[VR 2012] 04:36 - Sub10 (09:38, GRYMT KÖRT!)

Att tappa folk i depå är synd men svårt att göra nåt åt. Personligt ansvar är A och O i en klunga där folk (jag iaf) bara kan namnet på två tre stycken.

Det var tydligt vad upplägget var, det var tydligt i depån (för 75% verkar det som iaf) när pipan gick. Det var mkt skrik om en minut kvar.

Vi kör igen om ett år, om det blir 9 eller 8.30 får vi väl bestämma kring årskiftet typ. Hur som helst, jävligt skoj. Behövs inte mkt eller svåra förbättringar för att höja nivån i sammanhållning, fart och säkerhet till ännu bättre! jag hade sjukt kul iaf!

En viktig grej är att det är skillnad på att gnälla och att ropa två led. Att ropa två led hjälper klungan hålla tempo, ordning, säkerhet. Att säga till grannen brevid att nån är sölig/dålig eller att man måste bromsa hjälper inte. Att skrika så att alla (eller så många som möjligt) hör att du bromsar i nedförslutet gör att de kan öka i fronten. Viktig skillnad.

Oroa er inte, vi är vänner sedan innan och han hade hört något annat om varför vi åkte och inte att vi faktiskt väntat en minut extra.

Luke skrev:

> Och slutligen, flaskhållare på sadel borde
> förbjudas. Med bara ett par mil kvar kunde det
> gått illa vid TVÅ tillfällen när flaskor
> hoppade loss på plan väg. Aj aj...

Det är livsfarligt med osäkrade flaskor bak på cykeln. Har under flera hundra mil ännu inte varit med om att tappa flaskor som har varit säkrade med gummiband/resår, men utan gummiband faller de ur var och varannan mil trots både bra hållare och lämpliga flaskor.

Klungan borde roterat fortare.
Snabbare rotation i klungan löser ett problem utöver det med långa förningar. När rotationen är så långsam som den var nu, så "måste" många dricka/äta mitt i klungan. Detta är potentiellt en lika stor risk som flaskor bakom sadeln. Hade rotationen varit snabbare hade det varit enklare att få folk att äta/dricka längst bak.

Grattis och bra kört!

:) Fortfarande fett glad! Kommer dock avstå från räsern ett tag till förmån för skogshojen. Om ett par veckor kanske jag tar fram den igen... :)

Gör fortfarande ont att sitta på en skinkan. Skrubbsår... Usch

Håller med Luke om att After-race måste planeras i förväg nästa år! Vore jävligt trevligt!

Morty skrev:
-------------------------------------------------------
> Oroa er inte, vi är vänner sedan innan och han
> hade hört något annat om varför vi åkte och
> inte att vi faktiskt väntat en minut extra.

Ja men då så, vad bra. Jag förstod det som sura kommentarer för att vi åkt för tidigt, inte sagt till och bla bla bla.
Vonpeppe, det var det här min kommentar handlade om. Men då var allt bara ett missförstånd alltså, kanon!

Jag tyckte det var mycket tydligt vad som gällde i depå. Visslades och kommunicerades högt när det var en minut kvar, eget ansvar skulle jag säga.

Får väl erkänna att jag kan gnällt ett par gånger på att det gick för sakta utför, men samtidigt får man inse att det går otroligt mycket lättare långt bak i klungan.

Visst finns det en del att fila på taktikmässigt, men det löser vi till nästa år! Kanske köra nåt träningsläger/lopp innan och faktiskt träna på backar (uppför och nedför), testa grindvakt och kommunicera bättre vem som är sist i inre ledet så denne vet när det är dags att byta led.

Sammanfattningen är iaf att det var en riktigt kul runda och jag kör gärna samma upplägg och gäng men med lite högre tempo nästa år!!

morsning, hade nöjet att se er passera strax innan Hjo där jag rullade på en cykel nästan utan bromsar (efter krasch). Ni var snygga och det såg trevligt ut där ni småpratade och rullade på i bra fart. Själv bröt jag i HJo men det är en annan inte så rolig historia.

Ni som tog er runt Vättern på 9.38 gjorde ett fantastiskt lopp, en eloge till Adam med flera som skötte ruljansen före och under loppet. Jag själv blev ju "nedplockad" (och tur var väl det)från gruppen och satt sedan ihop med Julia och Anders. Anders plågades av kylan och tog en paus i Gränna medan Julia och jag (OLW) fortsatte färden. I Mullsjö gjorde min hosta / förkylning sig påmind och jag fick det kämpigt ett tag, tack och lov så kom Anders ikapp oss. Anders och starka Julia såg till att jag kom fram till Hjo och ett välbehövligt dassbesök. Efter välbehövlig vila och lunch i Hjo fortsatte vi sedan färden. Lite senare hakade vi på ett trevligt gäng från Visby som vi sedan hade sällskap med till Motala.
När så Anders drog i gång spurten åt Julia väcktes de gamla tävlingsinstinkterna till liv och livet lekte när målskynket dök upp framför oss. Tack Anders och Julia för ert trevliga sällskap runt sjön.
Jag är stolt över att vi lyckades ta oss i på fina 11.38, trots mina sjukliga besvär.
Förhoppningsvis är jag fullt frisk till nästa år och om inte min hemmaklubb BIF ordnar en 9 h satsning vill jag gärna hänga på er som har tankar på att köra på snabbare tid än 10 h.

OLW, han med "simglasögon".

Skönt att höra att det gick bra för er också och tag före elogen, jag gjorde så gott jag kunde även om jag i efterhand skulle varit hårdare med att inte ha så många randoms i klungan. Men nu är det ingen idé att älta det :)

Lite bilder :-)

Bilagor

• DSCN1700.JPG
    DSCN1700.JPG
    120.5 KB · Besök: 74
  • DSCN1703.JPG
    DSCN1703.JPG
    165.8 KB · Besök: 73
  • DSCN1704.JPG
    DSCN1704.JPG
    135 KB · Besök: 68
Fan, det gör fortfarande ont att sitta. Jävla skrubbsår på ena skinkan är lite för stort och guckigt fortfarande... :/

Att jag är taggad på sub9 trots det känns som ett bra tecken... :)

/P

Grymt imponerad att ni öht orkade cykla i skitvädret .
Bytte bort min sub 8 -plats med Weggan och fick starttid 02-något men "försov " mig och rullade med er .
Funkade skapligt halvvägs till Gränna där plötsliigt några utsocknes bestämde sig för att lägga sig mitt i "vår" grupp och vägra rotera .
De fick höra en del mindre trevliga läten från mig men som jag förstår funkade det bra igen efter pisstoppet i Gränna .
När vi skulle rulla igång efter stoppet i Gränna hade jag , turligt nog , punktering .
Kör tub och krånglade i säkert en kvart utan att få på den nya tuben med stelfrusna fingrar och bröt .

Hade mest troligt brutit ändå då skitväder inte riktigt är min melodi och jag ändå bara tänkte genomföra rundan efter att ha backat rejält i målsättnng efter skada .

Bra kört !

Martin ( i Skoghallsväst )

Jag bytade också bort min plats för en tid 20,30 istället. Gick bra, även om 20,30 klungan sprack efter 15mil. Kom in på sub10 med 26 sekunder tillgodo ;) o det var ändå med kaffepaus i Medelvi ;) Till er andra! bra kört! Tänkte på er när jag kom i mål i regnet

Veckan har nu gått. En hel del reflektioner har varit under veckan på tråden, mycket har sagts. Euphorin har varit hög hos de flesta och jag får oxå instämma att jag är nöjd. En " Happy subbare " får jag kalla mig. Körde in med god marginal under 10-tim på 9:58 :-)

Hej

Tråden har av naturliga skäl varit lite tyst på senaste tiden. Tänkte väcka liv i den genom att komma om någon av er som cyklade i år också har planer på att dra ihop ett gäng även till nästa år. Själv har jag tänkt sikta mot sub 8:30 nu när man vet vad det handlar om.

Velar mellan sub9 och sub8:30... Vet inte om jag kommer vara sugen på att lägga ner så mycket cykelträning i vinter för att känna mig bekväm med att satsa på sub8:30. Tydligt och bra svar va?

Kör iaf gärna med det här gänget igen, tyckte det funkade relativt bra och fick ju till bra flyt i klungan under vissa perioder åtminstone.

Jag har funderat på om jag kommer köra nästa år eller ej. För min del skulle SUB9 nog kännas lagom. Tränade rätt bra i år, så jag tror inte att jag orkar få till formen bättre till en eventuell nästa gång...lite kanske =). Jag tror dock att jag skulle fungera i en SUB9-grupp nästa år bara med hjälp av lite rutin och kanske lite bättre väder =)

Edit; Det vore kul om årets SUB10 grupperade sig igen och kapade 1 timme...08.38.

Senast ändrad:
Jodå, Xenomorf, det är där jag velar lite... Har tyvärr varit sjuk sen VR så har inte kunnat testa formen, annars hade jag nog varit med och kört i helgen.

Ikaros skrev:
-------------------------------------------------------
> Jodå, Xenomorf, det är där jag velar lite...
> Har tyvärr varit sjuk sen VR så har inte kunnat
> testa formen, annars hade jag nog varit med och
> kört i helgen.

Jag har personligen en megasvacka i träningen just nu så du kommer inte att ha några problem att hänga med :-) men innan VR 2013 är man ju garanterat het igen...

Klart du skall vara med, kom igen nu... det är ju för fanken inte förrän 2015-2016 vi skall köra "riktigt" fort...

Nästa träning verkar landa någon gång i sept/okt om alla kan då, gå med i teamet så får du kontinuerliga uppdareingar via mail...

Bara att sadla på järnhästen!

Mvh, P

Tillbaka
Topp