Wahoo Kickr på batteri

scottparsley

Aktiv medlem
Wahoo Kickr på batteri
Köpt mig den senaste versionen av Wahoo Kickr och har hittills kört inne i lägenheten. Funderar nu på om jag ska flytta ner den till mitt källarförråd där jag redan har meckarverkstad och alla cyklar osv. Skulle vara skönt att slippa släpa på cykeln i trappan också eftersom jag använder samma cykel till mina vanliga rundor. Problemet är att jag inte har någon el att tillgå därnere. Så, istället för att tjuvkoppla mig in på föreningens el funderade jag över om det skulle funka att köpa ett batteri av större modell. Blir sällan att jag kör längre än 1,5h. Någon som testat? Funderar över något i den här stilen, kan det räcka? https://www.elgiganten.se/product/m...POLAROIDPS100/polaroid-ps100-84-whr-powerbank

Wahoo Kickr på batteri
Nja. Om jag inte har fel för mig går Kickrn på 12V likström och medföljande AC-adaptern levererar 5A.
Enklast är nog ett lagom stort bilbatteri som du får fixa lämpligt kablage till - borde räcka rätt många timmar mellan omladdningar.

En osäkerhet är väl kring hur känslig trainern skulle vara för att batteriet levererar lite för hög spänning.

Wahoo Kickr på batteri
scottparsley sa:
Skulle det vara bättre att hitta ett batteri som skickar ut 12v 5A och sen stoppa det direkt i Kickrn utan den vanliga sladden?

Självklart. Omvandlingar innebär alltid förluster. 80% på inverter och 80% på ac/dc innebär 64% verkningsgrad. Batteriet om det har rätt spänning är 100%.

Isch dubbla tiden från ett lika stort batteri. Enda abret är att spänningen måste stämma.

Wahoo Kickr på batteri
Bengt-re sa:
scottparsley sa:
Skulle det vara bättre att hitta ett batteri som skickar ut 12v 5A och sen stoppa det direkt i Kickrn utan den vanliga sladden?

Självklart. Omvandlingar innebär alltid förluster. 80% på inverter och 80% på ac/dc innebär 64% verkningsgrad. Batteriet om det har rätt spänning är 100%.

Isch dubbla tiden från ett lika stort batteri. Enda abret är att spänningen måste stämma.

Okaj tack! Finns det några färdiga lösningar? Vill helst slippa mecka ihop nåt själv och släpa på ett bilbatteri, isf kan jag ju nästan lika gärna släpa cykeln istället. Löda ihop sladdarna till dynamon är ungefär så långt som min äventyrlighet vad gäller el sträcker sig...

Wahoo Kickr på batteri
PerM sa:

Intressant! Speciellt att dom säger att dom ska "tidy things up though and make this solution also consumer-available as well". Men det var ju ett tag sen nu så det lär ju inte hända tyvärr. Jag har hursomhelst beställt det här batteriet: https://www.aliexpress.com/item/rea...7.0&pvid=06fe0375-eaad-4660-8cbf-58f44dd9f779

Tillbaka
Topp