World Tour 2020

lundatok

Aktiv medlem
World Tour 2020
En tråd för att snacka om herrarnas och damernas World Tour!

Tjejerna är klara med TdU, herrarnas upplaga har startat.

Så, vem vinner Omloop i år?

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
World Tour 2020
Helt missat att TDU sändes på GCN, har spanat i eurosport player i flera dagar men där fanns minsann inget.
Ska kika genom highlights nu så jag är up to date!

krzys42

Ny medlem
World Tour 2020
Vet någon om TDU går att streama på Eursport player? Googlar man detta kommer man in på en tom eurosport sida med endast titeln Tour down under...

GoranS

Aktiv medlem
World Tour 2020
Nåja, han har ju vunnit Romandiet runt och Schweiz runt. Men, visst, han har ju en kraftig tendens att nå sina resultat i lopp tidigt på säsongen.

lundatok

Aktiv medlem
World Tour 2020
Lyssnar man på cykelwebbenpodden med Reck så var lagets förväntan på Porte just att han skulle vinna enveckas-lopp och sen göra sitt bästa i de stora etapploppen. Så då är väl hans prestation i linje med vad laget siktar in honom på, tänker jag.

ooms

Aktiv medlem
World Tour 2020
Nu skriver de postponed, men i praktiken lär det väl betyda cancelled? Tävlingskalendern är väl rätt packad som det är, och lär väl vara svårt att klämma in mer. Såvida man inte gör om den.

r72

Aktiv medlem
World Tour 2020
Fast ställer man in både Touren och Girot kanske det finns plats för lite sommarklassiker i Belgien och Holland, som jag killgissar kan köras med lite kortare framförhållning än treveckorstourerna?

thomaslundstrom

Aktiv medlem
World Tour 2020
Nu skriver de postponed, men i praktiken lär det väl betyda cancelled? Tävlingskalendern är väl rätt packad som det är, och lär väl vara svårt att klämma in mer. Såvida man inte gör om den.
Det var lite svårt att tolka i den där nyhetsartikeln men jag kan tänka mig att de skjuter upp PR men ställer in LBL och FW. Men du har ju rätt i att det är svårt att knö in saker i tävlingskalendern under resten av året.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer