Vuelta España 2016 - Grattis Nairo Quintana!

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Ska ner och spana in tempot på fredagen och på lördag när dom kör upp för Aitana. Froome blir svår att knäcka men hoppas på Alberto (och lite på Nairo)! Querer es poder!!

calleking sa:
Ska ner och spana in tempot på fredagen och på lördag när dom kör upp för Aitana. Froome blir svår att knäcka men hoppas på Alberto (och lite på Nairo)! Querer es poder!!

Men hur pigg är Froome? Contador bör vara i bättre form.

Intressant och se om Valverde lyckas bli top-10 också. Bara två cyklister tidigare som lyckats bli Top-10 på alla tre GTs under ett och samma år.

Froome är alltid bra över tre veckor. Dessutom så har han ett väldigt starkt lag som vanligt.

Valverde kniper top 10 utan problem! Hade varit kul om Kruijswijk tog hem allt. Tyckte synd om honom i Girot även om det var han själv som klantade till det.

Hm, det känns som pärlor för svinen. Vare sig skaldjur eller vin är mina favoriter. Däremot skulle jag inte ha något mot en cykeltur på vägarna de kör idag och i det vädret! :-)

gerrardsdobbar sa:
GoranS sa:
Kändes som han firade mer än etappsegraren.

Geniez var väl trött efter utbrytningen. :-)

Trött!? Är inte det sånt som amatörer ägnar sig åt? ;-)

Fernandez får gärna fira en ledartröja. Tyckte bara det var mer firande vid mållinjepassagen än vad som är normalt och jag funderade därför på om han på något sätt missat Geniez och trodde att han även vunnit etappen.

Lite längre avslutningsbacke idag. Blir det ånyo ett byte av totalledare eller lyckas Fernandez försvara tröjan? Jag gissar på det förstnämnda med Valverde som ledare efter etappen.

Ser rackarns fint ut iaf, inte särskilt mycket motorvägscyklande så här långt i vueltan :-)

Jag tror utbrytningen håller idag och men att ledartröjan flyttas inom laget.

GoranS sa:
Lite längre avslutningsbacke idag. Blir det ånyo ett byte av totalledare eller lyckas Fernandez försvara tröjan? Jag gissar på det förstnämnda med Valverde som ledare efter etappen.

Jaha, 50% rätt är ju inte så illa för att vara jag. Hoppas bara att jag inte är en kandidat till Darwin Awards när jag missade Darwin.

Morgondagens etapp ser ut som den skulle kunna sluta med en klungspurt eller ev. en utbrytning. GC-åkarna har jag dock svårt att se skulle göra några försök, så Atapuma lär få (minst) två dagar i rött. Om det blir klungspurt, vem ska man tro på då?

Tillbaka
Topp