Yardsale 26/11, nu med ännu flera bilder!!!

• Trådstartare Trådstartare R
  • Start datum Start datum

R

Aktiv medlem
Den 26/11 mellan 12-15 kommer det hållas en Yardsale i samlinglokalen på baksidan av dragspelshuset vid Västerbroplan, adress Fyrverkarbacken. Knappa in http://www.lysbomben.se/hitta.jsp i din webläsare och du hittar en utförlig vägbeskrivning där, som även är anpassad efter de som slaviskt följer sin GPS (Bruse, Stalle mfl)
På programmet står prylköpande och säljande, kaffedrickande, glöggdrickande och andra saker som gör livet värt att leva. Sådana godbitar som lila långa tights med hängslen, mer eller mindre trasiga bakväxlar, titanvevaxlar till gamla Gary Fisher (CalleF kanske är sugen?) och även en och annan snygg och knappt använd klädespersedel kommer salubjudas till priser så sensationellt låga att du bara inte får missa detta! Det ryktas även om en cyclocrosstävling i Rålambshovsparken innan/under evenemanget men detaljerna är än så länge superhemliga, tydligen. Boe och MarkusF vet mer om detta.

Denna tråd kommer säkerligen uppdateras och bumpas löpande, så besök detta forum för fortlöpande info.

mvh Yardsalekommittén

Senaste nytt: Tja, inget nytt alls. Ville bara bumpa upp tråden lite.

Senast redigerad av en moderator:
Inte CX, Parkrace.. Vi hoppas på blöta löv.

Bilagor

• Parkvurpa.jpg
    Parkvurpa.jpg
    116 KB · Besök: 33
Så pass! Inte ens Yardsalekommittén vet vad som kommer hända alltså. Ryktet säger att både Sven Nijs och Newsboy kommer köra parkracet. Stämmer det?

Men man får ju inte dricka glögg i november ju.. Vad var det för fel på 3:e december? Jag kommer iofs vilket som. Men blir tvungen att hoppa glöggen.
/J

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Men man får ju inte dricka glögg i november ju..
> Vad var det för fel på 3:e december? Jag kommer
> iofs vilket som. Men blir tvungen att hoppa
> glöggen.
> /J

1:a advent är den 27/11. Då är det OK att dricka glögg enl. min bok. Tjuvstarta dagen innan är väl inget att tjafsa om.
Men du för väl värma lite vanligt rödtjut om du inte klarar av det.

Tur att man ar utomlands da, eller det ar jag ju redan nu.
Sitter i Antigua i Guatemala nu. Sag ett stalle som hyrde ut Kona hojar och man kunde aka pa tur upp till en Vulcan har i omradet. Detta hoppas jag pa att hinna gora. Annars blir det kanske fler tillfallen pa resan.

Markus F skrev:
> Vin Chaud? Glühwein, går det bra?
>
> ----------------
> I vissa fall kan man bli tvungen att
> hålla med sina motståndare.
> Man måste bara se till att göra det när dom har
> rätt.

Jägertee? Tjackade en liter Stroh-80 i St Anton 1999 som fortfarande är oöppnad trots min alkis-wannabe-ådra. Could come in handy for a Yardsale :)

erol/frost skrev:
> Or pukesale... Låt oss prova JLarsson!

Hehe... på tal om ancient booze.... har en *gammal* flarra absinth, inköpt i portugal 1988, med lackad kork. den kommer att åka under avnjutande av "Reign in blood".

På begäran från trådskaparen meddelar jag härmed att jag planerar att deltaga.

Edit: Det är så många tangenter att hålla reda på på tangentbordet.

Senast redigerad av en moderator:
Om inte jobbet deponerat mig någonstans i Sverige så kommer jag. Just nu försöker dom sälja mig både här och var..

Ja. alltså, jag kommer ju, men det hade väl dom flesta redan fattat. Jag har en hyfsad hög med jox som jag tänkte sälja bort, raka styren, trasiga bakväxlar och gamla tröjor.

OBS OBS OBS OBS:
Ju fler saker som finns, desto bättre.
Om det är någon som inte kan komma, eller som inte har så mycket prylar att det känns meningsfullt att sälja själv, så kan jag gärna lägga upp dina saker på bordet.
Ta kontakt med mig och meddela högsta/lägsta pris så ska jag göra mitt bästa för att du ska bli av med det.

planerar att titta förbi men hur funkar det ? är det bara att dyka upp med en låda med gamla cykelprylar ? måste man boka ett bord ?

Cool, alla kanske inte läst den första tråden. Man slänger då iväg ett meddelande till mig att man vill sälja saker, och bokar därmed ett helt eller del av ett bord. En avgift på 50 spänn kommer tas ut av varje försäljare. Dessa 50 spänn går oavkortat till myspys-ökare som glögg, pepparkakor, kaffe och sådant. Ju flera som kommer och säljer saker desto mer glögg blir det och desto flera glöggfryntliga köpare kommer det då finnas på plats. En win-win-situation således. Alla är välkomna att sälja vad som helst, så länge det är cykelrelaterat.

Jag går genom eld och vatten för att kunna vara där.

Om jag säger något i stil med "kan ju vara bra att ha nån gång" så får man inte sälja till mig! OK?

erik h skrev:
> Jag går genom eld och vatten för att kunna vara
> där.
>
Tjena!

Du behöver väl max gå genom en lerpöl i rålis??

Får se om jag kanske dyker ner.. lover inget men risken finns.. be afraid markus.. wery afraid.. mohahahAHAHAHAHAHA!!!!

erik h: jag kan tyvärr inte komma men jag skickar med en bakbroms med Markus som är reserverad för dig, om du fortfarande bjuder vad jag kräver.

Jag har gul begagnad styrlinda till salu. Jag vill alltså boka bord. Hm jag pm:ar och sånt också. Kan man ligga med gubbar på det där bordet förresten?
/J

Jag hoppas att jag kan komma. Skall flytta bohaget på måndagen men det kanske går att smita till stan över helgen ändå.

Annars skickar jag min lokala spion.

självklart kommer jag också, ett tips till parkracet, slicks på fixie göre sig icke besvär, crossdäck rekomenderas... (testat banan)

.olle

Jag kommer nog. Skall till sydamerika på ett par månader den 27 men om jag inte i vanlig ordning stressfixar vaccinationer, pass, visum och rena kallingar i sista minuten så dyker jag upp. Tar med mig lite junk.

Det blir föresten mitt första happyning trots att jag varit hangaround här sedan hösten 2003!

//Erik

Bra ide´! Får nog bara med mig toppen av isberget om inte någon med bil vill samåka!?

Scrap1.gif

"Mommy, Where do bicycle go when they die?"

jag kommer förbi då det är för nära för att missas. alltid finns det väl något man kan köpa med "bra att ha"-faktor. =)

mattel skrev:
> jag kommer förbi då det är för nära för att
> missas. alltid finns det väl något man kan köpa
> med "bra att ha"-faktor. =)
>

Påminn mig så hänger jag med:)....Sen tänkte jag dra med dig till ursvik i helgen...Bara så du vet:)

har antagligen missat något i den föregående tråden så jag undrar hur funkar den här yardsale rent praktiskt ? Är det inte lite svårt att både sälja prylar och springa runt och köpa samtidigt.

Peter E skrev:
> har antagligen missat något i den föregående
> tråden så jag undrar hur funkar den här yardsale
> rent praktiskt ? Är det inte lite svårt att både
> sälja prylar och springa runt och köpa samtidigt.

Eh? Först säljer man allt man har med sig för att få loss lite deg. Sen köper man andra saker för pengarna :) Eller öl :p

PeterE: Montera ett par snabba sportskor på fötterna och kuta runt så löser sig allt. Men jo, det kanske det är. Eller också lämnar man sitt bord med gamla rackiga bakväxlar eller ylletröjor ett tag och hoppas på att inget blir snott. Så kommer nog jag att göra.

Tillbaka
Topp