Yosemite x-pro, vad kan de etablerade kontra med?
Oseriös vägning, men digitala badrumsvågen visar 13,7 och fiskevågen visar 13,9. Skrot som är påslängt är hjulreflexer samt fram och bak-reflexer. 2 st blocklåshållare, samt biltemas sjukt tunga slicks. Läst om biltemaslicksens dåliga punkteringsmotstånd så jag köpte även självläkande tjockslangar som även de var tunga som f-n i jämförelse. De continental explorer som satt på orginal vägde 620gr/st och jag tror inte jag ljuger om BT-slicksen+tjockslang nästan dubblar vikten.
Orkar jag så ska jag återställa den och väga orginalvikten utan lull-lul någon gång.
Nu har jag ju inte köpt en framdämpad cykel på BT för att jaga vikt och bli seriös utan mer att kunna fortsätta cykla stigar ibland trots en skada i ryggmärgen, men jag är ändå possitivt överaskad av helheten och komponenterna och att det är en "mindre dålig" cykel än vad jag först antog...Biltema!...men hallå, typ.
Orkar jag så ska jag återställa den och väga orginalvikten utan lull-lul någon gång.
Nu har jag ju inte köpt en framdämpad cykel på BT för att jaga vikt och bli seriös utan mer att kunna fortsätta cykla stigar ibland trots en skada i ryggmärgen, men jag är ändå possitivt överaskad av helheten och komponenterna och att det är en "mindre dålig" cykel än vad jag först antog...Biltema!...men hallå, typ.