Yardsale i GBG - nu med bilder!

OskarB skrev:
-------------------------------------------------------
> om man får ut några bord på garageutfarten för
> folk att lägga grejor på så låter det ju helt
> ok...
>
>
> //Oskar

Har två bord som kan stå ute och som jag kan dra skyddspapper över. Vill fler bidra med bord så är det välkommet.

Finns ingen espressomaskin, men pressokanna och vattenkokare. Kanske kan sälja kaffe/te/bulle till självkostnadspris, vad tror ni? Öl vågar jag inte sälja, så jag får väl ge bort gratis...

Vill någon ordna fixie sprint? Annars har jag flaggor och tidtagarur, och man kan rejsa på asfalt/grus/slickrock/träsk inte långt från kåken. Då behövs ingen stege, utan man bara kör när andan faller på. Sen får vi i sann UCI-anda uppfinna olika klasser och förbjuda alla som har fel vinklar/pedaler/ramrör/styren...

nils skrev:
> datum?

Har två förslag lite snabbt: Lördag 24/2 eller 10/3. Eller vill ni ha det senare på våren? Datumen måste kollas av med familjen lite noggrannare (dom är i Åre utan almanacka just nu). Vi kan börja diskutera årstid i alla fall.

Tid: Svåppmiten låg 15:00 - 17:30, sedan sprint, sedan krogen. Låter det bra, eller vill ni börja tidigare eller senare?

Kul att det händer nått i den här tråden äntligen. Jag kan sälja bers om ingen annan är intresserad. Fast gratis är ju godare. Eller?

Arrgh, nej! Ingen illegal öl-försäljning på garageuppfarten, jag har massor av grannar som ligger tätt inpå... Det med ölen var mest en klämkäck kommentar, tror jag.

Kom på en sak till, om folk tror det blir för kallt: Jag har en trädgårdskamin med glasfönster, och massor av ved. Den går att fjutta på om jag bara lägger några betongplattor under. Plumse hotade ju med glögg...? Vi har ju en stor kolgrill, också. Korv till självkostnadspris, och/eller ta med själv, kanske?

Jag spånar vilt just nu, ni får gärna ha synpunkter...

Slint skrev:
> Kul att det händer nått i den här tråden
> äntligen. Jag kan sälja bers om ingen annan är
> intresserad. Fast gratis är ju godare. Eller?

Två bort är alldeles för lite om det blir något som överhuvud taget påminner om de yardsales som varit här. Det har nog varit minst tio bord där och det har varit trångt trångt!

Alfsomfan skrev:
> Öl är väl tillåtet att sälja till
> självkostnadspris?

Nej, tyvärr. Grejen med det här är också att vi diskuterar på ett öppet forum. En massa freeriders i fjortis-åldern i området kan alltså läsa det här och komma 10 stycken och kräva att få köpa öl. Eller visa diskussionen för sina föräldrar.

> Annars är det väl bara att
> ta med lite efter egen smak och tycke.

Jo. Vi kanske skall använda borden till att sitta vid istället? Öl och korv i trädgården?

Wasabi skrev:
> Vi kan sälja ölen inne i garaget, då blir det
> precis som i alkoholkommiténs reklam för
> smuggelöl!

Arrgh! *Host!*

jomper skrev:
> Två bort är alldeles för lite om det blir
> något som överhuvud taget påminner om de
> yardsales som varit här. Det har nog varit minst
> tio bord där och det har varit trångt trångt!

Jupp! Fast å andra sidan hade vi inga bord alls på Svåppmiten. Så det är i alla fall en förbättring.
- Inga andra som kan få fram camping- eller trädgårdsbord eller något?

Redigerad: Bortsprunget ord.

Senast redigerad av en moderator:
Även om bord är att föredra så kan man juh använda sig av gatuförsäljarmodellen och har mattor eller liggunderlag där man radar upp sina grejjer....en ide iaf :)

--Anders

*Bump/aldrig, aldrig ger vi upp!*

Då ser det ut så här, hittills:
Datum:
+ 24/2:
- Lågflyga

+ 10/3
- Cerro
- Lågflyga

En 2-1 ledning för 10/3, alltså.

Lokal:
+ Chalmers/Bulten:
- Oklart läge?

+ Björngårdsvillan:
- Oklart läge?

+ Min garageuppfart:
- Klart, om folk tycker det är Ok ute vid Nya Varvet/Hagen.

En 1-0-0 ledning för min garageuppfart.

Jag kommer hem till dig 10/3! Kanske kan vi börja skriva lite i den här tråden om vad för godsaker som kommer att bjudas ut också! Jag skriver en lista i dagarna.
/Erik

Wasabi skrev:
> Fördomar?
>
> Läs vad lyssnar du på för musik-tråden.

Jag skall alltså läsa igenom en tråd som fyllt 22 sidor på fem månader? *Stön!* Kan du inte bara ge mig en länk till det inlägg som är viktigt? Jag måste läsa Happy ganska selektivt, annars drunknar jag...

Säljlista:

1 st. Scott Timber, 21 tum, saknar frambroms och sadel/sadelstolpe. Knäckt framgaffel.
1 st. Univega Rover 3.5, saknar en hel del. Finns ram, gaffel, styre+stolpe och hjul.
1 st. Extreme Gunsmoke, ngt skevt bakhjul.

PM:a för storlekar och sånt. Eller så kanske jag orkar gå ut och mäta.

Dessutom ett antal växlar/styren/reglage/pedaler, mestadels gammalt mög. SIS och så.

Blir det någon Yardsale eller inte och isåfall när och var blir den? Behöver svar innan lunch imorrn så jag kan ta med lite saker hem.

förutsatt att Lågflyga inte ändrar sig (och spöregnet inte drar igång på vårvis) så kommer det att hållas på Lågflygas garageuppfart den 10/3
(hoppas jag inte är helt fattig då)

Frostyfog.. skrev:
> förutsatt att Lågflyga inte ändrar sig (och
> spöregnet inte drar igång på vårvis) så
> kommer det att hållas på Lågflygas
> garageuppfart den 10/3

Jag ändrar mig inte! Här skall bli gårdsförsäljning med grill och värmekamin (om det inte blivit väldigt varmt och torrt)!

> (hoppas jag inte är helt fattig då)

Detsamma! Du får komma hit bara för sällskapets skull...

kommer det annonseras med vägbeskrivning osv en stund innan? Det är juh bara "några" dar kvar?
Eller har jag missat nån karta nånstans? :)

Okej,

Jag tänkte hålla publiken i spänning till mitten på nästa vecka, men nu spräckte minsann Dmitriy det.

För er som inte varit hos mig förut:
1. Följ Frostyfogs länk.
2. Slå över till 'Flygfoto' med knappen uppe till höger på kartan.
3. Klicka på förstoring, alltså det lilla huset längst ner till vänster på kartan, tills ni får näst högsta förstorning.
4. Dra i spaken för bombfäll... Nej, stryk det! Fel spel.

Förhoppningsvis ser ni nu att man kommer till mitt hus söderifrån, via en liten smal väg norrut. Ni skall alltså ta vänster från Hästviksvägen in på Långedragsvägen, och sedan den första lilla gatan till höger. Det hänger två brevlådor på staketet.

- Tar ni med er korv själva, eller skall jag köpa in och sälja?
Bägge går bra för min del, men det är bra om jag vet ungefär hur många och mycket. Blir troligen 10 Kr/korv m. bröd i så fall. Har inte kollat inköpspriser, men scouterna brukar ta det.

- Skall vi köra från kl. 13.00, eller vill alla komma senare?

- Fanns det några fler som kunde bidra med bord eller regnskydd?
Jag har bara två ganska små bord, och en liten baldakin som regnskydd.

För mig passar det bra med 13.00 men kan även senare. Såg att jag kört förbi dig en massa gånger när jag jobbade för ett par somrar sen också. (:

Jaha. Är det alltså den 10e som gäller tro?

Jag har mängder med prylar/komponenter till MTB (Dh/FR/XC/DIRT), BMX delar, BMX-hoj, ramar, skyddsutrusning (typ knäskydd, hjälmar mm), kläder, barnkläder, och kanske lite till... Finns det plats för mig? Låter utomordentligt trevligt!

Och Yardbirds, mmmm perfekt!

//Ludde

hilltrasher: Jupp, 10e.

Skriver väl vad jag kommer ha med också:
-661 Knä och benskydd, samt arm och armbågsskydd. Tror de heter 4x4 eller nått sådant. Knappt använda i storlek small.
-XTR953 framväxel
-XT761 framväxel
-Roox Dannys FRD styrstam
-Hope silvrig sadelstolpsklämma och snabbkopplingar

Kan bli något mer, men inte vad jag kommer på.

Är nån som kommer ha med sig några skojsiga (läs enkla och billiga) räservevar?

Själv skall jag leta i skrotlåda men jag misstänker att där är mest, just skrot.

Senast redigerad av en moderator:
Wasabi skrev:
> Jag kommer vara väldigt fattig då.

- Aj, är 10 Kr/korv och bröd för mycket?

(:-{)

Tänkte jag skulle plita ner en liten önskelista, ifall det är så att tomten kommer på lördag.

roliga racerbromsar
sadelstolpe (racerdiameter)
sadelstolpsklämsbult
idealsadel
crosslevers

mmm ja jo det är väl nåt(gra) slags fulfixieprojekt som är på G.

Vi ses!

Jag är också uppbokad den 10:e men om nån vill ha en gaffel så PM:a mig.
Den kommer annars upp på köp&Sälj så småningom

Jag föreslår att all information sammanfattas någonstans så ska jag lägga upp en kort notis på förstasidan om arrangemanget. Just nu känns det lite rörigt :)

Lågflyga! Du som är yardsale-general, gör du en liten sammanfattning som Jomper frågar efter??
(En dåligt maskerad *bump*)

Ok, lite prylar jag kommer fylla garageuppfarten med:
*Kona Scab ram. Stål. Skiv- och v-fäste.
*2st Crescent racerramar ca. 58cm. Utmärkta fixed-projekt. 1st Pepita, 1st 80-tals turkos.
*Kompletta Hope Mini skivbromsar
*DMR trailblade gaffel
*Kona P2 gaffel Endast v-fäste
*26" deore hjulset för skivbromsar.
*Kompletta Avid SD-3 v-bromsar.
Plus en hel del annat småkrafs till racer och mtb.

Skulle själv kunna tänka mig racer/touring-hjulset, lädersadlar, fram och bak pakethållare, dynamonav, cross-ram, äldre tredelat vevparti, fyrkantsvevlager, 27mm sadelstolpe (silver).

Sammanfattning Yardsale GBG:

Tider: kl. 13:00 - 17:00
Plats: Långedragsvägen 61 C, på min garageuppfart.
Karta: http://kartor.eniro.se/query?what=m...88180951022889;57.6793815268109;;;;G%D6TEBORG
Hållplatser:
- Närmast: Buss 91, Rengatan,
- Oftast: Spårvagn 11, Nya Varvet
Vägledning:
- http://vasttrafik.se/internet.aspx?...=&open=53&menu=-1&location=False&locationId=2
- Lågflyga: 0705-12 71 60 (Ingen reklam, tack!)

Utrustning på plats:
- 2 bord
- 1 baldakin (vid regn och mycket folk)
- 1 kolgrill
- 1 trädgårdskamin

Om någon vill köpa korv och bröd på plats, PM:a mig eller skriv i tråden, annars köper jag inget eftersom ingen beställt.

Tillbaka
Topp