[VR] Sälen / väggen

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
[VR] Sälen / väggen
Var ju en vecka i sälen i somras. Var kanon körde mycket vandringsleder, här hade jag snurrat rent bakom Hundfjället i sankmark dör man fick trampa för varje 1/2 meter å mycket roliga spångar. Men sen tog jag den skitlånga klättringen på baksidan av fjället upp. Kändes iallafall lång efter allt annat cyklande (testade den utför en annan dag å det var riktigt roligt).
Hade lånat en stuga av polaren med utsikt över väggen å efter att glott på den över ett antal öl kväll efter kväll så insåg jag att när jag väl var där uppe så måste man ju testa vågade man på skidor för en evighet sen så hur svårt kan det va??? Å det var som man minns det vid kanten det bara försvinner fast istället för fin pistad backe var det bara 2dm sly :) Yuppi man såg inte backen alls...Men va fan det gick jag fick kliva av å vända på ekipaget nån gång & så slut i underarmarna & händerna har jag aldrig varit av att bromsa.
Kanske inte den roligaste backen men va fan nu har man testat annars skulle man ju gå å fundera som fan hur det hade gått.
Körde väggen först sen under liften & till backen till vänster om ( uppifrån) som avslutades med ett stenröse men det var närmsta vägen till stugan :)

Senast ändrad:
[VR] Sälen / väggen
Ja blev med lite skeptisk när man kollade ner ingen stig eller nåt men va fan..:)
Nu finns den utan ett svart hål i mitten.

Tillbaka
Topp