XT Di2 värt pengarna?

XT Di2 värt pengarna?
trailmig sa:
ceel sa:
trailmig sa:
Marcus TSD sa:
trailmig sa:
Förlåt för trådlyftet här men jag måste erkänna att det är spännande med XT Di2 framför allt när det finns för blygsamma 3900:-.

Min stora fråga och farhåga om man kör något annat än 2x11 är att framväxeln skräpar ihop när det blir lervälling. Redan på mekaniska växlar är det omöjligt att växla med framväxeln när det är rejält lerigt. Sedan undrar jag hur hållbar bakväxeln är i jämförelse med sin mekaniska dito.

var?

BikeInn

Dvs betala nu, vänta länge, driva återbetalningsärende...

Jag har ingen aning om hur det fungerar att handla därifrån. Funkar det inte eller vad menar du?

Många som haft strul med att dom säger att det finns i lager men så gör det inte det ändå.

XT Di2 värt pengarna?
trailmig sa:
Daddy D.Lux sa:
Jag är inne på andra säsongen och är nöjd.
Hade det inte varit default på teamcykeln hade jag nog kört Eagle "som alla andra".
Det som gör mig nöjd är snabba precisa växlingar i alla väder, något större span (kör 26/36 med 11-40) och syncroshift så att jag i princip kan glömma framväxeln. Viktstraffet är ok, åtminstone med tanke på att jag ändå hade behövt batteriet till dämpare och gaffel. (Shimano och Fox-samarbete.)

Jag har kört sönder bakväxeln en gång - när den åkte in hjulet vid en krasch och gjorde sallad av både sig själv och några ekrar, men det hade nog ingen bakväxel överlevt.

Hade det fortfarande varit värt det med 1x11 eller behöver man framväxeln för att det ska kännas lönt? Jag tror inte alls på framväxel vid lerkörning nämligen. Varenda framväxel jag använt har tvärvägrat växla när det kommit mycket lera mellan.

För 1x11 är jag tveksam, vilket gör att det knappast är värt det för XCO, men jag kör även långlopp (i alperna) och då behövs det lätta klätterväxlar.

XT Di2 värt pengarna?
Jag lade en beställning tidigt i april i år. Tre dagar efter beställningen drogs pengar från mitt konto och jag fick bekräftelse att paketet var på väg. Ännu inget paket (det har nu gått 5 veckor) och inga pengar tillbaka heller. Deras kundtjänst svarar inte på en enda fråga utan hänvisar i ett autogenerat mail att "svar på dina frågor hittar du på vårt Q&A forum". Jag har aldrig tidigare blivit blåst via internethandel men nu tror jag att jag åkt dit.

Jag upplever dem som oseriösa och mitt råd är att INTE lockas av deras låga priser och INTE handla hos dem!

XT Di2 värt pengarna?
Såg att bike-components hade prissänkt 1x11 8050-grupp inkl display (exkl kablar) för 555 € fram till i helgen. Priset verkar har gått upp nu, men fortfarande under 600 €. Finns det en Happy-betämd cut-off vad gäller prisvärdhet för XT Di2?

XT Di2 värt pengarna?
Dr_Rydell sa:
Såg att bike-components hade prissänkt 1x11 8050-grupp inkl display (exkl kablar) för 555 € fram till i helgen. Priset verkar har gått upp nu, men fortfarande under 600 €. Finns det en Happy-betämd cut-off vad gäller prisvärdhet för XT Di2?

Det var bra pris. Dock utan kablage. Men lätt värt det.

Tillbaka
Topp