Xtr v-bromsar...

Inlinekungen

Ny medlem
Xtr v-bromsar...
Har ett par äldre xtr v-bromsar men saknar bromshandtag! Kan man köpa vilka bromshandtag som helst och sätta dit? ex: kan jag köpa ett par bromshandtag på biltema och ändå få Xtrs fina bromsning eller blir det sämre? Vikten spelar inte så stor roll!

Om det är så, ingen som har ett par bromshandtag liggandes hemma, som funkar bra med xtr v-bromsar?

Xtr v-bromsar...
Det funkar att kombinera med vad som hellst ( i stort sett) men att kombinera XTR med Biltemas bromsar känns inte så schysst. Sök efter beg XT/XTR på köp/sälj sajter. Annats blir stilpolisen arg!

Xtr v-bromsar...
biltemas kan du nite använda jag har provat dom är svampiga som helvete. Men shimanos funkar bra t ex eller Avid Speeddial, jag kör själv avid och är nöjd, men xt/xtr är distinktare. kommer smälla på xtr snart ihop speeddial 7 då kan jag rapportera

Xtr v-bromsar...
captain8track skrev:
-------------------------------------------------------
> biltemas kan du nite använda jag har provat dom
> är svampiga som helvete.

Du råkade inte köpa dem för cantileverbroms då? Då blir det liksom fel utväxling...

Det funkar prima med alla v-bromshandtag men endel är skönare än andra. Avids bromsreglage brukar rekommenderas.

Xtr v-bromsar...
mytomspunnen skrev:
-------------------------------------------------------
> captain8track skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > biltemas kan du nite använda jag har provat
> dom
> > är svampiga som helvete.
>
> Du råkade inte köpa dem för cantileverbroms
> då? Då blir det liksom fel utväxling...
>
> Det funkar prima med alla v-bromshandtag men endel
> är skönare än andra. Avids bromsreglage brukar
> rekommenderas.

stod v-broms var till pendlarn men avids billigaste är inte dyra och känns betydligt bättre. Gamla xt reglagen var ûberbra dock. och de fula lx/ dx reglagen har bra känsla tyckte jag med.

Xtr v-bromsar...
DE gamla XT-reglagen är lätt de bästa för v-broms någonsin. riktigt sköna! Dessutom 7 gram lättare än dåvarande XTR (på mina par iaf). Körde XT-reglagen ihop med Avid Ti-bromsar, helt klart var det även den bästa v-broms kombo jag kört!

Tillbaka
Topp