måste bara skriva av mig, köpte den där hojen i höstas i panik när det plötsligt skulle börjas jobba från kontoret. Enkelt och snabbt inköp, den enda som fanns i min storlek i hela universum just den dagen tror jag. Säljaren avrådde mig, men jag var bestämd, kunden har alltid rätt tänkte jag.
13 kg i L, hjulen är gjorda för fälgbroms och supertunga. Körde lite i skog och med lite genomslag så lossnar färgen på fälgen med detsamma.
8 delat funkar fint, förutom att framväxel inte går att ställa in utan att kedjan går emot växelföraren när man kör med minsta dreven där bak. Så jag kör bara med 6 delat, orkar inte åka runt och låta som en sopptipp.
Sadeln är mjuk och bred, ger mig massa skav.
Vevlagret var av någon Kubansk modell, gav sig efter 350 mil.
När temperaturen faller under nollan funkar inte bakbromsen eftersom de har monterat bromsen så att det rinner in vatten in i vajerhöljet och fryser. Men man lär sig bromsa bara med framhjulet på svartisen… det gör mig till en lite tuffare cyklist. Är det fog för att reklamera hela hojen?
Det enda konstiga är när jag kommer till cykelparkeringen utanför jobbet så har jag ändå snyggast cykel och känner mig bäst.??