me.I.am
Aktiv medlem
Windfree
Konkret sa:
Det där ser ju intressant ut, tänkte faktiskt innan jag såg länken att typ något sånt borde funka.
Nån som testat?
Vad kostar det?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Konkret sa:
Lejon sa:Jag har windfree, tycker de är ganska bra, går att lyssna på radio på rimlig volym så man ändå hör trafiken bra. Värda pengarna helt enkelt. Men lite opraktiska (en till pryl att komma ihåg).
Lite inspirerad av cat-ears limmade jag precis på min egen version på en gammal hjälm. Sjukt fult (windfree känns snygga i jämförelse) så jag fick censurera mig. Ska bli intressant att prova om det funkar (om det gör det vet jag hur Wiggins tänker).
garfunkel sa:Tycker också Windfree funkar ganska bra som koncept, men jag för min egen del så blev jag väldigt svett i örat. Rätt otrevligt efter några timmar
me.I.am sa:Konkret sa:
Det där ser ju intressant ut, tänkte faktiskt innan jag såg länken att typ något sånt borde funka.
Nån som testat?
Vad kostar det?
Lyktstoplemedhjul sa:Enligt windfrees sida ska vindbruset gå över 85db redan vid 27km. Där är gränsen satt på 8h för att inte riskera sin hörsel. Går man sedan över 45km/h så är det väldigt nära 100db.
Så onödig exponering
Strutsen sa:Inhandlade WF i förrgår bara för att prova på, märkt att man börjat säga va lite för mycket.
Mellan 30-40 är windsfree bra mkt skönare för örona än vad jag kunnat gissat, riktigt bra med brus-reducering.
Luzen sa:Strutsen sa:Inhandlade WF i förrgår bara för att prova på, märkt att man börjat säga va lite för mycket.
Mellan 30-40 är windsfree bra mkt skönare för örona än vad jag kunnat gissat, riktigt bra med brus-reducering.
Jag är 48 men tycker ändå de är väldigt bra till lvg.....
Konkret sa:Jag länkar en gång till.
http://bellman.com/sv/vara-losningar/horselskydd/horselskydd-for-motorsport/
Saxat
Inget går upp mot att kliva på hojen efter en lång dag och känna kraften under sig när vägen rusar förbi. Man tömmer skallen, kopplar av och låter fartvinden blåsa bort vardagens bekymmer. Men inget är värre än när det ringer i öronen och huvudet bultar efteråt. Visste du att redan vid 60 km/h så är bullernivån så hög att du riskerar en permanent hörselskada? Och till skillnad mot vad många tror så är det fartvinden, och inte motorljudet, som är boven i dramat.
Lyktstoplemedhjul sa:Det här med fartvind och hur man ser på det är nog en fråga om hur professionell man är. Kommer ihåg när jag enbart cyklade grundat på glädje förr, misstolka mig inte nu. Jag känner alltid glädje när jag cyklar.
Men då när man inte cyklade lika länge så kunde man tycka fartvinden var lite häftig.
Cyklar man mycket blir det bara jobbigt och tröttsamt. Nej Windfree är fan ett måste!
Och bullernivån kan faktiskt bli direkt skadlig för hörseln av att race om man är lite skillad :D
Arsozath sa:Lyktstoplemedhjul sa:Det här med fartvind och hur man ser på det är nog en fråga om hur professionell man är. Kommer ihåg när jag enbart cyklade grundat på glädje förr, misstolka mig inte nu. Jag känner alltid glädje när jag cyklar.
Men då när man inte cyklade lika länge så kunde man tycka fartvinden var lite häftig.
Cyklar man mycket blir det bara jobbigt och tröttsamt. Nej Windfree är fan ett måste!
Och bullernivån kan faktiskt bli direkt skadlig för hörseln av att race om man är lite skillad :D
Så ju mer skillad, desto mer skadligt för hörseln är det? Det har alltså ingenting med örats form och hakremmarna till hjälmen? Fan, min sambo måste bara sjuk skillad!
geologen sa:Jag har ofta påtagligt öronsus i några timmar efter cykling i blåsigt väder eller i hög fart under längre tid. En mer diskret produkt hade kunnat vara intressant.
Lyktstoplemedhjul sa:Arsozath sa:Lyktstoplemedhjul sa:Det här med fartvind och hur man ser på det är nog en fråga om hur professionell man är. Kommer ihåg när jag enbart cyklade grundat på glädje förr, misstolka mig inte nu. Jag känner alltid glädje när jag cyklar.
Så ju mer skillad, desto mer skadligt för hörseln är det? Det har alltså ingenting med örats form och hakremmarna till hjälmen? Fan, min sambo måste bara sjuk skillad!
Vad jag menar ära tt desto högre hastighet desto mer vindbrus
Arsozath sa:Lyktstoplemedhjul sa:Arsozath sa:Lyktstoplemedhjul sa:Det här med fartvind och hur man ser på det är nog en fråga om hur professionell man är. Kommer ihåg när jag enbart cyklade grundat på glädje förr, misstolka mig inte nu. Jag känner alltid glädje när jag cyklar.
Vad du menar är att desto högre relativ hastighet mellan örat och vinden desto högre låter vindbruset. Och menar du inte det så har du fel, trots dina gener. Men då kan vi ju alltid skylla det på otur. Inte sant?
Lyktstoplemedhjul sa:Arsozath sa:Lyktstoplemedhjul sa:Arsozath sa:Lyktstoplemedhjul sa:Det här med fartvind och hur man ser på det är nog en fråga om hur professionell man är. Kommer ihåg när jag enbart cyklade grundat på glädje förr, misstolka mig inte nu. Jag känner alltid glädje när jag cyklar.
Vad du menar är att desto högre relativ hastighet mellan örat och vinden desto högre låter vindbruset. Och menar du inte det så har du fel, trots dina gener. Men då kan vi ju alltid skylla det på otur. Inte sant?
Menar alltid det som är rätt så någonstans i det jag skrev kan du säkert uttolka det rätta svaret.
/mobila lyktstoplen
Oskar sa:Men va fan, ÅTTA färger?
Kommer aldrig kunna bestämma mig.
Arsozath sa:Lyktstoplemedhjul sa:Arsozath sa:Lyktstoplemedhjul sa:Arsozath sa:Lyktstoplemedhjul sa:Det här med fartvind och hur man ser på det är nog en fråga om hur professionell man är. Kommer ihåg när jag enbart cyklade grundat på glädje förr, misstolka mig inte nu. Jag känner alltid glädje när jag cyklar.
Menar alltid det som är rätt så någonstans i det jag skrev kan du säkert uttolka det rätta svaret.
/mobila lyktstoplen
Aha, OK. Även om du skriver fel så menar du rätt. Har jag tolkat det rätt då?
K ristian sa:Testade mina för första gången idag. Jag vet inte, jag är lite splittrad. Självklart förstod jag att de inte skulle ta bort vindbruset helt, men samtidigt var det fortfarande en hel del brus kvar. Jag hörde trafik, röster och ljud från däcken/vägen bättre. De var lite varma trots att det bara var ca 12 grader.
Jag måste testa dom mer men rent spontant så tycker jag att dom funkar helt okej men inte mer. Är dom värda 400? Kanske. Jag har tinnitus så de borde faktiskt hjälpa en del. Men jag kommer inte att använda dom varma sommar dagar. Det är enligt mig det största problemet, att de blir för varma.
Pfaff sa:K ristian sa:Testade mina för första gången idag. Jag vet inte, jag är lite splittrad. Självklart förstod jag att de inte skulle ta bort vindbruset helt, men samtidigt var det fortfarande en hel del brus kvar. Jag hörde trafik, röster och ljud från däcken/vägen bättre. De var lite varma trots att det bara var ca 12 grader.
Jag måste testa dom mer men rent spontant så tycker jag att dom funkar helt okej men inte mer. Är dom värda 400? Kanske. Jag har tinnitus så de borde faktiskt hjälpa en del. Men jag kommer inte att använda dom varma sommar dagar. Det är enligt mig det största problemet, att de blir för varma.
Hörde du röster?
Stanna där du är ska jag skaffa hjälp... ?
Skämt åsido, nej tyst blir det inte men bruset blir uthärdligt och det går att urskilja trafikljud från bakifrån annalkande bilar, kamraters glada pladder och kossornas råmande. Bra nog det.