[VR 2011 TEAM DATAUNIT] 7:54 Vi klarade det!!!!!!

Ett par minuter kvar till start nu. Önskar att jag kunde ha stått på linjen, men det var rätt beslut att hoppa av. Risig i halsen och hostig.

Kör nu så det ryker, det här fixar ni!

Thomas

Mission accoplished 07:54!!

Sjukt bra gjort allesammans en klapp på ryggen å en kall bira är vi allt värda va?!

Sorry om ngn tog illa vid sig åt mitt gapande i mellanår men jag visste att det skulle gå vägen bara vi gjorde vårt yttersta!

Tackar ödmjukast för en fin tur!

Nu ligger jag på loftet i husbilen å slappar men en dubbel 40års fest i sikte som kvällsaktivitet får se hur länge man håller ut...

Simma lungt å tack för mig hej.

Bra jobbat gubbar!!!

Själv punkade jag 60km innan mål, bytte på rekordtid och fick sen den smarta idén att försöka cykla ikapp er själv -> kokade efter 10 min. Satte mig i diket och surade en kvart innan jag tog rygg på Motala AIF:s klunga och kom in på 8:29.

Messade chefen och han var mycket nöjd med er insats! Vi kanske ses nästa år, jag själv är fett revanschsugen!

Nu blir det en kall öl i Motala!
/Andreas

Grattis alla teamkompisar som kom in på SUB 8!!

Själv körde jag in i Olofs bakhjul när klungan trycktes ihop väldigt snabbt i ingången av uppförsbacken efter Jönköping. Ett antal ekrar gick av på mitt framhjul och hans bakhjul. Efter en stunds väntan kom en servicebil som körde oss till Fagerhult, där vi efter ett tag fick låna hjul av en CTT-kille som brutit (tack så mycket om du hänger här!). Då hade vår klunga redan passerat, så vi åkte med en Hofvet SUB 8:30-grupp i komforttempo resten av vägen.

Kom in på 8:12 till slut. Jäkligt snöpligt, jag kände mig riktigt stark och hade nog kunnat vara med och hjälpt till hela vägen. Men men, man får vara nöjd med att träningen verkar ha gett resultat i alla fall. :-/

Starkt jobbat alla!

Där satt den!
En grym runda i grymt sällskap.
Tack alla för att vi klarade av det vi planerat, med kusligt precision dessutom.

Tack alla som trots trötthet kom upp och var ned och snurrade en eller några rundor extra.
Det hjälpte till oerhört, inte minst mentalt, för ett tag kändes det som vi gick runt på för få med för långt kvar.

Då var det fantastiskt att se tex evo, som trots en oturlig vår klämde ut ännu lite till.
Det gäller flera.
Danne, du är galet stark.

Nä, orkar inte skriva mer just nu, jo just, Mr Orange, tack för organiserandet.
otur idag, nästa gång fixar du det.

Grymt gäng det här, men jag var tvngen att släppa er Efter Gränna,min kropp var inte redo efter min krasch förra tisdagen,så jag solokörde i 21 mil.

Grattis till som lyckades, jag är nog lite speciellt impad av Evo.

Tack alla som var med i dag och gjorde detta till den bästa rundan och ett minne för livet.

Här kommer lite bilder som jag tog under färden pallar inte med o skriva efter dagens urladdning och firande med whisky.

.
DSC_0127.jpg

DSCN0562.JPG

DSCN0570.JPG

DSCN0581.JPG

DSCN0589.JPG

DSCN0593.JPG

DSCN0601.JPG

DSCN0609.JPG

.
Orkar inte mer nu måste få sova lite så jag ska fixa detta med BOSSEN MrOrange så alla bilder kommer att visas

Frille66 // Tack för i dag

Tjohoo! Då var man hemma efter en mycket lyckad VR. Min femte och den klart roligaste, vill tacka hela gänget för ett enastående samarbete, speciellt de första 10 milen ner till Jönköping var magiska.

Ett speciellt tack till Trampedalen också som inte missade en förning, drog hårt och peppade som ingen annan. Han lyckades med konststycket att ta fram krafter jag inte trodde hade och gjorde mig till en bättre cyklist idag. Thanks coach!

Tack kitzblitz också för trevligt sällskap på vägen till/från Motala.

Lite trist det som hände Mr Orange och DT. De var båda starka idag. Men nästa år...:)

Trist med knät Anders, men som sagt. Vätternrundan finns nog kvar även nästa år.

Och nu, lite välbehövlig sömn.

Precis vaknat i tältet i Motala och ligger o njuter av sötman från igår. Härligt kört allihop och stort tack för en oförglömlig runda runt den där sjön! Det snurrade ju på riktigt fint!! Dags och packa ihop, åka hem o spika upp diplomet på väggen...

/Henrik, Kalmar

Tack allihop för en superrunda. Jag kände mig superstark ner till Jkpg men sedan började det gå tungt. Försökte gå med några förningar då och då men kände att jag tog för mycket stryk varje gång. Kändes riktigt surt att inte kunna vara med och hjälpa till mer. Stort kudos till er som drog hela vägen.

Riktigt kul att det ändå funkade så pass bra trots att det var första gången alla körde tillsammans, vi kom iväg riktigt bra och kedjan rullade på riktigt fint. Jämför man med många som vi körde om eller blev omkörda av såg mer utom amöbor medan vi hade riktigt snygga led. Mot slutet blev det ju lite kaos men det är ju som vanligt.

Lider stort med er alla som var tvugna att släppa.Speciellt ni som fick mekaniska problem och ändå var starka.

Olof och Daniel, ni fick stort beröm av Raymond som ledde den Hofvetklunga som ni gick med.

Tackar alla i DataUnit för att jag fick köpa en start plats i er grupp,Allt rullade på enligt planen ner till Jönköping då hela gruppen hjälptes åt (30st) Men efter det så började folk o lägga sig i svansen för att vila, så vi var nere i 8st som fick göra grovjobbet under ett par mil.
Då gick vi ner o sa till dom att dom fick komma upp o gå med i 2 varv o sen vila lite sen på igen, och så var vi i alla fall en 20st som hjälptes åt och det blev till stor hjälp då man han återhämta sig lite bättre.

Men efter 25mil så nöp det till på insidan av mitt höger ben och fick lägga mig sist för att försöka bli av med krampen i benet,
Drack upp mina 2 sista gel och satt o slog o masserade på insidan av låret och det blev bättre.
Tog mig upp i fältet igen men så vid 27 mil så nöp det till i vänstra låret på samma sätt och så var man sist igen, nu fick jag dricka upp dom sista dropparna i flaskan för nu var allt slut, skulle ha gett 500kr för en Cola då.
Fick tigga till mig vätska av dom som hade extra mycket kvar nu och var på håret o tappa klungan vid sista lilla backen där tidtagningen var, klarade mig upp genom att trycka ner vänsterbenet med handen.

Så var vi inne på dom sista 2milen där det är trångt och slingrigt på vägen samt att det blir mycket omkörningar av andra cyklister, Fan här är det risk för att klungan ska brytas upp om inte killarna orkar köra på här bak, så jag vek in knäna mot ramen och ut med hälarna nu kör jag tills det låser sig i benen för jag ska under 8tim.

Lyckades med att ta mig fram bland dom 10 främsta igen och så var man med och drog helt plötsligt den sista milen och det var en helt underbar känsla dom sista 3km då vi rullade in mot Motala och vi samlade upp gruppen så vi kunde trampa in i ett snyggt 2manna led över mållinjen.
Fick fanemej gåshud då vi rullade in i mål och ett par lyckotårar rann ner från kinden.

Vi kom in under vårt mål som var satt till 7:55 enligt våran tidsplan.

Tack alla ni som var med och gjorde denna runda till ett minne för livet.

Rulltiden blev enligt min klocka 7:48:43
Så vi var rätt snabba på våra 3 stop som vi hade + ett extra stop då 2 cyklister hakade i varandra så ekrarna rök.

38,3km/h max 68,1
Medel watt 265 och max 756
Medel Cadens 92 och max 126
Puls medel 77% och max 91%
7155Kcal

.Här kommer lite mera bilder

.
DSC_0124.jpg

DSCN0553.JPG

DSCN0555.JPG

DSCN0566.JPG

DSCN0568.JPG

DSCN0569.JPG

DSCN0571.JPG

DSCN0582.JPG

DSCN0584.JPG

DSCN0585.JPG

DSCN0587.JPG

DSCN0591.JPG

DSC_0153.jpg

DSC_0157.JPG

DSC_0162.JPG

DSC_0165.JPG

DSC_0166.JPG

DSC_0167.JPG

Grattis till en fantastisk prestation, och till alla andra som överträffat sig själva senaste dygnet !

DT skrev:
-------------------------------------------------------
> Grattis alla teamkompisar som kom in på SUB 8!!
>
> Själv körde jag in i Olofs bakhjul när klungan
> trycktes ihop väldigt snabbt i ingången av
> uppförsbacken efter Jönköping. Ett antal ekrar
> gick av på mitt framhjul och hans bakhjul. Efter
> en stunds väntan kom en servicebil som körde oss
> till Fagerhult, där vi efter ett tag fick låna
> hjul av en CTT-kille som brutit (tack så mycket
> om du hänger här!). Då hade vår klunga redan
> passerat, så vi åkte med en Hofvet SUB
> 8:30-grupp i komforttempo resten av vägen.
>
> Kom in på 8:12 till slut. Jäkligt snöpligt, jag
> kände mig riktigt stark och hade nog kunnat vara
> med och hjälpt till hela vägen. Men men, man
> får vara nöjd med att träningen verkar ha gett
> resultat i alla fall. :-/
>
> Starkt jobbat alla!

varsågoda :)

Grattis till sub8, det gjorde ni bra :)! Vi lyckades också med vårt mål i F-hov sub8, rullade in med ca 20 man på 7.52 till slut. Det var dock ganska krokigt efter 20 mil då många la sig i svansen. Själv fick jag kramp efter 20 mil, en kramp som kom och gick, men jag kunda iaf hjälpa till att hålla farten nerför :).
Kul evenemang, men 30 mil är långt. Ngn som ska köra nästa år igen :)?

Min lilla wall of text:

Vätternrundan 2011
Team Dataunit gör sitt jobb...

Uppladdning:
Tränade för mycket sista veckan och åt som en tok. Allt som vanligt alltså...
körde upp efter jobbet på fredagen och snackade taktik med Jimmy. När vi kom till Motala så fixade vi nummerlappar, bokade boende och handlade energi. Passade på att köpa nya armvärmare också, svart matchar ju allt! Lyckades hitta ett mörkt hörn i sporthallen där vi skulle mysa under natten. Traskade ner till restaurangen där vi i team Dataunit bestämt träff. Därinne satt många starka cyklister, ett par kända och många okända. Kul att se de sistaminutenförstärkningar som kallats in också!

Vi hade en bra genomgång som leddes av Kapten Marcus, det kändes som att de flesta gjort sin hemläxa ;-)
Efter maten gled jag upp till login och förberedde det sista, fördelen med förmiddagsstart är ju att man får sovmorgon!
Sov förvånansvärt gott på liggunderlaget även om jag hade tunga klassiker-relaterade mardrömmar framåt morgonen.
Efter frukost i solskenet så rullade jag ner till starten och träffade mina snygga lagkamrater. Det är en speciell känsla att stå med 30 cyklister som har likadana kläder och samma mål! Velade en del med hur mkt kläder jag skulle ha på mig, bestämde mig precis innan start för att dumpa benvärmarna och det var helt rätt beslut.

Loppet:
Formerade oss riktigt snyggt efter motorcykeln direkt och nervositeten omsattes i laddning. När cykeln släppte så började vi direkt rotera och farten drogs upp. Nånstans här kom de första tankarna om att bryta... det gick jäkligt fort och ryckigt då många starka och taggade cyklister körde på.
Efter några mil fick vi bättre kontroll och det flöt på fantastiskt fint. Jag märkte dock att avsaknad av träning på belgisk hämmade mig rejält. Jag släppte alldeles för många luckor och mina vänner fick täppa upp dem. (Tack ni som gjorde detta!) Är dessutom för snar att bromsa så jag har inga belägg kvar till finhjulen nu...

Pissestoppet i Gränna satt som planerat och är rätt skönt direkt efter kullerstenen även om jag kanske inte druckit tillräckligt. Vet ju hur jobbigt det var att jaga ifatt förra året när jag körde extra pissestopp solo...
Dagens garv fick jag när Graeme gled in i klungan igen. Han behövde inte pinka... köpte Daimstrut istället!
Backarna ner till Jönköping gick rätt bra även om det började bränna rejält i låren. Tanken "klarar jag att hjälpa till förbi Jönköping så kan jag bryta sen" for genom huvudet.
Genom stan blev det ryckig körning och brandkårens utryckning hjälpte inte... många stressade cyklister tyvärr!

Efter Bankeryd inträffade dagens enda större missöde då två cyklister krokadeihop och vurpade.
Gruppen stannade snyggt, kollade om det var några skador och om de kunde fortsätta. När vi visste att de mådde bra men tvingades bryta så körde vi vidare igen. Synd att tappa två starka cyklisten på en sån skitsak! Skönt att de inte skadade sig dock!

Nu gick det riktigt tungt för mig och jag var tvungen att lägga mig i svansen, det var det fler som gjorde och vi såg hur antalet starka därframme tunnades ut efterhand. När det var nere på 8 st som snurrade så hände det största på dagens tur. Genom någon slags tyst överrenskommelse så gick i princip alla i svansen och tog minst en förning. Några med mig stannade kvar där framme och låg med och rullade igen. Fantastiskt härligt att se hur stark gruppen blev efter detta.

Vid vattenstoppet i Fagerhult fyllde jag de två flaskor jag druckit tidigare. Kände redan här av lite huvudvärk men vågade inte dricka allt för mkt.
Efter stoppet så blev det lite ryckigt igen men jag kunde vara med och rotera några mil igen.
Hjo var nästa utmaning... intressant GP-bana de hade anlagt ;-)
Det tar på krafterna för hela gruppen med ständiga igångdrag! Vet inte hur många gånger jag ropade ta det lugnt... men jag vet också hur svårt det är att komma ihåg det när man ligger längst fram.

Vet inte hur mycket jag var framme och hjälpte till på slutet, var redigt trött och började fundera på hur mkt jag skulle tappa i tid om jag släppte gruppen. Att ligga i svansen var nästan lika jobbigt eftersom folk envisades med att ligga i ett led och leka dragspel... svårt att tänka kollektivt när man är trött men det går förbannat mycket enklare om alla hjälps åt!
Pissestoppet efter Pastorn i Tiveden var skönt även om det syntes att jag hade rejäl vätskebrist.. nästan en halv flaska kvar men jag fick tiggt till mig lite påfyllning vilket var skönt!
Innan Hammarsundet så såg det riktigt illa ut för gruppen, det var inte många som var med uppe och hjälpte till och det blev sämre o sämre organisation.
Nånstans här fattade jag att vi saknade Mr. Orange, han hade tydligen punkat! Så jäkla surt eftersom han var löjligt stark tidigare under loppet.

Motvinden kom som en pungspark och jag körde här ganska egoistiskt och försökte ta så lite vind som möjligt.
In i Medevi var vi lite för stressiga, borde ha litat mer på det försprång mot måltiden vi hade. Några starka fick ta låååånga förningar därframme när vi körde singelled med lagtempo. Skönt att vi kunde samla ihop gruppen när vi kom ut på stora vägen igen och sista rullen in mot Motala gick på två snygga led med glada cyklister och fuktiga ögon.

Förra årets lycka vid målgång blandades i år med lättnad över att lidandet var över. Vet inte hur många gånger jag funderade på att släppa, bryta eller hoppades på punktering... hade aldrig klarat att plåga mig själv så länge om jag inte hade haft ett lag att hjälpa och bli hjälpt av.

Tid: 7:54 (rulltid 7:50)
Sträcka: 295km
Fart: 37,5km/h
Puls: 156
Placering 294/18265
Gruppframgång: ungefär 18/32 kom i mål på utsatt tid. Godkänt!

Tack allihop!
Extra tack till Mr.Orange, Marcus och Jonas samt de lok som var framme och drog hela vägen!
Vet inte om jag vill göra detta en gång till, känns inte som man behöver köra snabbare... men om Mr.Orange och Puzzled vill ha hjälpryttare nästa år så är jag nog inte svårövertalad.

Grattis! Bra jobbat!

Ni verkar ha haft en fin runda... kul att så många kom in under sub8.

Tror inte jag hade varit en av dom om jag hängt på er. Kändes med facit i hand bra att byta till 8:58 gruppen. En skön känsla att känna att man kan vara riktigt stark hela loppet igenom och verkligen bidra med att hålla tempot, och kunna öka vid behov...

Fina bilder!

saltgurkan skrev:
> Grattis till sub8, det gjorde ni bra :)! Vi
> lyckades också med vårt mål i F-hov sub8,
> rullade in med ca 20 man på 7.52 till slut.

Grattis! Vi visste att ni klarade det eftersom vi inte såg er efter att ni drog efter vattenstoppet i Fagerhult.

Tack för bilderna Frille och tack Poxeman för en bra beskrivning av loppet. Det märktes inte att du var så trött som du beskriver och du gjorde som vanligt ett toppen jobb med att pusha klingan. Håller med om frustrationen över att det inte gick att få ihop två led på slutet. Jag gick ofta upp för att få folk att lägga sig bakom men det slutatde allt för ofta med ett led igen och att man låg ensam bredvid.

Grattis grabbar.
Tisdagarna från Snäckan har verkligen gjort susen.

Evo är inte bara djävlig på att cykla. Han är rätt duktig på att snarka också ;-)

Pilen skrev:
>
> Evo är inte bara djävlig på att cykla. Han är
> rätt duktig på att snarka också ;-)

Haha, ja jag tycker det var lite otacksamt av kitzblitz som inte uppskattade vår fina nattsymfoni:)

Edit: Tack för övernattningsplatsen också, det var kanon.

Senast ändrad:
Grattis allihopa! Fantastiskt bra kört.

Det är inte utan att man är lite avis på er som klarade av målsättningen. Hoppas att vi kan trumma ihop samma gäng nästa år till ett nytt försök.

Thomas

Tillbaka till verkligheten.

Första delen till Jönköping tycker jag gick bättre än väntat med tanke på att vi var 30 st som inte hade kört i tillsammans innan. Vi fick igång en bra kedja redan från start som höll en bra och jämn fart. Jag kände mig pigg och såg fram i mot resten av resan. I Jönköping gick det väldigt fort och gruppen blev splittrad av brandbilar. I backarna efter Jönköping gick det antingen för långsamt eller för fort.

I backen upp till Habo så började det göra ont överallt. Att det gör ont lite här och där är väl ganska normalt och inte ovanligt men nu hade jag ont överallt, fötter, ben, armar, rygg, nacke...... Jag satt nästan och hoppades på att få punktering så jag kunde få en anledning till att hoppa av. Jag tänkte att om jag lägger mig sist och smyger kanske jag klara det till Fagerhult. jag trodde att vi hade kommit överens om att stanna i den "riktiga" depån men insåg när vi rullade förbi att den diskussionen var i en annan tråd i en annan subgrupp.

Efter vattenstoppet kändes det bättre så jag gick in kedjan och snurrade med några varv. Strax innan Hjo började magen krångla jag tryckte i mig en bit energikaka men det var ytterst nära att den kom i retur. Jag tänkte det går nog över om jag ligger i svansen och vilar men det gjorde det inte. Jag fick svårare att hänga med i rycken och var ytterst nära att släppa. När vi närmade oss Hammarsundet började det kännas bättre och jag gick med i kedjan några varv.

Efter Hammarsundet upplevde jag det som farten ökades och jag fick igen problem att hänga med. När vi närmade oss Medevi så kände jag mig bättre och bättre. På den lilla krokiga vägen gick det riktigt fort stundtals och klungan drogs ut i ett led. Det var en härlig känsla när vi närmade oss Luxorrondellen och jag tittad på klockan och insåg att vi skulle klara det och jag skulle kunna bära tröjan fler gånger utan att skämmas

Ett otroligt stort tack till er som har organiserat upplägget och sponsorkläderna. Och ett lika stort tack till er som låg längst fram drog, det var otroligt starkt. Jag har lite dåligt samvete att jag inte förmådde bidra mer. Jag trodde att jag skull kunna bidra mer med förningar, men det var inte ”min dag”.

Nästa år ska jag köra en fikarunda på minst 12 timmar :)

Sven C

Poxeman skrev:
>
> Placering 294/18265

Var finns den icke oficiella resultatlistan?

Just det, en mobilbild hann jag ta innan start.

IMAG0067.jpg

Några ur snäckan-gänget står och beundrar Anders nya cykel.

Tack alla i TEAM DATAUNIT!
Sub 8 Vätterrundan 2011, känns riktigt gött :-)
Speciellt tack till er alla som fixat och trixat med tröjor m.m. Ingen nämnd ingen glömd...

//TomasE

- DT!

Det var Pontus Andersson (CTT) från Järfälla som lånade ut sitt hjul till dig. Träffade honom efter målgång och han berättade att han hade brutit i Fagerhult. Han hade vaknat med halsont

Har det ordnat sig med återlämnat av hjulet?

PS. Grattis alla till en en kanontid!

Hoven

Hoven skrev:
> - DT!
>
> Det var Pontus Andersson (CTT) från Järfälla
> som lånade ut sitt hjul till dig. Träffade honom
> efter målgång och han berättade att han hade
> brutit i Fagerhult. Han hade vaknat med halsont
>
> Har det ordnat sig med återlämnat av hjulet?

Ja, han fick tillbaka det i Motala efter målgång.

--

Tusen tack Pontus/poqa! Tänk att låna ut sina hjul bara sådär till två vilt främmande personer med något stressigt i blicken, det var verkligen gentilt gjort! Om vi syns på någon Happy-runda så bjuder jag på valfri fika, ja rentav hummer och champagne om du vill ha det. :-)

Trist att du fick bryta Pontus, men om du inte var kry så var det nog ett klokt beslut.

Bra jobbat grabbar, mina ben räckte helt enkelt inte hela vägen, men det tar ju några år att bli en cyklist.. tredje året som jag cyklar, från 11.49 via 8.54 till 8.12, sub8 kommer.

Jag släppte i Fagerhult och såg grabbarna komma i bilen, de skrek nånting som jag inte riktigt uppfattade, jag var nära att ge bort min hoj till er... men att bryta finns eg inte för mig så jag hoppade upp i min ensamhet och lallade iväg i 30-35 i väntan på Sub9 med Anders gäng, tänkte att de kan jag ju hjälpa lite.. sen dök Hofvets grupp upp och åkte helt enkelt hofvet taxi in. Tittade aldrig på klockan, planerade mest för nästa år och trodde att jag kanske skulle klara sub9... Mina lår småkrampade lite då och då så jag låg i svansen med 2 andra Dataunits. Stannade klockan i målgång och var väääldigt förvånad över tiden, så "nära" men ack så långt borta ( 365 dagar ).

Tackar hofvet, jämn fin körning och lugna igångdragningar efter backar/rondeller etc, gött att se.

Hej grabbar!

Tack för en mycket trevlig tur. Jag tappade bort er i Jönköping. Jag låg längst fram i vår klungan o trodde att vi var redo för en omkörning. Jag drog om ett gäng cyklister, tittade sen bakom mig o kunde inte se en enda person från Team DataUnit. Cyklade långsamt ett tag o väntade på att ni skulle komma ifatt men det hände aldrig. Sen kom Sibyllas sub-7.45-gäng cyklandes förbi o jag hängde på dem. Hoppade över snabbdepåstoppet men fick stanna vid broöppningen. Efter broöppningen blev vi en stooor klunga på flera hundra cyklister som alla drog i sub-8-tempo. Det var bara att lägga sig bakom och försöka hänga på. Sista hälften av loppet var rent tortyr och inte kul alls. Då var det skönt att ha en stor klunga att ligga bakom.

Jag kom i alla fall in på: 7.42.42, 38.9km/h.

Det var riktigt skönt att höra att ni största delen av gruppen lyckats komma in under 8 timmar.

/Alex

Bilagor

• 2011-06-18 09.21.35.jpg
    2011-06-18 09.21.35.jpg
    152.2 KB · Besök: 72
Tillbaka
Topp