Vuelta España 2016 - Grattis Nairo Quintana!

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
När man har tagits sig för de inledande motorvägssträckorna brukar Vueltan vara förbannat underhållande. Förra året var det en fantastisk tävling.

gerrardsdobbar sa:
När man har tagits sig för de inledande motorvägssträckorna brukar Vueltan vara förbannat underhållande. Förra året var det en fantastisk tävling.

Inte mkt till inledande motorvägssträckor på de första etapperna i år vad jag förstår.

NLC sa:
GoranS sa:
Mitt tips är colombiansk totalseger.

N Quintana eller Esteban Chaves?

Hade varit kul om Kruijswijk eller Talansky hade fått till det. Eller kanske en oväntad inhemsk outsider ala JJ Cobo såsom Igor Anton?

Tror mer på Quintana, men visst, Chaves är inte otänkbar heller. Lite svårt att veta hur mkt det låg i sjukdomssnacket på girot. Talansky undrar jag - känns för mig inte som en vinnartyp. Kruijswijk lär ju vara revanschsugen efter att ha vurpat bort girot. Han skulle dock kunna ha nytta av ett lite starkare lag än på girot där han ju t.ex. på Agnello var rätt isolerad om jag minns rätt.

clnr sa:
Kruiswijk var isolerad så fort det gick uppför på Girot!

Mm, det var ju dock först på Agnello som han verkligen fick betala ett pris för det då han blev tvungen att jaga mer eller mindre solo på de mer lättåkta partierna. Tror det bidrog till att han var rätt rökt i avslutningsstigningen. Sen gjorde nog vurpan att han ändå varit chanslös på segern ...

Ja, vurpan var det avgörande. Innan hade han ju visat att han kunde gå med och bevaka attackerna. Får se om Lars Boons återkomst till laget kan vara till nytta för Kruiswijk. Och att Ten Dam får köra samma lopp som Kruiswijk så han får lite kompetent hjälp.

Ja, just det.... Det visste jag ju egentligen.

Då tycker jag att de ska ge upp att tro att Gesink ska kunna vinna något nån gång och låta honom bli hjälpryttare....

Senast ändrad:
Froome och Contador bör ju stå som favoriter om inget oförutsett händer. Sky ser ut att komma med ett lag för att kunna dominera. hjälpryttare som Roach, König, Kwiatkowski, Intxausti och Landa bör ge tillräcklig hjälp när det går uppför. Sen adderar dom säkert lite muskler för slätan också.

Contador har ju den här gången sina två "privata" hjälpryttare med sig. Den som jag anser vara mest värdefull där är faktiskt ingen för bergen utan en av klungans bästa kaptener på vägen, Daniele Bennati.

Bilagor

• skytrain.jpg
    skytrain.jpg
    34.3 KB · Besök: 70
CarlPedal sa:
NLC sa:
Vågar man tro på någon annan än El Pistolero som vinnare?

Adamsson tippade Contador när jag mötte honom i söndags. Traditionen säger väl att Vacchi&Adamsson alltid jinxar ev. vinnare

Även GCN (i YouTube-videon ovan) har en diger historia av att jinxar eventuella vinnare. Jag hoppas iaf på Esteban Chaves!

Tillbaka
Topp