Hej,
Några av mina och Patrick L:s erfarenheter från gårdagen, en del jmf med hur det är att cykla med Hofvet klungor hemma. Vi landade på 9.41 och är jättenöjda med sluttiden som vi klarade trots stoppet vid Hammarsund.
1. Först av allt en STOR eloge till vår härförare Peter! Vilken insats och va skönt att du fick lånat Sverkers hjul för att slutföra.
2. En klunga på 45 personer där många inte visste tecken och inte kommunicerade kändes hela tiden som en riskfaktor, ska man vara med nästa gång känns det som en kortare träningstur fredag em behövs för att smörja maskineriet. Dom som inte är med på förträningen får ligga som svans till första stoppet för att se och lära.
3. Olyckor hände i mitt minne bara två gånger, Bankeryd och Hammarsund, men efter loppet hörde vi om fler, mao jättesvårt att veta vad som händer långt bak när man är fram. Särskilt eftersom så få kommunicerade ordentligt. En tanke är att hela tiden ropa tex "Happy Olycka" eller "Happy lucka"
4. Reglerna blev mer flexibla med vägen. Sista milen efter boviken var det fullt pådrag efter alla rondeller, det var skitjobbigt.
5. Olyckan vid Hammarsund. Seriöst, hur tänkte ni som bara fortsatte, var dom minutrarna viktigare än att kolla hur det gick för Peter och Svante?
6. Båda olyckorna, hur tänker Vätternrundan. Trafikfarligare påhitt har jag aldrig sett, har den som satte ut skyltarna testat själv? Och flaggvakterna, hur tänkte dom vid de övriga olyckarna med bilar.
7. Också ett stort tack till våra två draghästar från Hammarsundsolyckan och i mål när våra Ängby CC ben var trötta. Vi måste snittat 40 i medvinden. 5 glada var vi i vår defiliering i mål.
Till sist, vår första tur runt Vättern gav mersmak. Nästa år kanske det blir en ny tur!
Vi ses,
Stefan