Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är väl Remco mot hela Jumbo Visma känns det som. Vore ändå lite kul om det slutar med att JV kör för Kuss.Lite oroväckande tendens till JV-dominans idag men i någon mån räddades det ju upp av att Remco trots allt höll ihop det och att Martinez lyckades ta ledartröjan. Gissar dock att JV kommer att bli jobbiga att tas med framöver.
Mas kan väl dock konstatera gick med lite för länge. Tappade 24 sekunder på Roglic och Vingegaard sista två minuterna och då var det inte någon attack uten mer modell jämn hård körning.
Om inte annat så skulle det kanske ge lite spänning. Känns som att det är större chans/risk att Kuss skulle "klappa igenom" någon etapp än att Vingegaard eller kanske ffa Roglic skulle göra det. Vingegaard tycker jag är lite svårt att riktigt veta vilken form han är i. Ser inte lika vass ut som i TdF, men är det så att han ändå kan bli den de kör för? Eller blir det Roglic som ju med en seger skulle gå upp och tangera Heras rekord med fyra totalsegrar?Ja, det är väl Remco mot hela Jumbo Visma känns det som. Vore ändå lite kul om det slutar med att JV kör för Kuss.
Bäst vi sparar denna till eftervärlden så att vi antingen kan hylla dig som geni eller häckla dig. ?Sepp Kuss kommer stå som slutsegrare...
Skulle va något det om roglic o jv klev in som hjälpryttare som tack för hjälpen senaste åren ..Bäst vi sparar denna till eftervärlden så att vi antingen kan hylla dig som geni eller häckla dig. ?
Om både PR och JV av någon anledning skulle tappa ordentligt på huvudkonkurrenterna är det väl troligt att de får hjälpa SK. I annat fall har jag lite svårt att se det inträffa.Skulle va något det om roglic o jv klev in som hjälpryttare som tack för hjälpen senaste åren ..
Men det blir ändå lite intressant att se... Kuss har 2.40 tillgodo på Remco på ett etapplopp med extremt mycket brant klättring och bara ett tempolopp. Efter tisdagens tempolopp vet vi nog om det ens finns en möjlighet att de kör för Kuss.Om både PR och JV av någon anledning skulle tappa ordentligt på huvudkonkurrenterna är det väl troligt att de får hjälpa SK. I annat fall har jag lite svårt att se det inträffa.
Beror ju lite på vad man lägger in i termern "kör för Kuss".Men det blir ändå lite intressant att se... Kuss har 2.40 tillgodo på Remco på ett etapplopp med extremt mycket brant klättring och bara ett tempolopp. Efter tisdagens tempolopp vet vi nog om det ens finns en möjlighet att de kör för Kuss.
Instämmer. Tänker på scenariot i sin sista mening.Beror ju lite på vad man lägger in i termern "kör för Kuss".
Om det är att JV eller PR fortfarande är med i GC-resonemanget och skulle lägga sig och dra sig trötta för att t.ex. jaga ikapp en utbrytning åt Kuss och sedan ta det lugnt uppför sista backen någon dag för att spara krafter till nästa etapp och då kunna fortsätta assistera Kuss på bästa sätt är jag väldigt tveksamt.
Om det däremot handlar om att lägga upp en lagtaktik för att försöka försvara en hypotetisk ledartröja på Kuss axlar utan att samtidigt spela bort Roglic eller Vingegaard, ja, då känns det inte lika osannolikt.
Ser fram emot den etappen, det är ju på hemmaplan, ganska surrealistiskt att cykla omkring bland de halvt uppbrända träden där.Spurtetapp imorgon!? Ser i alla fall väldigt platt ut på andra halvan.
Visa bilaga 650476
På lördag borde dock GC-gänget få spänna vaderna lite då Xorret de Catí ska betvingas strax innan målgång.
Visa bilaga 650478
Har du info från någon åkare? Jag hittar inte den informationen hur jag än letar(googlat en gång).Det mumlas om olika former av sjukdom i klungan, magen och halsen. Det kommer förmodligen bli lite som på Girot att det inte nödvändigtvis är den på pappret starkaste favoriten som håller och heller inte att det avgörs på vägen utan i (sjuk)sängen
Örat mot marken. Och med vissa cykelpoddar som viskar bl.aHar du info från någon åkare? Jag hittar inte den informationen hur jag än letar(googlat en gång).
Spill the beans please![]()
Vill hålla igång benen inför tisdagen? Uttråkad? Ska sadla om från tempohäst till fullblodsspurtare?Det här med att Ganna kör någonslags Cancellara-spurtande?
Det är precis detta jag älskar med Vueltan (de senast åren), man har ingen aning om hur det kommer gå eller varförVill hålla igång benen inför tisdagen? Uttråkad? Ska sadla om från tempohäst till fullblodsspurtare?
Får erkänna att det kändes konstigt att du skulle ställa frågan på allvar. Dels då jag var rätt säker på att du vet svaret och dels är det lättgooglat. Då jag inte är bekant med podcasten genomskådade jag dock inte finessen med frågan utan svarade ”ärligt”.Sorry, halvsmal referens till cyclingtips.com podcast - uttal Angry-Lou
Verkar vara ok med Arensman under omständigheterna. Kunde gått riktigt illa det där
![]()
'My helmet probably saved my life': Thymen Arensman counts his luck after harrowing Vuelta a España crash
Rising Dutch GC racer loses tooth, receives facial stitches as Ineos Grenadiers reels from tough opening week of racing.velo.outsideonline.com
Nja, även om Kuss hittills inte kört för sig själv är hans bästa GT-resultat Vueltan 2021 med en 8e plats 18 min efter vinnaren Roglic så det vore ganska otroligt om de redan nu satsar på honom isf två ledare som redan vunnit varsin GT i år. Dessutom har han (väl) inye imponerat på tempo, och frågan är där hur mycket han ahr fokuserar själv på att göra det bra.GC är ju klart intressant just nu! Martinez just före Kuss. Jonas och Remco ligger typ 2,5 min efter (fritt ur minnet). Kommer TJV köra med Kuss som tredje spetsen i en nyfunnen trident? ?
Ja, de har ju såtillvida en bra sits. Frågan är bara vem de ska skicka iväg. Jag tror fortfarande att Kuss i grundläget är "tredje hjulet", så om de vill ta liten risk vore han det naturliga valet. Dessutom kanske han fortfarande får lite mer spelrum från konkurrenterna än Vingegaard eller Roglic får!?Ja det mesta talar väl för att det tyvärr blir rätt defensiv körning bland GC-åkarna. Med något ryck på sista 500 m. Men vore ju kul om nån vågade. Kanske Jumbo ändå går in för det, med två andra starka kort att spela skulle de ev kunna låta Kuss göra ett tidigt försök.