Vuelta España 2016 - Grattis Nairo Quintana!

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
GoranS sa:
Hm, ingen snäll väg in mot mål för spurtarna.

Tycker man borde ha lärt sig vid det här laget att spurtande cyklister och stolpar i vägen inte är en bra kombination. Hyfsat säker på att Kruijswijks krasch orsakades av denna:
Crash.jpg

Min gissning för morgondagen är att vi får en utbrytning som håller. Vem som står för den har jag dock ingen gissning på ens.

Utbrytning, men ingen stor lucka. Blir det spurt idag eller kommer backarna framöver att bryta upp klungan?

Fick precis reda på att Vueltan kör 4km hemifrån mig (tempot Javea - Moraira). För en mtb'are som aldrig tittat på LVG, finns det någon slags crash course så att det blir lite roligare att titta när jag går och kollar =)

Finnen sa:
Fick precis reda på att Vueltan kör 4km hemifrån mig (tempot Javea - Moraira). För en mtb'are som aldrig tittat på LVG, finns det någon slags crash course så att det blir lite roligare att titta när jag går och kollar =)

Jag skulle om möjligt försöka ställa mig i en uppförsbacke, gärna rätt nära krönet. Såpass sent in i loppet kommer du nog att se de sista 20 eller så satsa samt de som tror sig kunna göra ett bra etappresultat. Övriga kommer att ta det lite mer piano. Så lite koll på totalställningen och startavstånd samt klocka kan vara underlättande. Startordningen är i stort sett omvända totalställningen, dvs totalledaren startar sist. Startavstånden mellan åkarna brukar vara lite större för de sist startande än för resten av fältet.

Lite omkastningar idag tydligen och mitt tips för totalsegern (om jag minns rätt) gick upp i topp. Missade dock etappen - var den sevärd?

Missade gårdagen pga ANLEDNING. Kwiatkowski har brutit, hittar ingenting om varför. Nån som vet?
Dagen har 5 mil utförskörning, får vi se Froome frooma igen :)

Brutal avslutning på dagens avslutning, känns som det är läge för intressanta omkastningar i totalen. Kommer Nairo Q ta tillbaka ledartröjan eller blir det en 7e bärare?

Jag fick känslan av att Movistar satte upp ett tempo som Froome bedömde var lite för högt och han "chansade" och tog sitt eget tempo istället för att försöka gå med Movistar-tåget.

Snygg seger av Quintana. Och priset till dagens segaste gubbe går till Fraile, såg ju ut att vara helt färdig sista timmen.

Inte så mkt berg på etappen imorgon, men en rätt stygg avslutningsbacke på 5,6 km med 9,8% snitt och max på 18% (officiella uppgifter). Värsta partiet verkar vara ca en halv kilometer med start vid en kilometer kvar.

Snittlutningen på 9,8% inkluderar dessutom ca 1km som är helt platt. Morgondagens backe är brutal. Horner hängde av Nibali här 2013 :)
v11b1.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp