[VR 2011] Start 04:36 SUB9

tblade

Ny medlem
Efter att ha läst SUB8s satsning kl 04:36 så måste även de som kör SUB9 ha en taktik.
Jag körde SUB9 för tre år sedan och målet var då att snitta 36-37 med 3st stopp

1. ca 7 mil pinkepaus
2. Fagerhult, snabbstopp för att fylla på vätska
3. Boviken, vätska och ev några minuter för bullintag

Belgisk kedja är att föredra med rotering åt höger. Dock i Jkp blir det linje och här gäller det att ta det lite lugnare för annars spricker gruppen. Om gruppen spricker kan vi samla den i Fagerhult.

Vi bör även skriva ut en extra A5 för att sätta på ryggen så att vi vet vilka som kör SUB9

1.Tblade

Hej, vi är ett gäng som gick in med SUB9 motivation. Tyvärr har en del av oss prioriterat golf och segling lite mycket så vi är bara tre st kvar som har bra potential att komma under.

Vi har därför i sista stund diskuterat om vi ska söka upp någon annan klunga att hänga på. Vill därför kolla med er hur det ser ut i er, finns det plats och är det ok att hoppa in så sent? Förstår naturligtvis om ni nekar oss så sent. Vi byter isf starttid till er grupp.

Jag har kört med några i SUB8 gruppen spontant runt Ekerö och har inte haft några problem att hänga med så jag tror inte SUB9 är omöjligt för oss. Vi bor alla i Stockholm och har möjlighet att köra någon sista vända om ni vill.

Mvh /Peter

Hej !

Jag anmälde mig i Augusti till SUB9 för att få lite draghjälp av kompisar. Är oftast ensam när jag cyklar, så jag hoppas ni mer erfarna vid klungcykling hjälper en nybörjare med parcykling eller belgisk klunga.

MVH/Micke

Givetvis är Ni välkomna att byta till vår grupp för jag misstänker att det kanske finns avhopp. Jag vet dock inte hur många platser det finns men det är väl bara att försöka testa med VR kansli så snabbt som möjligt innan 'blåbären' tar dessa platser. Vet dock inte min egen kapacitet eftersom jag kör tempohojjen jämt.

Vi får se hur vi gör med A5:an men jag kanske lägger upp den på någon site för nerladdning och att Ni själva printar ut den och sätter på ryggen med säkerhetsnålar. Hursom det fungerade perfekt förra gången vi körde detta.

Att cykla i klunga i hög/jämn fart kräver fokus hela tiden på hjulet framför. Belgiskt innebär eg. att när man kommer fram först får man INTE öka farten utan förflyttning till höger(vid högervarv). Om vi är typ 20st så bör vi inte släppa in andra. Erfarenheten talar emot detta då de ofta bryter kedjan efter ett tag och oro uppstår.

Fyll gärna på listan nedan.

1. Tblade
2. Micke

Jag är med i den här gruppen. Med risk för att låta negativ så känns det som en omöjlig uppgift att fila ihop en taktik drygt en vecka innan loppet. Det kommer dyka upp 40-45 personer som inte har en aning om den här tråden sen ändå. Men jag fyller på i listan ändå!

1. Tblade
2. Micke
3. pyre

Hej,

Startar 04:36 i år. Valde den tiden istället för Anders H:s grupp mellan 09:00-10:00 på lördag morgon då jag tyckte att det passade mig bättre. Man sover ju ändå så dåligt natten innan också...

Men under dom sista veckorna har jag droppat mina ambitioner på att klara sub9, även om det skulle kunna vara en möjlighet om allt skulle klaffa, så tror jag att jag i år tar mig vatten över huvudet.

Min vinterträning har varit kass då jag gick i nackkrage och ryggstativ i 12 veckor efter en otäck cykelkrasch in i ett trädoch sen ner i asfalten sent i höstas. Kort sammanfattat så hade jag sönder en rygg- och en nackkota.
Shajt, liksom. Men har tränat hyfsat under våren för att komma tillbaka, men mest löpning och mtb, mindre racer tyvärr. Har märkt att racern sliter mer på nacken än vad mtb-åkandet gör, antagligen p.g.a. den annorlunda vinkeln. Lyckades ändå genomföra Leo:s Extrem Ride här den 1:a maj utan att det krasade alltför mycket i nacken efteråt : ) Men känner att efter ca. 2h på racern så blir det stelt.

Man måste vara realist och jag tror att jag snarare bara ska sikta på att komma runt i år, men gärna helst under sub10. Förra året floppadejag och fick bryta då jag varit förkyld i tre veckor innan. Året innan dess kom jag inte ens till start- förkyld då med (barn + dagis + virusmix = katastrof).

Men jag kommer nog köra med i ca. 1 till 2 timmar och bidra med draghjälp om det går bra?
Sen släpper jag nog av och koncentrerar mig på att bara mysa mig runt i lagom tempo, ensam, eller med diverse andra gäng som må dyka upp.

Ni behöver inte vara oroliga att jag ska sabba något i kedjan eller ledet för jag har gjort detta förr : ) Detta blir min 12:e start (10 genomförda och 08:54 som bäst) och har kört en del här nere i Götet med Leo och kompani genom åren, så jag klarar av att köra i klunga.

Så...tja, jag lägger in mig på listan ändå då.

1. Tblade
2. Micke
3. pyre
4. Stisse

En hastighet av 36km/h-->8:20 om distansen är 300km. Detta ger oss marginal att stanna på 3st ställen för att klara typ 8:45.
Stopp
1. Pinkepaus efter 7 mil. ca 5 min
2. Fagerhult 10min. påfyllning av vätska. Uppsamling i slutet av depån
3. Boviken 10min. påfyllning av vätska. Uppsamling i slutet av depån

Om vi blir 20-25 som anmäler här så har vi en bra grupp och kan träffas kl 19:00 fredag kväll för ev. taktiksnack. Det kan vara svårt att köra Belgiskt eftersom vi inte känner varandra och inte tränat ihop men jag tycker vi gör ett försök.

Jag gör ett plakat med 04:36 SUB 9. Platsen blir på torgets(vid Expot) nordvästra hörn.

Listan
1. Tblade
2. Micke
3. Pyre
4. Stisse

Har startttid 04:36 men är anmäld som "sub-10" startande. Funderar dock på ett taktiskt byte till sub-9 klungan då de på pappret bara ser ut att bli knappt 10 startande med sub-10 mål kl 04:36.
Visst finns det massor med cyklister med liknande mål som kommer kunna ansluta till sub-10 klungan. Men psykologiskt känns det bättre att veta att man startar med ca 20 personer med samma mål än med knappt 10,... Borde ge hälften så många förningar och en behagligare tur...
Slänger in mig på listan...

Listan
1. Tblade
2. Micke
3. Pyre
4. Stisse
5. MarQs

Vi är 5 personer som ska starta 02.50, men som ska försöka byta tid. Vår ambition var 8 h 30 min. Hur ser det ut hos er? Finns det 8 h 30-tankar hos några av er? Vår ambition modelleras givetvis kraftigt av i vilken grupp vi kommer med i.

Tanken och fördelen med Belgisk körning att är det inte blir förningar. Man ligger eg. aldrig först utan roterar hela tiden, vilket innebär att alla gör samma jobb. Som jag tidigare skrev när man roterat så när man kommer först så får man INTE öka utan förflyttar sig till höger.
Dricka och annat intag sker när man ligger så långt bak som möjligt i kedjan i högra(långsamma) ledet.

Mitt förslag på Banner är helt enkelt och uppförstorat/inplastat så att alla bakom ser.

<nickname>
<36km/h SUB 9>

Så mitt blir
TBLADE
36km/h SUB 9

synpunkter på belgisk och banner...

Vi måste ha flera namn på listan

Tacksam om vi kan hålla den tråd seriös då det är lite tid kvar.

Ni som tänker köra 8:30 är givetvis välkomna till SUB 9 men det finns ju även en SUB 8 tråd som kanske passar bättre. Att köra 30min snabbare innebär en ökning med ca 1km/h och sliter antagligen sönder gruppen på västra sidan. Tror nog att jag själv klarar 8:30 men vill hellre ha en trevlig resa än att få hammaren.

Listan
1. Tblade
2. Micke
3. Pyre
4. Stisse
5. MarQs

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Vafan, finns det Stisse & Stizze?! Någon borde
> göra något :(
> Tar tillbaka ovanstående tills jag fått detta
> uträtt av Wikileaks...

Jag var först ; )

Trevligt att åka med, fyller på listan nedan.

Listan
1. Tblade
2. Micke
3. Pyre
4. Stisse
5. MarQs
6. Peter T (Pettra)
7. Marcus L
8. Micael C

Vi kommer att ta en 10-12 mil imorgon vid 16:00 runt Ekerö, samling vid rondellen vid Rålambshovsparken. Om någon vill åka med. Stannar för en mosbricka på grillen i Kungsberga då vi inte hinner käka middag innan. Alla som vill hänga på är hjärligt välkomna. Kul att testköra lite tillsammans innan om det går.

Plakat på ryggen är bra, gärna med någon utstickande färg så det blir extra lätt att se.

Låter bra med en samling och genomgång i Motala på fredagen. Kolla på hastighet, stopp, klunga etc.

yr.no lovar regn just nu tyvärr.. Men vi har sett det vända förr.

/Peter

Hmm... Jag ska försöka hinna med detta. Lite stum i benen efter 11 mil igår, men det borde gå. Om ni ser någon med en svart/signalgrön tröja som ser förvirrad ut så är det jag.

Sätter upp mig också på listan SUB 9

Listan
1. Tblade
2. Micke
3. Pyre
4. Stisse
5. MarQs
6. Peter T (Pettra)
7. Marcus L
8. Micael C
9. Micke L

Som jag skrev häromdagen så cyklar jag mest ensam eller med någon enstaka kompis så jag behöver lite instruktioner om vi ska snurra belgiskt.

Ska försöka hinna till kl 19:00 på Fredag.

/Micke L

Jag har testat att printa Banners och även plasta in dem och det fungerade bra. För Er som inte har möjlighet själva så fixar jag det, men kräver att Ni dyker upp på fredagen kl 19 på torget(NV hörnet) så att Ni får den. Den kräver säherhetsnålar 2 eller 4st. Jag finns dock på plats hela fredagen och bor på en förskola vid campingen mitt i Motala. Lämna ett privat meddelande så får du mitt TelNr.

Jag kan inte deltaga i mötet på fredagskvällen tyvärr. Jag kommer att bo en bra bit utanför Motala så jag åker först in nån timma före start.

Missade jag något idag, eller körde ni inte vid 16.00? Jag kom dit typ en minut i 16.00 och då såg jag ingen. Jag stannade till 16.10 sen så körde jag en sväng ut på Ekerö själv. Det var inte så illa det heller.

Hej, hemskt ledsen att vi missade er. Vi blev försenade med ca tio minuter. Jag hade inte hunnit se att ni skulle med så jag meddelade er inte heller. Har inte suttit vid datorn idag så jag kunde inte kolla. Återigen ledsen för det.

/Peter

Pyre, försök att printa din egen Banner eller så har jag med den en till dig till starten

Flera behövs för att vi skall lyckas. Vi var ju 60st som anmälde oss... var är resten?

Listan
1. Tblade
2. Micke
3. Pyre
4. Stisse
5. MarQs
6. Peter T (Pettra)
7. Marcus L
8. Micael C
9. Micke L

Av oss 61 som anmälde oss i september var uppdelningen:

27st sub 8
5 st sub 8:30
17st sub 9
12st sub 10

Mitt huvudsakliga mål är fortfarande att åka under 10h. Sen kändes det som sub9 gruppen skulle vara ett bättre val för mig. Bättre att veta att de finns tid att ta av på slutet om de nu skulle bli så att jag inte hänger med hela vägen,,, och även skönt att veta att vi är några gubbar fler oxå...

Listan
1. Tblade
2. Micke
3. Pyre
4. Stisse
5. MarQs
6. Peter T (Pettra)
7. Marcus L
8. Micael C
9. Micke L

Hej.
Finns det någon plats kvar att kunna haka på er i sub9 gruppen?
Vi är 3st som skulle köra med ett annat gäng men alla har hoppat av...
Våran starttid är för närvarande 00.30 men tänkte ändra på plats nere i Motala på fredagen!
Tacksam för svar.

Vi får nog inrikta oss på att köra ett långt led istället för belgiskt med tanke på aktiviteten i den här tråden. Det kommer aldrig att fungera om inte alla vet vad som gäller från start.

Jag tittade på vårat Anmälningsnummer(304361) och i nuläget är det 55st i gruppen vilket borde innebära att det finns plats. Enligt MarQs lista var vi då 61st när vi anmälde.
Troligen måste Ni vänta till torsdagen kl 12 med att byta grupp(200kr). Tror inte att mail fungera men testa går ju...

Listan
1. Tblade
2. Micke
3. Pyre
4. Stisse
5. MarQs
6. Peter T (Pettra)
7. Marcus L
8. Micael C
9. Micke L

Belgiskt eller led spelar inte så stor roll bara vi hjälps åt. Jag vet att det finns ytterligare SUB 9 grupper som startar dels 04:30 och 04:38 så vi lär bli fler och är vi som nuläget bara 9st finns det ju möjlighet att haka på deras gäng.

Japp, det har du rätt i. Ska vi köra med någon lapp på ryggen då? Jag printade ut en där det står

"HappyMTB"
"SUB 9"
"04:36"

Det borde väl räcka?

Jag tycker att Vi kan våra Nicknames oxå på bannern... 04:36 är kanske inte så viktigt eller...
Mitt förslag var.

HappyMTB
TBLADE
36km/h SUB 9

Förra gången vi körde så hade vi även de 3 stoppen på ryggen men det blir kanske för mycket.

Finns det plats för en till i er sub9 grupp? Tog åt mig av det där med skön resa frammför hammaren å det verkar ju ocskå bli regn. Jag är ju i samma startgrupp så det handlar bara om att Byta subklunga.

/B

Såvitt jag minns så skulle du köra med oss från första början så jag ser inget problem med att du kommer tillbaka. Är väl bara att haka på!

Bokade mig för att köra SUB 8,30 men kör nu hellre med SUB 9. Så jag sätter upp mig på listan om det är ok.

Listan
1. Tblade
2. Micke
3. Pyre
4. Stisse
5. MarQs
6. Peter T (Pettra)
7. Marcus L
8. Micael C
9. Micke L
10. Peder

Jag repeterar den viktigaste informationen

Möte kl 19 i NV hörnet av torget

Snitt cyklning 36km/h-->8:20+25m vila på 3st ställen-->8.45 i sluttid

Belgisk om vi är tillräckligt många annars linje. Vi avgör detta på fredag kväll. Linje i Jkp oavsett

Banner
<HappyMTB>
<Nickname>
<36km/h SUB 9>

3st stopp
1. 7mil pinkepaus 5min
2. 14mil Fagerhult. Vätska 10 min samling i slutet på depån
3. 22mil Boviken. Vätska 10 min samling i slutet på depån

Listan
1. Tblade
2. Micke
3. Pyre