Xt handtag med saint ok?

Xt handtag med saint ok?
Hej, jag har 180mm Xt bromsar på min nuvarande hoj men vill gärna ha lite mer bromspower. Har inte supermycket pengar och vill gärna ha 4 pot bromsar. Så min fråga är om jag kan ha kvar mina nuvarande handtag och slang men byta ut oket till saint 4 pot? Har någon gjort liknande? Behöver jag byta ut något annat om detta ska fungera? Tacksam för alla svar!

Xt handtag med saint ok?
Kör med gamla XT handtagen och ZEE ok. Saint och ZEE ok är samma men Saint är lite mer pimpade. Banjoskruven är olika på XT och Saint/ZEE, kanske ingår i oket men om inte köp en.

Xt handtag med saint ok?
Jag kör så, funkar bra.

Tror dock att du måste ha slangen från zee. Med banjo osv. Den är inte samma.
Förmodligen billigare att köpa kompletta zee. Så kan du matcha zee handtagen med xt oken också.

Xt handtag med saint ok?
Jag kör XTR & Saint, underbar kombo!
Köp ett par Zee-ok med tillhörande slang så är du home safe. Men prova först med större skiva, kanske räcker för skillnaden du vill ha?

Xt handtag med saint ok?
Zee ok, 90euro. 180 för två.
Slang, 20+30 euro. 50
Banjoskruv eller vad det heter. 11euro för två.

241euro.

Zee bromssats 209euro......

Xt handtag med saint ok?
Jag kör Zee-ok med XT-handtag och -slang, så det verkar gå det med (dock bytt banjo, det måste man) men skulle nog rekommendera att byta slang (anledningen till att jag inte gjorde det var först att jag inte visste bättre, och nu när jag vet bättre så orkar jag inte byta då jag har intern dragning och det som sagt funkar ok ändå).

Xt handtag med saint ok?
Going OT.

Hur blev det med XT 4-kolvs oken?
Fastnade dom på produktionsbandet och idén skrotades eller har det kommit nåt datum när dom släpps?

Edit: Såg nu att dom släpps tidigt i år.

Senast redigerad av en moderator:
Xt handtag med saint ok?
Rattnalle sa:
Paco sa:
Going OT.

Fastnade dom på produktionsbandet och idén skrotades eller har det kommit nåt datum när dom släpps?
Trodde de fanns att köpa redan? XT handtag med Zee ok fast från fabrik är det väl :-)

Fördelen med dom nya oken är att du inte behöver köpa ny banjo, och slang, för att det ska passa??

Xt handtag med saint ok?
Paco sa:
Rattnalle sa:
Paco sa:
Going OT.

Trodde de fanns att köpa redan? XT handtag med Zee ok fast från fabrik är det väl :-)

Fördelen med dom nya oken är att du inte behöver köpa ny banjo, och slang, för att det ska passa??
Säker? Med tanke på att de ser misstänkt mycket ut som Zee/Saint på de bilder jag sett tidigare.

Oavsett ska de väl bli dyrare än Zee så jag ser inte riktigt poängen.

Xt handtag med saint ok?
Oliven är samma så den änden är bara att byta rakt av.

Men som någon påpekat tidigare blir det en bra slant billigare att köpa en komplett Zee så att du kan sälja en komplett XT begagnad.

Xt handtag med saint ok?
Rattnalle sa:
Paco sa:
Rattnalle sa:
Paco sa:
Going OT.

Säker? Med tanke på att de ser misstänkt mycket ut som Zee/Saint på de bilder jag sett tidigare.

Oavsett ska de väl bli dyrare än Zee så jag ser inte riktigt poängen.

Enligt infon på PB så ska det funka.

Tillbaka
Topp