Webbsida för att hitta offentliga cykelpumpar - www.hittacykelpump.se

Hej,

Jag och en vän har skapat en tjänst för cyklister i nöd: en webbsida där cyklister enkelt ska kunna hitta en närliggande cykelpump. Sidan ger dig möjlighet att se var närmaste cykelpump som har den typ av ventil du behöver finns, oavsett var i Sverige du befinner dig.

Så om ni är i behov av en cykelpump någon gång, kan ni alltid hitta den närmsta på https://www.hittacykelpump.se.

Med vänliga hälsningar,
Petteri & Christoffer (Har pratat med mods och det var okej att posta om detta)

Senast ändrad:
Trevlig tjänst.

En fråga om TS användarnamn bara: Cykelpumps? Är de aero? Finns de med SPD? :)

Kanske kan vara pedagogiskt att tipsknappen leder till en sida där man sätter en pil på karta och beskriver pumpen? Att jag blir flyttad till FB innebär ju delvis att jag inte vet hur ni önskar tipset, dels att det blir krångligare att beskriva var pumpen är och också att alla som vill tipsa om pumpar men inte har FB inte har möjlighet att tipsa.

Alfakrull sa:
Kanske kan vara pedagogiskt att tipsknappen leder till en sida där man sätter en pil på karta och beskriver pumpen? Att jag blir flyttad till FB innebär ju delvis att jag inte vet hur ni önskar tipset, dels att det blir krångligare att beskriva var pumpen är och också att alla som vill tipsa om pumpar men inte har FB inte har möjlighet att tipsa.
+1
Saknas en del pumpar, vore bra om man kan tipsa på siten.

Väldigt bra idé! Har inget behov av den själv, eftersom jag aldrig cyklar utan pump, men som sagt, jäkligt bra!

Hur f*n tipsar jag då? Hittade en länk för det men blir ju bara slussad till er FB. Kanske bättre att crowdsourca underlaget och sen flagga upp bekräftade vs obekräftade

Edit:förövrigt jäkla bra idé!

Senast ändrad:
Möjlighet att lägga upp bild vore kul. Det kan hjälpa till för att hitta pumpen ibland också.

Vet inte om TS läser men jag kan tipsa om en sprillans ny kommunal pump på Mimmi Ekholms plats i Uppsala (hörnet mot korsningen Hällbygatan-Börjegatan).

/Johan

Och jag kan tipsa om att den på Strandvägen bara finns där sommarhalvåret, dvs inte aktiv nu.

Bra grej men pump ingår väl i var och ens grundutrustning när man cyklar? Hur fixar man annars en punka?

Tack så mycket för alla tips och positiv feedback!

HouseOfBikes sa:
Går det att lägga till cykeltvätt?
ms88 sa:
cykel tvätt hade ju vart ett jävla bra plus i tjänsten

Finns det offentliga cykeltvättar på liknande sätt som det finns offentliga cykelpumpar?

ceel sa:
Trevlig tjänst.

En fråga om TS användarnamn bara: Cykelpumps? Är de aero? Finns de med SPD? :)

Knallrosa i aero, men de är slut på lagret ;)

Alfakrull sa:
Pyspunka82 sa:
Hur f*n tipsar jag då? Hittade en länk för det men blir ju bara slussad till er FB. Kanske bättre att crowdsourca underlaget och sen flagga upp bekräftade vs obekräftade

Edit:förövrigt jäkla bra idé!

Absolut! Men allt tar tid. Vi valde att bara länka till FB för att få ut sidan så snabbt som möjligt. Men det här är något vi jobbar på att få till bättre. Att sätta ut en pil på karta var en väldigt bra idé!

Miss Lycka sa:
Jag tror faktiskt att jag aldrig har punkat vid en offentlig cykelpump.

De är inte alltid så enkla att se ;)

kontrapunkt sa:
Baserat på Open Streetmap? Där finns rätt mycket cykelservice redan.

Nej, det här är data inhämtad från kommuner runt om i Sverige. Ska ta en koll på Open Streetmap.

JojjeM sa:
Vet inte om TS läser men jag kan tipsa om en sprillans ny kommunal pump på Mimmi Ekholms plats i Uppsala (hörnet mot korsningen Hällbygatan-Börjegatan).

/Johan

Tack för tipset!

rick013 sa:
Lägg in alla bemannade bensinmackar för de som har bilventil.

Det är något vi jobbar på just nu!

2D159114-BD83-40F4-9BA1-5068C0473E41.jpeg

Fick faktiskt användning för denna sida idag, när det blev helt tomt i baksulan. Tumme upp.

Tillbaka
Topp