SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> oj vad trevligt det ser ut! berätta gärna mer om
> turen.
>
> LinusH skrev:
...
Med risk för att bli OT:
Jag och en cykelpolare tänkte att en VR är ju inte så farligt, men hur jobbigt är det att köra tre på raken? Så förra hösten kollade vi med folk på Funbeat om det fanns andra som var sugna på att testa sträckan våren efter. Mina brorsor var så klart på. Ett par polare från Skåne hakade på första dagen och så kom och gick det folk under dagarna så alla körde inte hela sträckan och några orkade inte och fick bryta. Vi var fyra som körde hela vägen.
Rätt tidigt hittade vi en chaufför och en tjej som är massör och hänger på Funbeat var supersnäll, vi pröjsade en tågbiljett till Örebro samt mat och övernattning, så andra dagens kväll fick vi massage. Det var skönt. Vi lyckades också i sista stund få en andra chaufför och det gjorde att en bil kunde köra i förväg och fixa maten, checka in på vandrarhemmet osv medans den andra bilen följde oss cyklister och filmade så mycket det gick.
Totalt sett blev skadorna två punkor och en eker så vi hade tur. För min del hade nog benen och axlar/rygg hållt en dag till eller två, men baken hade nog inte pallat mycket mer.
Vi hade otrolig tur med vädret; Soligt och lagom varmt, medvind nästan hela tiden (förutom de första milen ut ur Örebro då det var sidvind) så det var extremt behagligt.
Ungefärlig rutt
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=11134
Nästa år planerar vi att köra Malmö - Stockholm under 24 timmar (ca 63 mil)... så PM:a om du är intresserad av att haka på (gäller alla så klart).