[XC] Nu har jag fått min nya stål hest

Warngard1

Ny medlem
Detta är alltså en cykel från CRC som jag köpte för 7500;- , Är ju bara 22 år och får bara ut 12k i månaden så de är svårt att få ihop till såna uber cyklar som ni har men iaf, specs är som följer:

• Ram: BeOne Karma 2.0 -07 , 6061 T6 ALU
• Gaffel: ROCKSHOX RECON
• Fram Växel: SHIMANO LX FD-M580
• Bakväxel: SHIMANO XT RD-M760
• Växelspakar =P: SHIMANO LX SL-M580
• Bromshandtag: AVID JUICY 3
• Bromsar: AVID JUICY 3
• Vevparti: TRUVATIV FIREX 3.1 TRIPLE
• Kedjeskydd: Kmr (Tips?)
• BB-set: TRUVATIV GXP XR (Fan vet vad BB-Set är)
• Styre: RITCHEY COM O/S
• Styrstam: RITCHEY COM V2
• Sadelstolpe: RITCHEY COMP
• Sadel: B-1 CR-MO (Visst inte märkes men är snugg o ser snabb ut!)
• Nav: STAINLESS BALL (Jaja ok denna kunde väl vart bättre)
• Kedja: KMC HG-73
• Kasett: SHIMANO CS-HG-50-9
• Ekrar: STAINLESS
• Fälgar: MAVIC XM-317 DISC
• Däck: MAXXIS IGNITOR
• Pedaler: Shimano M-505
• Colour: PEARL WHITE
• Vikt: Kommer inom kort!

Bilder:

2editedtv2.jpg

3editedul9.jpg

4editedtc6.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Ser riktigt smuttig ut. Mycket hest för pengarna... min första hojj var rätt långt ifrån detdära.

Ha kul!

//Erik

oDBro skrev:
-------------------------------------------------------
> Ser ju bra ut för priset =) men var får du stål
> hest ifrån? har jag missat något..

Det står ju alldeles tydligt
Sadel: B-1 CR-MO :)

Verkar vara en förnuftig hoj!

ser ut att vara en jättefin ram på den cykeln, bra val! fina komponenter också man behöver inte ha xtr överallt. Jag har XTR på min cykel inte faan behöver jag allt det krimskrammset det blir bara dyrt om något gåt sönder.

Lycka till!

Snygg hoj! Vitt är ju snyggt som stryk.

"BB-set: TRUVATIV GXP XR (Fan vet vad BB-Set är)" BB står för Bottom Bracket, vevlager på Ruotsi.

Stål Hest fick jag nog från att jag brukade kalla en gammal cykel jag hade för just det :)

Kan ju säga att detta är inte min första hoj, hade en finare cykel innan med SID dämpare och världens lättaste XC fälgar, men blev trött på fullgung.

euskadi skrev:
> stålhäst?

Ja, precis!...Den har ju varken hovar eller svans!!

Läst inlägget precis före det du skrev någon gång...;-)

Ser riktigt trevlig ut! Grattis! Nu är det bara ut och smutsa ner den.

Ett tips är att linda en uppklippt innerslang runt kedjestaget för att skydda mot kedjan som kan slå emot det när det är stökigt. Fäst med buntband.

~K

Härligt!
Framför allt härligt att se någon som inte köper cykel för höga femsiffriga belopp, men är redigt nöjd ändå.

Ang frakten är jag oxå nyfiken på vad den hamnade på. Eller var den fri på order över 100£ som CRC säger?

Frakten är gratis hos CRC över 100£. Beställde gott och blandat därifrån. Ringde dessutom och dubbelkollade.
/Peter

PeterA skrev:
> Frakten är gratis hos CRC över 100£. Beställde
> gott och blandat därifrån. Ringde dessutom och
> dubbelkollade.
> /Peter

Nja, det gäller nog inte hela cyklar.. Den här texten ligger på alla sidor med hel cykel:

*** Please Note : Delivery of bicycles is Free only within the United Kingdom or Ireland. Orders for bicycles or similar sized packages shipped to other destination's must go with DHL and the appropriate shipping charge paid, details of shipping costs can be found HERE ***

Se även på denna sida http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=14966 tex...

Så frågan kvarstår nog, Warngard vad kostade frakten?

frakten kostade ca 700 kr , men i vilket fall hamna jag på flera tusen billigare än om jag köpt cykel med liknande komponenter här i sverige. Ska på premiärtur imorgon med en vän!

Måste ju dock säga att visst märker man stor skillnad mellan denna gaffeln och min gamla SID men man vänjer väl sig. Men det var ett val jag gjorde då jag bestämde mig för att även köpa racer.

Köpte en liknande cykel på rea i höstas en specialized comp disk. Jag är ny på mtb så köpte lite på chans då jag behövde en cykel snabbt. Har recon gaffel jag med och undrar vad du gillar den jämfört med luftdämpade. Känner i efterhand att det jag kanske skulle köpt den lite dyrare modellen med reba dämpare då den bara kosta 500kr mer och är betydligt lättare. Jag väger 88kg så vill inte ha för mjuk gaffel. Är lite ovant att köra med spd skor i stökiga uppförsbackarna får jag säga tar ett tag att få till klicka ur tekniken.

Tillbaka
Topp