XT-skivbromsar
Hej alla MTB:are. Jag har en ganska ny XC med Shimano XT-skivbromsar anno 2008. En fantastisk broms med grym känsla och verkan. Jag upplever dock missljud/skrapljud så fort jag cyklat på annat än asfalt, framförallt efter grus och ojämn skogsterräng. Väl åter på asfalt och då man cyklat några meter med bromsen lätt applicerad upphör ljudet. Det återkommer dock så fort man åter varit ute i ovan nämnda terräng? Är det småpartiklar som lägger sig på beläggen eller är det en inkörningsfråga/period? Har bara rullat cirka 15-20 mil med nya XC.

