Willier generellt (Filante i synnerhet) åsikter och erfarenheter

• Trådstartare Trådstartare JPL
  • Start datum Start datum

JPL

Aktiv medlem
Är lite nyfiken på Filante, men hittar inga trådar i forumet. Sökning gav dock träff på 2-3 gamla annonser på köp/sälj, så uppenbarligen finns det happyiter som har praktiska erfarenheter av denna farkost.

Så någon som kan fylla på med erfarenhet, åsikter och kvalificerade killgissningar om Willier generellt och Filante i synnerhet?
IMG_2244.jpeg

Senast ändrad:
Inte sån, och prata om ett märke rent generellt ger väl inte så mycket, men den Wilier jag hade var toppen. Team Lampre.

Tidningen Tour testade Wilier Filante SLR i nr 5-2024
Har skummat ett par tester på nätet som ger positiva vibbar.
Så med lite tur kanske det dyker upp lite kompletterande kommentarer från "användar-kåren" också. Det brukar ju ge en kompletterande bild till de större publika testerna.

Snygg var den iaf! Och kombinerat med några positiva tester på nätet hade det räckt för mig. :-)

Har skummat ett par tester på nätet som ger positiva vibbar.
Så med lite tur kanske det dyker upp lite kompletterande kommentarer från "användar-kåren" också. Det brukar ju ge en kompletterande bild till de större publika testerna.
Om du tycker att den är tillräckligt snygg oac den passar dig så borde det räcka långt
Men för mig finns den inte i ngn passande strl, åtminstone inte enl deras egen geometritabell
Reach: min 38 max 39,9 cm, ger ett spann på 1,9 cm
Stack: min 50,5 max 58,7 cm, ger ett spann på 8,2 cm

Jmf tex med den snabbare Canyon Aeroad
Reach: min 37,2 max 42,9 cm, ger ett spann på 5,7 cm
Stack: min 49,8 max 62,4 cm, ger ett spann på 12,6 cm

Men nu är det inte jag som skall ha en ny cykel och jag hoppas att, oavsett vilken det blir,
du får till en sittställning som funkar bra för dig.

Inte sån, och prata om ett märke rent generellt ger väl inte så mycket, men den Wilier jag hade var toppen. Team Lampre.
Kan väl ge en del att prata generellt om ett märke/fabrikat. Tex generella tankar om kvalitet, garantivillkor eller andra "märkestypiska" ämnen kan ju vara relevant/intressant, eller?

Om du tycker att den är tillräckligt snygg oac den passar dig så borde det räcka långt
Men för mig finns den inte i ngn passande strl, åtminstone inte enl deras egen geometritabell
Reach: min 38 max 39,9 cm, ger ett spann på 1,9 cm
Stack: min 50,5 max 58,7 cm, ger ett spann på 8,2 cm
Ja, jag har jämfört en del siffror. Nu är jag ju ingen bike-fit-fantom, men med lite egna slutsatser bör den kunna fungera hyggligt för mig. Jag har på tidigare cyklar lyckats laborera med styrstammar, styrdesign och sadelposition för att få till något som passar utifrån ett inte helt optimalt utgångsläge.

Det verkar lite svårare att laborera med styre/styrstam på Filante om man vill ha ett original styre, för vad jag har hittat så är det ont om mått-varianter som erbjuds av original-styret.
1736871848136.png

Tillbaka
Topp