[VR2010 alternativ_sub10] Anmälan klar, alla kom med!

Rolf.A

Ny medlem
Tja!

Tänkte höra om det finns folk som är intresserade av att köra VR2010 sub10 som ej fick plats i 4.32-gruppen. Vi är 3 st polare som skall köra ihop och vi var lite tröga så endast en av oss fick plats i 4.32-gruppen så vi sket i detta. Det verkar ju varit bra sug efter dessa 70 platser så det kanske finns lite folk som blev över...

Intresserade hör med fördel av sig i denna tråd så kan vi kanske koka ihop något!

mvh

//
Roffe

Senast redigerad av en moderator:
Tja Roffe!

Jag har kört runt sjön 2 gånger nu och senast en bit under 8 timmar.
Så till 2010 tänkte jag köra helt utan draghjälp och med målet att åka under 10 tim!
Så om ni är några som vill ha en fin resa utan att behöva ta vind så får ni gärna åka med.
Det kan ju vara trevligt att ha någon att prata med under resans gång.
Har inte planerat hur många stop jag ska göra osv.
Är du/ni intresserade så hör av er!

Tja!

Ojoj vad trevligt, bli dragen runt vättern på under 10 timmar :) Vi åker gärna bakom dig. Just nu är vi minst 3 st max 5 och sen hoppas vi ju på att lite happyfolk kanske anmäler intresse i denna tråden.

Rularn: Väklommen, det är bara att haka på. Då är vi minst 4 st + Mr. Lokomotiv (stridis4)

Vad tror vi om starttid??

Vi måste ju ha en lista oxå som alla andra sub-grupper ;)

1. Rolf.A
2. Anna.L
3. Rocky5195
4. stridis4
5 .rularn

mvh
//
Roffe

Gött! Är det kanske till och med så intressant att jag skall lägga till dig på den uber grumma listan morango??

//
R

Oj va kul att se sitt namn på en så extremt häftig lista;-)
Det ska bli fantastiskt kul att köra VR 2010 och ännu roligare blir det med allt sällskap de 30 milen runt pölen// Anna

Ok, senaste uppdaterade listan. Eftersom stridis4 skall köra under 10 timmar själv så har vi gratis draghjälp hela vägen, fusk?

1. Rolf.A
2. Anna.L
3. Rocky5195
4. stridis4
5. rularn
6. morango

//
Roffe

stridis4 skrev:
-------------------------------------------------------
> Tja Roffe!
>
> Jag har kört runt sjön 2 gånger nu och senast
> en bit under 8 timmar.
> Så till 2010 tänkte jag köra helt utan
> draghjälp och med målet att åka under 10 tim!
> Så om ni är några som vill ha en fin resa utan
> att behöva ta vind så får ni gärna åka med.
> Det kan ju vara trevligt att ha någon att prata
> med under resans gång.
> Har inte planerat hur många stop jag ska göra
> osv.
> Är du/ni intresserade så hör av er!

Kul! att någon mer vågar sig på en solotur runt pölen utan draghjälp. Jag gjorde det i år och kan verkligen rekommendera det. Det var kul och en helt annan upplevelse än att ligga och stångas i en klunga. Läs mer här: http://happymtb.org/forum/read.php/1/976051/page=1
Lycka till!

Tiden att slå är 8:55. :-)

Hej Jörgen!

Din tid kommer inte att vara något mål!
Och det på grund av flera anledningar. För det första så kommer jag inte att kunna lägga ned så mycket tid på distanspass som det skulle behövas. Och för det andra och kanske viktigaste så vet jag redan nu att jag inte skulle vara i närheten av att lyckas.
Tänkte mer att det vore roligt att prova på något nytt. Tiden 10 timmar lät som ett svårt men rimligt mål.
För övrigt så är det du som inspirerat mig lite till detta! Genom din prestation förra året, som var grymt imponerande.
Startade i samma grupp som dig 09, låg bakom tills finax gruppen kom ikapp oss.

H/stridis4 uppsala

Vill bara passa på att understryka att målet för mig är att dra hela vägen under 10 timmar.
Detta är ingen garanti för att det faktiskt kommer att gå så fort (bara så ni vet)!
Med andra ord så får ni ligga på mitt hjul så länge ni vill, men som sagt det är ingen garanti att ni kommer till motala på 10 timmar.

Har funderat lite på antal stop och kommit fram till att det förmodligen blir 1 eller 2 stop beroende på vädret.

Sanerik skrev:
> Låter helt klart intressant.

Så intressant att du vill lägga beslag på plats nr.7?

stridis4: Ja vi måste nog inse att 10 timmar är mål för dig. Vi får nog lägga upp någon taktik för hur vi ska göra om du tröttnar, vilket jag inte tror och hoppas ;) Ang. antal stopp låter väl 1-2 vettigt, det är du som bestämmer! Vi får helt enkel anpassa oss om vi ska får din rulle hela vägen runt.

Återigen, vad säger ni om starttid??

mvh
Roffe

Om man ska köra utan draghjälp blir det väl problematiskt att starta med så många cyklister före sig.
Hur kör man om om hela vägbredden är "upptagen" och man _inte_ ska ligga på rulle medan man väntar på att kunna köra om (samtidigt som det fyller på med snabba cyklister bakifrån).

Vilken starttid hade du tänkt, stridis4? [bugge startade väldigt tidigt vill jag minnas]

Vet inte riktigt vilken tid som blir bäst
Bugge startade 03:10 förra året!
Det är både för och nackdelar med att starta tidigt som jag ser det.
Skönt att inte behöva köra om så många, men det betyder också att man får cykla i mörker en längre tid!
Just nu så är tidig start 22.36 och det är inte aktuelt för mig!
Sen start är just nu 02:48. Väljer vi den tiden så blir det största problemet att passera folk precis som (ÅL) poängterade. Vi behöver däremot inte köra i mörker så länge.
Det vore skönt att slippa sätta på lyse och sånt skit på cykeln!
Problemet med att passera massa folk kanske inte behöver bli så stort, vi får helt enkelt gå ut långt till vänster. Skulle det bli problem så får ni ju köra på så blir problemet endast mitt!
Och när folk passerar mig/oss så har jag tänkt att gå ut på sidan lite bara.
Så det lutar åt en sen start för mig, runt 03.00 till 03.30 skulle passa bra tror jag!

stridis4 skrev:
> Hej Jörgen!
>
> Din tid kommer inte att vara något mål!
> Och det på grund av flera anledningar. För det
> första så kommer jag inte att kunna lägga ned
> så mycket tid på distanspass som det skulle
> behövas. Och för det andra och kanske viktigaste
> så vet jag redan nu att jag inte skulle vara i
> närheten av att lyckas.
> Tänkte mer att det vore roligt att prova på
> något nytt. Tiden 10 timmar lät som ett svårt
> men rimligt mål.
> För övrigt så är det du som inspirerat mig
> lite till detta! Genom din prestation förra
> året, som var grymt imponerande.
> Startade i samma grupp som dig 09, låg bakom
> tills finax gruppen kom ikapp oss.
>
> H/stridis4 uppsala

Hej,

Kul att höra att du blev inspirerad av mig. Hör gärna av dig om du vill diskutera lite mer om hur jag körde och förberedde mig.

Angående omkörningar och att undvika ligga på rulle: Det var inga som helst problem. Gick mycket smidigare än vad jag hade trott. Kanske för att jag hade så hög fart att det inte var någon som körde om mig förutom tre snabbklungor. Enda lilla strulet var när finax skulle förbi neråt Gränna. Då körde de ganska såsigt och det tog lång tid innan de segade sig förbi. Där fick jag helt enkel slå av på farten och släppa ordenlig lucka till finax-klungan. Sen kom jag ikapp dem igen och fick ånyo släppa lucka. Men annars gick det hur smidigt som helst.

start kl 3.10 kändes optimalt.

/Jörgen

Tja igen!

03.00 till 03.30 låter perfekt för mig, AnnaL och rocky så jag får jobba på detta. Har kontaktat VR idag och vi ordnar säker en go starttid. Det där med omkörningar och grejer det får du sköta själv ;) vi ligger bara som ett tublim på ditt bakhjul om vi orkar.

Sanerik: Är du med??

mvh
//
Roffe

Tjena Roffe!

Tänkte kolla hur vi gör med anmälningarna?
Just nu är sen start 02.52 och det verkar som om den tiden ändrar sig varje dag!

Nu verkade det som att jag kom med i den andra startgruppen där jag var reserv först. Jag tror den passar mig bättre i och med att de tänker starta lite senare. Lycka till ni andra i alla fall.

Tja alla!

Har inte vart så aktiv nu i slutet av veckan men nu jävvlar får vi ordna upp det här. Sen start just nu är 2.56 och som jag förstått det hela så blir det senare ju längre man väntar, till en viss gräns så klsrt. Förra året anmälde vi oss på nyårsafton och då fick vi måfå-tiden 01.40. Men lite efter 03.00 tycker ja vi kör på.

Rularn: det var ju synd att vi blev av med dig, förstår att du går med i en större grupp. Lycka till!

ChrilleB: Kul! Bara att haka på, har du några åsiker ang. starttid??

Uppdaterad lista, stridis4 får naturligtvis stå först ;)

1. stridis4
2. Rolf.A
3. Anna.L
4. Rocky5195
5. morango
6. ChrilleB

//
Roffe

morango skrev:
> Det spelar inte så stor roll för mig. Så länge
> vi får medvind och uppehåll :)

Jag skall genast kolla upp om jag kan ordna detta, bör inte vara några problem då jag har bra kontakt med en vädergud ;)

//
Roffe

Rolf.A skrev:

> ChrilleB: Kul! Bara att haka på, har du några
> åsiker ang. starttid??

Lite efter 03:00 låter bra! Hur organiserar du anmälan? Anmäler du och betalar för alla, så betalar vi direkt till dig?

Det finns en ny sub 10 grup som ska starta 04.32 tror jag det var.
Om ni är intresserade av att åka med den gruppen så e det helt ok för mig!
Tror dom var 12 st och med er blir det ca 18 st, det blir en helt ok grupp.
Tänkte bara att om jag skulle misslyckas så är ni ju inte så många i gruppen bakom. Och då kanske ni också missar pga det!
Bara en tanke!

Är det inte enklare om du klarar det helt enkelt. Det borde du göra. Du såg stark ut i lördags!

Tack då Tillmann
Kändes väl så där i lördags, med all vind!
Men det gick ju ganska fort emellanåt eller vad säger du!
Uppför fitunabacken och sista biten in mot rosenhill får vi väl vara nöjda med eller hur.

Hej Roffe och ni andra!

Nu måste vi bestämma oss hur vi ska göra!!!!
Sen start är nu 03.36
Jag vet själv inte hur man gör om man vill anmäla flera på engång.
Men det börjar bli hög tid för mig att anmäla mig, för jag vill inte starta så mycket senare än 03.40

H/Stridsberg

Hej!

Sorry att jag vart frånvarande men sjukt mycke jobb, husbygge och en bebis upptar mycket tid. Angående gruppen som startar 4.32 så var vi reserver i denna 70 mannagrupp men fick inte plats så denna tråden är till för dom som blev över ;) Start 3.36 låter utmärkt! Jag och Anna.L kommer att fixa anmälningarna. Maila alla nödvändiga uppgifter till mig via PM så får vi se hur många jag fått in till kvällen.. Har för modligen 2 till på g så vi blir väl 6-8 pers

MVH
roffe

Hej vänner!

Har just raggat upp två gamla VR-rävar som kommer att köra med oss, uppdaterar listan. Om någon är intresserad av dräkt för enkel identifiering, svårt att hålla redan på 8 pers, så finns det fin fina dräkter från kalas för det facila priset av 1500 kr ;)

1. stridis4
2. Rolf.A
3. Anna.L
4. Rocky5195
5. morango
6. ChrilleB
7. Simon
8. Simons polare

//
R

Nu är tiden för sen start uppe i 04.08, det gick fort!
Ledsen om jag ligger på, men måste få veta om vi är eller kommer att bli anmälda snart.
Väntar tills imorgon, sen vågar jag inte vänta längre.
Senare än 04.30 får det inte bli för mig.

H/Stridsberg

Jag tänkte fixa anmälningarna ikväll, sitter på tåget påväg hem från jobbet nu.. Jag har bara fått in uppgifter från stridis4 + mina 5 polare så ni övriga happyiter får skynda er!

//
roffe

Tack stridis4 :)

Nu har uppg. från alla utom morango kommit in. Ska du hänga på eller?? Skicka din uppgifter i ett PM innan 22.00. Om inte så anmäler jag de övriga då vi inte vill att starttiden springer iväg alltför mycket.

//
R

Så då var alla anmälda. Vilket jobb att få alla siffror rätt, tur att man jobbar med dom till vardags :)

Jag kommer att skicka ut lite info med mailadresser och länk hit för dom som inte hittat till denna tråden ännu.

Nu är det bara att lägga upp taktik.. hmm stridis tar täten och vi bakom ;)

go natt

//
Roffe

Tillbaka
Topp