Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
i95_ges sa:Det är nog mer min teknik som inte gör att jag inte får mer luft. Skruvade upp rebounden på framgaffeln och då funkar det mycket bättre.
Cykeln är tyst. Inget skramlande från varken kedja eller vajrar när man kör ordentligt nerför.
Lite osäker av dragningen av vajer till bakväxeln. Känns som om den skulle kunna fastna på någon rot.
Än så länge är jag supernöjd - speciellt idag när jag kan hoppa lite bättre.
Du Rietz sa:Ja, ja, det låter ju faktiskt som att den här Jeffsyn skulle va en bättre hoj för det mesta av Hellas där jag kör - jämfört med mina Capra. Skulle jag vilja ha den är dock frågan om jag med mina 177,5 cm skulle ha en medium eller large. Capran är ju en medium. Oj oj vilka problem man kan ha - lätt att välja en large var det ju för dig med din längd spot on i mitten av rekommendationen!!
rikhal sa:Det du beskriver @durietz om att det känns svajigt känner jag igen. När jag bytte från mina DT swiss alu till LB 38 mm kolfiber så märkte jag av just liknande skillnad fast åt andra hållet då. Så det kan nog vara hjulen mycket väl. Men sedan kan ju däcken addera till den känslan.
surt med missljudet, får mig att fundera om man ska klicka hem en Jeffsy CF eller inte. Får du betala för frakten av den? Hoppas de löser det åt dig och att just din är en engångsgrej...
MVH
Rikard
Marham sa:Jason: jämförelse med radon slide 130 återkommer jag med. På platt teknisk stig vilket är det jag testat än så långe känns dom väldigt lika men man känner att jeffsyn blir roligare och stabilare ju snabbare man kör. Hoppas på en större skillnad när man kommer till rejälare utförslöpor. Återkommer med resultat av detta. Monarch R dämparen plockade jag av på en gång och ersatte med en monarch plus rc3 hv så kan inte uttala mig om hur den presterar men tror inte jag skulle känt nån skillnad på det jag kört hittills.
Br8feld sa:Kul att läsa alla era synpunkter. Cyklar själv en Stumpjumper FRS Elit som passar jättebra på de stigar med stök och bök där jag håller till.
Men har gått i tankarna på en Jeffsy CF Comp 1 eller PRO. Vill ha både kolfiber-ram, singelklinga och 29" så Jeffsy ser ut som ett bra alternativ, till en oslagbar peng.
Frågan är bara om man skall uppgradera Stumpjumpern med singelklinga och och ev kolfiber-fälgar eller byta hoj helt och hållet? :) Är onekligen sugen på Jeffsy'n med allt positivt man kan läsa från er :)
Vad brukar man få hosta upp för att konvertera från dubbelklinga till singelklinga fram och ett par hyggliga kolfiber-fälgar med stor innerdiameter?
Br8feld sa:Precis, gick lite snabbt igår kväll att skiva ;) Det blir nog att man byter hela kassetten också. Min standard XTR Shadow Plus lär la funka även på en 11-kasett som en 10-kasett om man byter växelreglaget?
Nöjer mig med prylar i "XT-klassen".
Om jag köper nya fälgar så blir det nog kompletta hjul för att ha en backup. Innerbredd på mina standard Roval är 21 mm. Vitsen med större innerbredd är mindre risk för punka?
Använder cykeln som både träningsredskap och för att det är så förbaskat skoj naturligtvis, men försöker hålla mig ifrån tävlingar :)
Sedan skall man inte sticka under stolen med att man tycker det är roligt med prylar, man är ju bara kille liksom :)
Tack för matnyttig info! :)
twinzer sa:Denna väntan. Hur länge ska det dröja!!! Nu har min orderstatus sedan den 6.e varit att leverantören har anmält upphämtning från lager för vidare leverans. Hur lång tid ska det behöva ta innan det ens är på väg från Tyskland. Nu får jag bara hoppas att när paketet väl är på väg går lika snabbt som för durietz, men det verkar ju nästan vara rekordsnabbt. Hoppas snart få posta lite bilder i denna tråd och inte bara min frustration.
Den modellen som jag beställde fanns i lager. Mailade YT idag, men inte fått något svar från dom idag.rikhal sa:Vad står det för prel. datum på modellen på hemsidan? Skulle vara intressent att veta då den jag ska beställa beräknas skickas den 27/7.