White gravel

White gravel

White gravel
Hej!
Kollar om det är några som har erfarenhet av märket White. Funderar på att köpa https://www.xxl.se/white-gx-lite-22-gruscykel-unisex/p/1179895_1_style

Cykel kommer användas mest för pendling samt lite längre turer som komplement till MTB.
Helt ok för priset. Massor av fästen och nuvarande Clarisgrupp ska ju vara bra. Promax-bromsarna har fått mycket skit för att de är usla oavsett justering. Plus att byte till kompressionslösa bromshöljen är en himla uppgradering av mekaniska skivbromsar oavsett.

White gravel
Jag har haft en carbonracer från White, den såldes nästan direkt. För den slanten misstänker jag att det är tungcyklat och komponenterna är rätt trista från start och kommer inte bli roligare med tiden.

Vad får du från t ex Nishiki för de pengarna just nu? Jag köpte en Nishiki air för 10k och då satt den 105-komponenter rakt igenom, med ett par Mavic allroad fick jag en riktigt trevlig kvalitetshoj att dra runt på med familjen, på turer osv. ett annat sätt är ju att kolla köp och sälj här på forumet, för 9k blir det något riktigt fint.

White gravel
Jag har haft en carbonracer från White, den såldes nästan direkt. För den slanten misstänker jag att det är tungcyklat och komponenterna är rätt trista från start och kommer inte bli roligare med tiden.

Vad får du från t ex Nishiki för de pengarna just nu? Jag köpte en Nishiki air för 10k och då satt den 105-komponenter rakt igenom, med ett par Mavic allroad fick jag en riktigt trevlig kvalitetshoj att dra runt på med familjen, på turer osv. ett annat sätt är ju att kolla köp och sälj här på forumet, för 9k blir det något riktigt fint.
Ok har läst mixade recensioner av White.
Har även sneglat lite på Nishiki allroad samt deras detour

White gravel
Jag har en sådan cykel som länkas till. Den är tung, bromsarna tar dåligt och det blir stora steg mellan växlarna med 8-delat. Men av någon konstig anledning som jag inte riktigt kan förklara så gillar jag den ändå.
Tänkte börja cykla till jobbet i sommar och till det kommer den att funka utmärkt.
Köpte min på den tiden den kostade 8000 och passade på när det var 20% på alla cyklar. För 6400 kr skulle jag säga att det är en OK hoj. För 9000, nja.

Senast ändrad:
White gravel
Nu är den nere på 7500 igen, efter att ha varit uppe på 9000 en kortare tid.
Screenshot_20220406-103935_Chrome.jpg

White gravel
måste bara skriva av mig, köpte den där hojen i höstas i panik när det plötsligt skulle börjas jobba från kontoret. Enkelt och snabbt inköp, den enda som fanns i min storlek i hela universum just den dagen tror jag. Säljaren avrådde mig, men jag var bestämd, kunden har alltid rätt tänkte jag.

13 kg i L, hjulen är gjorda för fälgbroms och supertunga. Körde lite i skog och med lite genomslag så lossnar färgen på fälgen med detsamma.

8 delat funkar fint, förutom att framväxel inte går att ställa in utan att kedjan går emot växelföraren när man kör med minsta dreven där bak. Så jag kör bara med 6 delat, orkar inte åka runt och låta som en sopptipp.

Sadeln är mjuk och bred, ger mig massa skav.

Vevlagret var av någon Kubansk modell, gav sig efter 350 mil.

När temperaturen faller under nollan funkar inte bakbromsen eftersom de har monterat bromsen så att det rinner in vatten in i vajerhöljet och fryser. Men man lär sig bromsa bara med framhjulet på svartisen… det gör mig till en lite tuffare cyklist. Är det fog för att reklamera hela hojen?

Det enda konstiga är när jag kommer till cykelparkeringen utanför jobbet så har jag ändå snyggast cykel och känner mig bäst.??

White gravel
Gillar inte att ha för mycket reach för att känna att jag räcker mig för styret. Är 184 och sneglar mot en medium. Vad har ni för storlek mot er längd?

Tillbaka
Topp