Yosemite x-pro, vad kan de etablerade kontra med?

Oseriös vägning, men digitala badrumsvågen visar 13,7 och fiskevågen visar 13,9. Skrot som är påslängt är hjulreflexer samt fram och bak-reflexer. 2 st blocklåshållare, samt biltemas sjukt tunga slicks. Läst om biltemaslicksens dåliga punkteringsmotstånd så jag köpte även självläkande tjockslangar som även de var tunga som f-n i jämförelse. De continental explorer som satt på orginal vägde 620gr/st och jag tror inte jag ljuger om BT-slicksen+tjockslang nästan dubblar vikten.
Orkar jag så ska jag återställa den och väga orginalvikten utan lull-lul någon gång.

Nu har jag ju inte köpt en framdämpad cykel på BT för att jaga vikt och bli seriös utan mer att kunna fortsätta cykla stigar ibland trots en skada i ryggmärgen, men jag är ändå possitivt överaskad av helheten och komponenterna och att det är en "mindre dålig" cykel än vad jag först antog...Biltema!...men hallå, typ.

Om cykeln då skulle kunna antas landa precis under 13 ärliga kilon med originaldäck/slangar, utan blocklåshållare, reflexer, etc så får väl det anses väldigt respektabelt. Tittar man MBUKS/WhatMTB's tester av cyklar i motsvarande prisklasser från större tillverkare som Marin, Scott, Giant, Trek, Mongoose, osv osv, så är den viktmässigt solklart med i matchen då genomsnittsvikterna i sub500£-klassen brukar ligga ganska stadigt på 13 och 12.5 betecknas som "lätt" i tidningstesterna...

Lite sent ... men går det att få ett utlåtande sådär en 1.5 år efteråt? Jag letar nämligen själv efter en reservhoj/lånehoj så att det blir enklare att få med sig sällskap ut i skogen?

Komponentmässigt ser jag inte att jag kan få tag på något bättre i den prisklassen, däremot ramen och monteringen är jag nyfiken på.

slemklump skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite sent ... men går det att få ett utlåtande
> sådär en 1.5 år efteråt? Jag letar nämligen
> själv efter en reservhoj/lånehoj så att det
> blir enklare att få med sig sällskap ut i
> skogen?
>
> Komponentmässigt ser jag inte att jag kan få tag
> på något bättre i den prisklassen, däremot
> ramen och monteringen är jag nyfiken på.

Skulle hellre satsa på denna http://www.bike-discount.de/shop/k95/a23181/zr-team-50.html
Hamnar frakt ca 500 kr över Biltema cykeln. Dock värt varenda krona.

slemklump skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite sent ... men går det att få ett utlåtande
> sådär en 1.5 år efteråt?

Tror inte han cyklar längre :)

Tillbaka
Topp