VR 2011 - stora SubGruppstråden!

Poxeman

Aktiv medlem
Det börjar dra ihop sig för anmälan till Vätternrundan. Vi är många som körde i olika grupper förra året och jag vet att intresset är stort även i år.

Hade varit bra att ha koll på tillgängliga starttider osv.
Har HappyMTB även i år förmiddagsstartgrupper?

Jag är intresserad av en satsning mot SUB 8h.

Jag har fått ett mail från Gisela på VR-kansliet med erbjudande om en fm-grupp. Ska kolla närmare. Återkommer.

Finns det någon snabbgrupp som inte är full, vi är ett gäng från Team Norrbotten som skulle vilja åka snabbt 2011, men det verkar redan vara förbokade grupper klart, och vi fyller ändå inte en hel grupp på 30st, utan kanske 10-15st däromkring

Farten bör vara sub8 helst, och så tidig start som möjligt, dvs bland de första förmiddags startgrupperna (om möjligt)

Hör av er ni som har plats så kan vi boka in oss. Tackar på förhand

/Stefan Lindbäck, Team Norrbotten

Är oxå intresserad av en Sub8-satsning till 2011. Hoppas att vi det blir en grupp som kan träna ihop oss lite innan och lägga upp en vettig taktik.

MarcusS skrev:
-------------------------------------------------------
> Är oxå intresserad av en Sub8-satsning till
> 2011. Hoppas att vi det blir en grupp som kan
> träna ihop oss lite innan och lägga upp en
> vettig taktik.

+1

/Fredrik

Anders, hur många får det plats i en sådan grupp? Finns det plats för två subgrupper? Jag gissar att du inte vill stressa runt i sub8-tempo:)

Det finns 60 platser. Jag ska kolla om det dyker upp några fler kompisar som vill köra i 8:58-tempo men det troliga är att ni fortåkare får ta hand om hela gruppen. Vi ska ha fyllt gruppen sista augusti så jag återkommer snart med en separat anmälningstråd.

Tror att Leo kommer att hålla en 7:30 nästa år igen. Väntar med spänning om man har kvalificerat sig till den gruppen.

Vet att Leo utryckt att ribban på de som vill köra under 7:30 kommer att höjas. I år var det lite väl många som inte ens kom till start(undantaget de med nyckelbensbrott och båtbensbrott). Sen var vi många som av olika anledningar inte räckte till hela resan runt.

Leo och smiley la ned ett otroligt arbete både för 2010 och 2009 med att jaga sponsorer och det är klart att då krävs att man fullföljer både träning och deltagande.

Hoven

Kagevi skrev:
> Hoven!
> Hur gör man för att kvala in till Leos grupp?

Vinner VM, minst.

Kvalificera kanske var fel uttryck, men vill minnas att Leo nämnt i CTT-tråden att det kommer att till viss del "handplockas" folk till hans grp 2011, som sagt var det var ett väldigt stort tapp av folk i CTT när vi stog där på startlinjen. Men det är nog bättre att Leo får hålla leda och styra upp detta.

Kanske det minskas ned med folk till säg 40 pers. I år vart det djävulskt tufft i motvinden ned mot jönköping, trots det så vart det ett snitt på 40 km/h. Det belgiska kedjan funkade än sämre(kanske pga av den växlande motvinden) i år en förra året och det blev inte kul när man ibland hade stora luckor i snabbledet. Jag har kört 12 VR och jag skiter i vad folk säger men GRINDVAKT GRINDVAKT.....

Får inte jag åka med i hans grupp nästa år så vill jag vara med i nån annan SUB8-satsning.

Men vem vet Leo kanske satsar på en SUB7 till 2011 ;-)

Hoven

Inför VR2011 så har CTT sub7.30 klungan handplockats helt. Så fort Vätternrundan var över satte vi igång och har lagt ner massor av timmar på att kontakta tilltänkta cyklister. Ett enormt jobb kan jag meddela, varav smiley dragit i det tyngsta lasset.

Laget är nu komplett och vi kommer inom snart att presentera hela laget.

Det finns fler snabba cyklister än vad det finns platser i sub7.30 laget, så alla får helt enkelt inte plats. Vi har inte heller tillämpat någon först till kvarn metod som föregående år.

Det behövs fler klungor helt klart och ni har redan börjat bra. Kanske vill någon dra i en sub7.30 klunga till, det är bara att sätta igång? Vätternrundan lockar många snabbcyklister och det är riktigt kul!

/Leo

Finns det en Sub9 grupp är jag gärna med! Släppte Leos grupp förra året i motvinden och körde in på 7:54. Vill nästa år hjäpa till att dra runt ett sub nio gäng enda in till Motala. Så är bakläxan gjord;)

hajtand skrev:
> Finns det en Sub9 grupp är jag gärna med!
> Släppte Leos grupp förra året i motvinden och
> körde in på 7:54. Vill nästa år hjäpa till
> att dra runt ett sub nio gäng enda in till
> Motala. Så är bakläxan gjord;)

+1

eller kanske en sub8 :-)
/Patrik

Jag kör gärna sub8 igen! Vill helst slå fjolårets 7.46. Med diciplinerad körning redan från början kan det lätt gå fortare...

Kör väldigt gärna SUB-8! Eller kanske ta det lite lugnare med SUB-9... Eller varför inte SUB 8:30? Fast inte alla samtidigt. Men anmäler intresse till någon typ av SUB 8-9 grupp i alla fall! :)

//Daniel

Hoven skrev:
> Jag har
> kört 12 VR och jag skiter i vad folk säger men
> GRINDVAKT GRINDVAKT.
>
>
> Hoven

Grindvakt börjar att bli ett måste. Hört alltför mycket om hur oinbjuda gäster tar sig in i klungan och förstör den på nolltid. Pratat och mailat med många från årets klunga och alla vill ha grindvakter hela vägen runt, så vässa tänderna, grabbar! ;o) Det blir 42 stycken nästa år och givetvis en reservlista för de som vill skriva upp sig på den. Inte för att jag har så mycket att göra med den här biten, men jag vill ändå meddela vad Leo & co planerar.

Man kanske skulle köra med Hofvets GT grupp. Gran Turismo låter ju tufft och så kan man ju svara "ja" på den eviga frågan om man har kört VR.

Lasse K skrev:
> Jag kör gärna sub8 igen! Vill helst slå
> fjolårets 7.46. Med diciplinerad körning redan
> från början kan det lätt gå fortare...

Så du har gett upp planen på en fika runda ;) Rätt beslut.

Går det under 8 nästa år är jag med på en fikarunda 2012.

Målet är ju trots allt att köra snabbare och snabbare, eller hur? ;-)

Efter årets runda kände jag mig rätt nöjd. Vi fixade ju vårt mål! Men... Om vi hade haft samma flyt i kedjan på vägen ner till Jkpg som vi hade på västsidan skulle vi nog kört på 7.30

Snabbt är kul, snabbare är ännu roligare!

Tillbaka
Topp