[VR] Sub 9-grupp sökes

RedDevil

Ny medlem
[VR] Sub 9-grupp sökes
Det verkar vara unHappy att köra VR i år!? Det kanske det är varje år iofs... ;-)
Kollade precis HappyMTB Sub 10 gruppen på VRs hemsida och det är väldigt skralt med anmälda, typ 6-7 stycken. Förra året var vi väl 35-40...
Jag hade ju siktat på, och tränat för, en Sub 9 men den gruppen blev ju hux flux en Sub 8-7,5 vilket är liite för tufft för min feta kropp så min starttid är 02:14 med Happy Sub 10 i nuläget.

Tänkte kasta ut en krok här för att se om det möjligen existerar någon hemlig sub9 grupp här eller om någon här ska köra med en sub 9 anordnad av någon annan klubb eller liknande.
Jag känner att jag i alla fall vill ge sub 9 en chans och inte gå i mål på 9:45 och känna att jag hade mer att ge.

Sedan är det det där med att byta startgrupp...
Som jag förstår det får man inte byta TILL en sub-grupp...ok? Vad är en sub-grupp då? Är det de grupper som startar från 09:00 och framåt, eller?

[VR] Sub 9-grupp sökes
RedDevil skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är en sub-grupp då? Är det
> de grupper som startar från 09:00 och framåt,
> eller?

Ja, de "officiella" subgrupperna är de som startar på morgonen och förmiddagen. Sedan finns naturligtvis en massa grupper som startar på natten med olika mer eller mindre ambitiösa tidsmål som därmed också är subgrupper i någon mening.

Angående din första fundering så ja, intresset för VR just här på forumet har gått ner markant de senaste 2-3 åren. Men ute i den verkliga världen så tror jag att intresset finns kvar.

[VR] Sub 9-grupp sökes
Det där med byten kan ju hanteras mer eller mindre lyhört alternativt egentänkande rebelliskt. Hur är din uppfostran?

Sen verkar det ingå i varje cykelintresserad mamils livscykel (!) att komma ut som vätterntrött.

[VR] Sub 9-grupp sökes
Jag har egentligen inga problem med att infiltrera en grupp ala KGB, men det är ju lite samhörigheten som är grejen. Sen är jag nog mer "ärlighet varar längst" så ett renhårigt byte är att föredra.

Happy-mamils verkar undantagna från den regeln, åtminstone i år. Sjukt lågt deltagande i SUB10...kan iofs bero på den okristliga starttiden. Den är långt ifrån Happy-korrekt :-)

[VR] Sub 9-grupp sökes
De särskilda SUB-grupperna med MC-ordonnans, högre pris +ANNAT startar först från 12.00 och framåt i år för att ytterligare minska antalet omkörningar av långsammare cyklister.

Tillbaka
Topp