Yardsale i GBG - nu med bilder!

dgårdskamin
>
> Om någon vill köpa korv och bröd på plats,
> PM:a mig eller skriv i tråden, annars köper jag
> inget eftersom ingen beställt.

Skulle lätt gilla korv att späda ut all metall med :) Men är det bara jag, så behöver du inte göra dig nåt besvär...

Jag tar två kokta med bröd, ketchup och kanske lite rostad lök. Ingen senap. Jag tar med egen bandytermos. Och kanske nån cykelgrej.

vi ses
Jonatan

rymdninja skrev:
-------------------------------------------------------
> Skulle lätt gilla korv att späda ut all metall
> med :) Men är det bara jag, så behöver du inte
> göra dig nåt besvär...

Jonatan S skrev:
> Jag tar två kokta med bröd, ketchup och kanske
> lite rostad lök. Ingen senap. Jag tar med egen
> bandytermos. Och kanske nån cykelgrej.

Sedär! Bara man hotar med ingenting så vaknar folk!

(:-{)

Jag köper in lite kok- och grillkorv och bröd och säljer! Rostad lök, ketchup och senap också.

Så! Nu är det inköpt ett litet förråd med korv, bröd och tillbehör. Med ett pris på 10 Kr/st så fanns det faktiskt pengar över till en överraskning, också!

(:-{)

Ses i morgon!

malaka skrev:
> Bump.Jag vill också ha korv.

Om du ber riktigt snällt kan du nog få smaka på Wiliers.

Mmm, det ska bli gott med korv. Och överraskning!

Jag har inte så mycket att sälja tror jag men förhoppningsvis kan jag köpa nånting onödigt.

En idé bara:
Det finns en sunkig soffa och en digitalkamera med stativ, så för alla er som inte lyckats med den typen av bild kan vi alltså erbjuda ateljéfoto. Andra sunkiga detaljer som pizzakartonger och tomma burkar kan fixas vid förfrågan.

jomper skrev:
> Jag såg inte sammanfattningen förrän nu, lite
> sent för att lägga upp en notis tyvärr :(

Ah, inget problem! Det är rätt bra med folk hittills. Måste rusa ut igen, korven ryker!

Så... Korven är slut, kaffet är slut. Jag är också rätt slut. Frostyfog, Jonatan S och Sebastian(?) blev kvar hemma och städade lite och åt middag.

Folk kom och och gick, dukade fram och kikade runt. Korv grillades och kokades, och en munter eld brann i kaminen. Vädret var inte vad jag hoppats på, kallt och grått. Efter ett tag i snålblåsten krävde folk varmt kaffe, så jag fick börja sälja det också. Så kom regnet och kylan vid fyra-tiden, och då började folk ge sig av. Det har tagits bilder, skall försöka få upp mina snart.

Personligt Resultat: 30 Kr back på köp- och säljbalansen! Jag köpte för 30 Kr mer än jag sålde prylar. Nu skall jag i alla fall för första gången få en XTR-pryl (en framväxel) på en cykel, hurra! Och nya, bättre reglage. Lite sunkiga men nabbade däck fick jag också tag på, Continental Vertical. Säkert extrema Daunhill-däck, eller något.

Tack för korv, kaffe, öl och middag! Sebastian stämmer bra det. Det hela var väldigt trevligt, jag blev några kronor fattigare men en hope-stolpklämma, en sjuk sexig sadel, ett ss-frihjul, två korvar och en kopp kaffe rikare.

Ja, tack så mycket Peter!

Jag kom hem med en för kort men guldanodiserad USE sadelstolpe, ett Shimano 600 vevparti, magen full med mat och ett par bromshandtag.

Bilderna, Peter! Bilderna!

Jonatan: Kommer du på att du inte behöver vevpartiet, eller har ett annat över, så PM:a mig!

Här kommer bilder!

Försökte i går kväll, men Happy mådde inte bra just då.

DSCF0001.JPG ht=544

Garaget har just öppnat, jag försöker kränga gammalt skrot.
Från vänster: Cerro, Frostyfog, (Lennart), okända, Jonatan S med fräckt styre. En väl avvägd blandning av Happyiter, Veloformhängare och Liggister.

DSCF0002.JPG ht=544

Malaka gillar gatuförsäljning.

DSCF0003.JPG ht=544

Många cyklar på besök. Vit, vacker Bridgestone med mustaschstyre närmast. Engelskbrytande ägare, vem?

DSCF0004.JPG ht=544

Fler glada försäljare anländer. Namn?

DSCF0006.JPG ht=544

Frostyfog i röd jacka är måttligt intresserad av mina skrotcyklar. Cerro värmer sig vid kaminen.

DSCF0007.JPG ht=544

Provkörning och -vikning av Bickerton Classic. En usel konstruktion, som jag är stolt ägare av.

DSCF0009.JPG ht=544

Den första hektiska gå-runt-och-klämma-perioden har lagt sig. Alla presumtiva köpare avvaktar och hoppas att priserna skall börja sjunka, och att ingen annan spekulant skall upptäcka det.

DSCF0010.JPG ht=544

En bil lastad med delar och SebbeK med familj anländer! Jonatan S och Wasabi är snabbt framme och inspekterar.

DSCF0011.JPG ht=544

Malaka provkör barn-trike. Lite trångt, men han log brett.

DSCF0012.JPG ht=544

Efterfest. Jonatan S, Wasabi och Frostyfog väntar på middag. Jonatan och Wasabi dricker öl, Frostyfog nöjer sig med cider.

Cerro tror jag tog mobil-bilder, men det kanske bara var för eget bruk?

Redigerad: Lägga till namn.

Senast redigerad av en moderator:
Det var jag som kom sent med bilen......
Jag lyckades iaf sälja en azonic styrstam och ett cannondale styre till Frostyfog.
Annars blev det att åka hem igen med allt skrot ;-)

Hade inte planerat lägga upp mina två bilder men nu får jag ju göra det ändå. (:

Bilagor

• DSC00061.JPG
    DSC00061.JPG
    75.7 KB · Besök: 19
  • DSC00062.JPG
    DSC00062.JPG
    64.6 KB · Besök: 14
cerro skrev:
> Knoparn: Kallt, ingen med handskar och få
> försäljare.

Handskar - jupp, men det är annu varmare att ha dom i fickorna :)
De flesta hade inte på sig rätt mundering för att vara stående 2-3h i 5-gradigt väder.
Jag tror att jag var den som fick med mig mest från försäljningen: styrstam, 2 styren, styrlager, växelreglage, framgaffel och ett hjulpar.

Lågflyga skrev:
> Jag gick plus i alla fall! Det står en SS med
> titanram i garaget. Jonatan drack så många öl
> att han nog inte kommer ihåg den.

Jepp, jag har helt glömt bort den. Du får den. Den har ju ändå punka. Sen har den ju alldeles för många växlar för att vara SS. Trasig med andra ord.

SebbeK: Jag har en plan för vevpartiet men skulle den inte slå in så hör jag av mig.

Jonatan S skrev:
> Lågflyga skrev:
> --------------------------------------------------
> (Massa ord)
> Jepp, jag har helt glömt bort den. Du får den.
> Den har ju ändå punka. Sen har den ju alldeles
> för många växlar för att vara SS. Trasig med
> andra ord.
> (Mer ord)

Arrrgh, nej! Jag skulle ju få färre cyklar, inte fler!

Nu är jag nära punkten då jag betalar för att få bort dom. Annars får jag väl göra som jag gjort med några andra: såga sönder dom!

Tillbaka
Topp