

Hur gick det för Johan?

tblade skrev:
>
> Hur gick det för Johan?

Om du menar Johan J så körde han in på 8:30.

Blir inte alltid som man tänkt sig, men i mitt fall riktigt bra ändå. Kom in på 8,02 efter att ha kört i alla möjliga konstellationer, allt från jätteklungor till solokörning i drygt två mil. Fick en inplastad "Sub9-lapp" vid träffen på torget kvällen innan som jag satte fast på flaskstället bakom sadeln, tack för den! Byter gärna den till en som det står "Sub8" på inför nästa år. Morgontid och en stor samordnad/-pratad grupp är tydligen ett framgångskoncept. Blir det ngt sådant till nästa år är jag gärna med.

Ha en fortsatt riktigt bra sommar!

Om jag ska vara ganska försiktig så gick allt med gruppkörning åt h...
Tråkigt! Det är annars en av de roliga sakerna när man får det att stämma.

Men jag var nöjd när jag kom i mål. Pers. bästa på 9.24. Soligt och varmt väder.
Vist är det en skön känsla att kommit runt!!

Ja, det blev lite kaotiskt i början!
Lyckades hänga med fram till piss stoppet i gränna sen blev det div andra klungor
ända fram till mål. Stötte ihop med enstaka Sub9 killar under resans gång.
Agerade hjälpryttare åt kompisen som drabbades av kramp redan i Jönköping..
Vi parkörde i mål på 9.11
Ändå nöjd med första Väternrundan för min del!

StaVir skrev:
> pyre skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vet inte, vi kom bort från varandra
> direkt...En
> > del hängde nog på SUB8 och de andra vet jag
> inte
> > vad som hände med. Jag lyckades hitta två
> > stycken SUB9or under hela resan. Tack till
> StaVir
> > iaf :)
>
> Tack själv!
> Ja det blev en intressant resa! Vårt gäng höll
> väl ihop ett par kilometer men blandades snabbt
> upp med folk med helt olika ambitionsnivå.
> Fältet splittrades och jag tillsammans med pyre,
> XCP, och en kille med röd vindjacka försökte
> jaga ikapp det som jag trodde var sub9-klungan.
> Krafterna tog dock slut efter att ha legat och
> jagat i dryga 40km/h ett par kilometer. Blev
> upphunna av Lunedi-klubben och snurrade med dem
> ett tag. Tappade dem när jag låg sist och några
> blev avhängda. En välfungerande belgisk kedja
> bildades av ett par Lunedi-åkare och lite annat
> blandat folk som höll bra fart ända till Gränna
> där gruppen splittrades efter depån.
> Hade problem med växlarna ända ner till efter
> Jönköping där jag insåg att det berodde på
> att vevlagret börjat lossna! Panikstopp med
> försök att skruva tillbaka det för hand. Fick
> sedan stanna var 10:e km och skruva lite tills jag
> kom till Fagerhult där cykelmeken tog fram
> polygripen och drog åt! Brutalt, men vad gör
> man? Körde mer eller mindre solo upp till
> Hammarsundet, fikade i alla depåer och tog det
> rätt lugnt! Fick draghjälp sista biten av några
> Ck Mora-cyklister och kom in på 9:37. Efter
> omständigheterna helt Ok.

Tack Stavir! Jag får väl be om ursäkt att jag inte kände igen dig direkt :-(, men jag var helt borta... Du körde om mig strax efter Karlsborg om jag minns rätt. Jag gick in i väggen redan i Hästholmen och är väl mest förfånad över att du inte körde förbi tidigare. Hursomhelst fick du fart på mina ben igen och jag orkade trots allt ta mig i mål!

/Johan i rosa-blå Follo-kläder

Senast ändrad:
/Johan i rosa-blå Follo-kläder.

norge follo? var ni flera darifrån såg en påvag ned mot jonkoping nånstans. Korde i gul/svart nittedal. Ska du kora i helgen?

Senast ändrad:
b_mattias skrev:
> /Johan i rosa-blå Follo-kläder.
>
> norge follo? var ni flera darifrån såg en påvag
> ned mot jonkoping nånstans. Korde i gul/svart
> nittedal. Ska du kora i helgen?

Yes! Jag såg två till, men det var inga jag kände igen. Jag kör inte i helgen... Det är för långt (och sen är det ju midsommar)

Vad jag vet var ingen av "kanonerna" från Follo och körde VR, det var nog mer blåbärstypen..

tblade skrev:
> Attans den klipper länken. lägg till följande
> /c03cho

Klickar man på länken blir det nog rätt, det är bara den synliga delen som förkortas ner till "host" delen så att man inte ska ha sönder forumlayouten då det blir überlånga URLer.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp