Youtube tråden

Youtube tråden
Ha ha, du måste verkligen vara happys främsta postare av arga emojis.
Youtube!

Förövrigt är min kropp helt slut, finito. Det kanske inte blir fler KOMs för min del. Har lite ont i benen.

Sånt vet man aldrig, man ska inte ta hälsan för givet! Jag cyklar för att det är kul, sedan att jag råkar var bra ska inte ligga mig i fatet.

Edit: blir det KOMs så blir det, i så fall blir det förmodligen massor av KOMs eller så blri det inga fler KOMs, då har jag i alla fall de tidigare KOMsen. Det är strunt samma, jag bryr mig inte så mycket om KOMs egentligen.

Youtube tråden
Häpnadsväckande hur ofta jag har rätt, inte för att jag någonsin har gillat Jordan Peterson:

Förstod aldrig det här begreppet självkänsla och ingen kunde någonsin svara på vad det betydde när man gick i skolan. Men jag har kommit fram till att det mesta i världen bara handlar om repetition och det mesta är helt värdelöst att lyssna på. Det borde bara vara de absolut bästa som borde presenteras och sedan borde alla vara tysta. Bara noice.

Youtube!? Ja, jag postade ett youtube-klipp i youtube-tråden. Är det anledning till att bli arg?! Fattar ärligt talat ingenting.
Man ska posta en youtubelänk här (och på höjden kanske debattera den med sig själv).

Detta är ingen debattråd.

Youtube tråden
Häpnadsväckande hur ofta jag har rätt, inte för att jag någonsin har gillat Jordan Peterson:

Man ska posta en youtubelänk här (och på höjden kanske debattera den med sig själv). Detta är ingen debattråd.
Om du läser sida 1 i tråden, vilket kan vara en god idé för att se vad tanken är med tråden, så är i alla fall inlägg 4-9 fria från youtube-länkar. Därmed anser jag att din invändning mot/skämtsamma drivande med ditt i mitt tycke rätt tramsiga gödslande med arga gubbar väger tämligen lätt.

Youtube tråden
Om jag ska vara ärlig så skulle jag om jag skulle ge mig på Passo Forcella se till att vara ganska utvilad innan. Och även om Zoncolan ska vara klart lättare tror jag inte det är en optimal uppvärmning. F.ö. är jag mer eller mindre övertygad om att jag med racer med hyggligt normal utväxling skulle vara tvungen att gå åtminstone på slutet.

Enligt https://cycloclimbing.com/alpspass1700paved/147passoforcella.html

When reaching a point before Stavoli di Chebia (1250m), that used to be the end of the asphalted climb up here, you have done well, but it is really here the road starts to get very, very difficult.

One climbs up some twisty, tormented curves above 20% and then have another 28% sign and this time it is actually 28%. Still if driving carefully there are a few metres here and there that allows for some recovery. Still the ramps are all now far and above 20%. When you get out of the woods the concrete surface starts, at first not so steep, but maybe with some cow dung on the surface. Then comes the long final section at close to 30% on average, with ca. 34% maximum steepness, which should be impossible to anyone on 39/28.

Och:

Sella di Zoncolan (Monte Zoncolan) (1738m) one have all reasons to regard as a really hard climb, but compared to this road it is pretty easy.

Youtube tråden
Här har ni min youtube kanal. Jag brukar filma olika ställen jag cyklar på mest för min egna skull och för vänner. Har cyklat 3 säsonger nu och har kommit ur nybörjar fasen och ser mig själv som en medelbra cyklist. Cyklar mest i Norrland men har nyligen varit i Åre och cyklat. Så om någon vill se lite klipp från Åre och Norrland kan ni kolla in det här

Jag var lite försiktrig i början då det var isigit och halt som fan men släpper på efter någon minut så början är lite lite lam. Fick även tyvärr klippa bort en stor del av början då jag hade lera på kameran.

Senast ändrad:
Youtube tråden

Min Ibis Ripmo fick ett annat utseende med ramskyddet. Vad tycks?

P1140064.JPG

Tillbaka
Topp