YT Jeffsy - The tråd

YT Jeffsy - The tråd
Ja det kan nog vara som så att det är ett ytbelägg som ska bort innan de greppar som de ska. Klart att det inte är optimalt att köra nya däck på blöta...men jag hade svårt att vänta på att det ska bli torrt :)

YT Jeffsy - The tråd
Jag har bara tagit några försiktiga varv i skogen eftersom jag har en skadad fot.

Jag är nöjd men jag har svårt att få upp den i luften och hoppa över stockar. Det är säkert inte Jeffsyns förskyllan - jag är ovan med fulldämpat.

Andra första intryck är att den är riktigt bra på att klättra och jag gillar verkligen greppet i däcken.

YT Jeffsy - The tråd
Tack!
Måste vara surt som f.. att inte kunde testa den ordentligt. När du säger att den rä svår att lätta med, är det fotskadan eller viket på cykeln som är hindret?

YT Jeffsy - The tråd
Jag har bara kunnat köra en tur ännu på grund av omständigheter. Du kan få en mer och utförligare rapport efter nästa helg...ska en på en veckas roadtrip och se vad den går för...då bör jag kunna ge mer info. Något speciellt du undrar över rikhal?

YT Jeffsy - The tråd
@patten: Roligt. Det ser jag fram emot.
Igentligen undrar jag lite av allt, men främst om det är en rolig cykel. Jag kan inte direkt göra 1 meter höga Bunny hops eller oändliga manuals/wheelis, men den kan ju vara rolig ändå. Är den mer lekfull eller är det en time attack cykel? Eller är det en av de ultimata Trail cyklarna helt enkelt? Sedan är ju kvalitetintrycket en del av det hela. Är den tyst över stock och sten, eller är det en massa skrammel så som broms- och växel höljen som slår mot ramen?

YT Jeffsy - The tråd
Det lilla jag har cyklat så känns det som en ultimat trailcykel. Den är lekfull och snabb...AL väger en del och det är väl inget man skuttar runt med hur som helst, kanske är det mer av en vanesak än att det inte går. Den är helt klart robust och sedan låter det lite granna när man åker över stock och sten, dock inte mer än något annat...förstaintrycket är kvalitet...men som sagt, mer info kommer om en vecka med lite skog- och fjällscykling.

YT Jeffsy - The tråd
Det är nog mer min teknik som inte gör att jag inte får mer luft. Skruvade upp rebounden på framgaffeln och då funkar det mycket bättre.

Cykeln är tyst. Inget skramlande från varken kedja eller vajrar när man kör ordentligt nerför.

Lite osäker av dragningen av vajer till bakväxeln. Känns som om den skulle kunna fastna på någon rot.

image.jpeg

Än så länge är jag supernöjd - speciellt idag när jag kan hoppa lite bättre.

YT Jeffsy - The tråd
Grymt! Tack så mycket!

Ser fram emot att läsa mer om ditt intryck. Jag lutar åt i dagsläget att beställa en CF comp 2 men jag måste ha en XL ram så vikten kanske inte varierar så mycket.

YT Jeffsy - The tråd
Jag väntar in min nya jeffsy al. Har redan beställt nya hjul/däck, annan bakdämparen och n/w klinga. Återkommer med intryck. Tänkte köra den ett par varv på hemmaslingan först i originalutförande sedan efter lättning/uppdateringar så man kan göra en jämförelse. Tror en del av dess upplevda vikt/tröghet absolut sitter i dom tunga hjulen/däcken. Lättar man ett kilo där så känner man nog det. Så var det i allafall absolut med min slide 130. Den blev mkt livligare med nya hjul/däck. Dessutom får man ju 2 uppsättningar att skifta enkelt mellan beroende på förhållanden:)

YT Jeffsy - The tråd
i95_ges sa:
Det är nog mer min teknik som inte gör att jag inte får mer luft. Skruvade upp rebounden på framgaffeln och då funkar det mycket bättre.

Cykeln är tyst. Inget skramlande från varken kedja eller vajrar när man kör ordentligt nerför.

Lite osäker av dragningen av vajer till bakväxeln. Känns som om den skulle kunna fastna på någon rot.

Än så länge är jag supernöjd - speciellt idag när jag kan hoppa lite bättre.

Angående dragningen under.
Det är standard på tex Spez Enduro tillsammans med bromsslangen:-( är lite så där men har funkat hitintills iaf:-)

YT Jeffsy - The tråd
Håller med, stealth kunde absolut kunnat finnas i alla versioner. Även ett 1x11 alternativ i al billigaste versionen då det knappast är dyrare längre, kunde haft slx 1x11 på den billigaste. Men dom måste ju ge folk en bra anledning att gå upp ett snäpp. Men hjulen hade jag bytt hursomhelst och förövrigt är det ju alltid kul att byta ut lite efterhand.

YT Jeffsy - The tråd
Håller mer om att AL comp borde finnas i Stealth. Detta är en av anledningarna varför jag lutar åt CF comp. Men frågan är om det är "7000kr-värt"?

YT Jeffsy - The tråd
Tycker enklaste modellen har allt jag själv skulle behöva, bara att slänga på en N/W och slopa framväxeln, allt för under 20 papp vilket inte är dåligt. Den kommer ändå med pike och hisspinne, själv känner jag inte skillnad på en cykel för 15k eller 50k så jag satsar hellre på det billigaste alternativet och specar efter smak (1x drev, semislick bak, smalt styre). Ska nog avvakta till nästa års modell så har även eventuella problem med första generationen löst sig

YT Jeffsy - The tråd
Sitter själv med en Radon Slide 130 29a och det ska bli kul att få läsa dina kommentarer om skillnaderna Marham. Är de för lika eller ...
Hur upplevs Monarch R? Är den ok? Upplever att jag oftast lämnar dämparna i trailläge.
/Peter

YT Jeffsy - The tråd
Körde min fjärde runda igår med Jeffsyn och min andra riktiga "testrunda" där jag mixtrade lite med grejer. Summa summarum så är det väldigt mycket som jag förväntat mig. Grym hoj som är snabbare på det mesta än Enduro 29an men man tvingas bli liiite smuttare över saker och ting för att hålla hastighet. Bytte också från högläget som jag kört i två rundor nu till lågläget igen i slutet på rundan och jag måste säga att båda känns bra, men det är ingen superdramatiskt skillnad. Men jag ska inte snacka så mycket mer innan jag kört ett tag och också kört lite rundor med Enduro 29an så jag kan göra lite mera direkt jämförelser.

Kort sagt det här kommer inte säga er någonting så är ni sugna så sluta internetcykla och köp. Välj modell efter plånbok.

YT Jeffsy - The tråd
Ja, ja, det låter ju faktiskt som att den här Jeffsyn skulle va en bättre hoj för det mesta av Hellas där jag kör - jämfört med mina Capra. Skulle jag vilja ha den är dock frågan om jag med mina 177,5 cm skulle ha en medium eller large. Capran är ju en medium. Oj oj vilka problem man kan ha - lätt att välja en large var det ju för dig med din längd spot on i mitten av rekommendationen!!

YT Jeffsy - The tråd
Du Rietz sa:
Ja, ja, det låter ju faktiskt som att den här Jeffsyn skulle va en bättre hoj för det mesta av Hellas där jag kör - jämfört med mina Capra. Skulle jag vilja ha den är dock frågan om jag med mina 177,5 cm skulle ha en medium eller large. Capran är ju en medium. Oj oj vilka problem man kan ha - lätt att välja en large var det ju för dig med din längd spot on i mitten av rekommendationen!!

Mm mm. Bra fråga. På ett sätt så är det givet med medium för dig eftersom en 29a lätt kan kännas "stor" ändå som det är. På det andra sättet så har inte Jeffsyn superlång reach så skulle inte skada att ha lite för lång och bara korta stammen lite om man vill.

Gällande Capra vs Jeffsy så kan man ju se det som att alla de roligaste segmenten (Lyrik, Nacke 1-4, Happy Ending osv.) så är ju Capran troligare en bättre/snabbare/roligare hoj, så de skulle vara grymt komplement. Funderar lite på en aggressivare 27,5a att ersätta min Enduro 29a med så småningom själv.

YT Jeffsy - The tråd
Några fler snabba kommentarer:

- Jag har blivit bekväm på Enduron. Mera slag och bredare fälgar i kolfiber har gjort att jag kunnat köra lägre tryck och bara rulla rakt över saker t o m sittandes när man är trött. Samma sak nu och jag har redan punkat 1 gång pga genomslag och burpat däcken 3 ggr vilket jag aldrig varit med om någonsin tidigare, och då kör jag ändå lite mera tryck i däcken nu. Resultatet just nu blir mindre dämpning OCH mycket hårdare däck vilket blir väldigt stor skillnad i bekvämlighet mot tidigare. Nya bredare kolplast-fälgar är på g till denna hoj med vilket bör råda bot på detta lite, och kanske även byte från IBEX-däcken vars förträfflighet är diskutabel.

- Förutom punkaproblemen så känns det som bakdelen på hojen är väldigt svajig i sidled. Detta känns även när jag kört i högt tryck (kanske 2.2 bar nånstans), och är inte något jag upplevt på Enduron. Frågan är om det är en konsekvens av smala fälgarna, däcken eller bara att det är alu-fälgar som jag inte hojat på på 1 år. Man tycker ju att Boost skulle göra att känslan var tvärt om, men det upplever jag inget av.

- Efter 6 turer eller vad jag nu ligger på så har jag redan en del skav på kedjestaget där hälen verkar ta emot när jag trampar. Än så länge bara skyddstejpen som är berörd med vi får se vad det hela slutar i.

- Som sagt så har jag haft problem med oljud från hojen vilket lokaliserats till glappande lager i baksvingen. Går att cykla med men YT vill ha hojen tillbaka för att fixa vilket är lite surt. Men förstår att de vill ha kontroll av fixet för att kunna uppehålla garantin, och de lovar lösa det fort medan jag är borta på semester, så är inte allt för jobbigt förutom att packa ner hojen igen och köra den till DHL.

YT Jeffsy - The tråd
Skönt att du inte får nån downtime! När du säger att den är svajig, hur uppträder det?

Du får lära lite av Makten å ståcykla:-) Jag försöker åka lika på min enduro som på htn, dvs smutt och inte bara braka över grejer utan att tänka först.

YT Jeffsy - The tråd
Det du beskriver @durietz om att det känns svajigt känner jag igen. När jag bytte från mina DT swiss alu till LB 38 mm kolfiber så märkte jag av just liknande skillnad fast åt andra hållet då. Så det kan nog vara hjulen mycket väl. Men sedan kan ju däcken addera till den känslan.

surt med missljudet, får mig att fundera om man ska klicka hem en Jeffsy CF eller inte. Får du betala för frakten av den? Hoppas de löser det åt dig och att just din är en engångsgrej...

MVH
Rikard

YT Jeffsy - The tråd
rikhal sa:
Det du beskriver @durietz om att det känns svajigt känner jag igen. När jag bytte från mina DT swiss alu till LB 38 mm kolfiber så märkte jag av just liknande skillnad fast åt andra hållet då. Så det kan nog vara hjulen mycket väl. Men sedan kan ju däcken addera till den känslan.

surt med missljudet, får mig att fundera om man ska klicka hem en Jeffsy CF eller inte. Får du betala för frakten av den? Hoppas de löser det åt dig och att just din är en engångsgrej...

MVH
Rikard

Som sagt hade min polare som beställde AL Comp också problem med ljud så hans ska också tillbaka till YT. Lite barnsjukdomar verkar dom ha. Men självklart står dom för alla kostnader.

@mikipedia: Svajigt som i att det känns som att baken gungar lite sida till sida trots att jag åker framåt. Typ som att däcket viker sig lite fram och tillbaka. Men iom att det uppträder även när jag pumpar hårdare en behövligt så är det nog en kombination av detta och att fälgen sviktar lite.

YT Jeffsy - The tråd
Då är min jeffsy al hemma. Blev provkörd nu ikväll på hemmastigarna. Tyvärr inte så mkt utför där. Har bytt ut lite på den såsom hjul/däck, bakdämpare och 1x10 konverterat. Detta kapade ca 1,5 kg vikt. Den känns väldigt mkt livligare och rappare med nya hjulen och däcken(funworks atmosphere XL och rocket ron evo 2.25). Original däcken är ju bra tröga men kommer säkert till sin rätt när det ska gå mer utför. Jag har än så länge inget att klaga på, inga missljud som vissa andra haft problem med. Får återkomma när jag testat den på lite rejälare stigar och utförslöpor.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    392.5 KB · Besök: 131
YT Jeffsy - The tråd
Har kört min nu både uppför, på platten och utför. Helhetsintrycket är positivt och jag känner inte igen mig i att den är svajig i baken, är förvånad över att de stora hjulen inte är mer som spagetti. Dock är jag van vid mycket mjuka 26:or och är ganska van när det flexar en del. Missljud har jag också men det blir allt mindre av den delen ju mer jag cyklar och jag tror inte det var något missljud alls den senaste turen.

Har inte bestämt mig ännu om jag ska gå över till singelklinga. Dock har kedjan fastnat mellan klinga och kedjestaget när det blivit lite stök och kedjan hoppat mellan klingorna, det talar för byte till singelklinga.

Ibexarna var jag inte alls nöjd med från början och jag känner inte helt förtroende för dem i väta fortfarande...tycker trots det att de greppar bättre än i början och börjar trivas med dem allt mer, i torrt före känns de bara behagliga och sköna.

För mig passar cykeln helt klart. Rent geometriskt känns det helt rätt och de 140 mm dämparna ger är nog för den terräng jag kör i. Lekfull cykel med en rapp traktorkänsla är väl det som känns närmast till hands för att förklara mina intryck av Jeffsyn :)

YT Jeffsy - The tråd
Vad gäller svajighet så är det nog hjulen som är boven. Upplever samma sak på min SC 5010, vilket är liiiite störigt när man cyklat på kartongfälgar innan. Dessutom är de "bara" 24 mm innerbredd, och man måste verkligen gå upp ganska mycket i däcktryck jämfört med 30-35 mm id. Kommer förmodligen byta till karbång igen framåt hösten. Just nu njuter jag dock av det extremt bra rullet just för att jag måste köra lite högre tryck:-)

Och ja, ståcykling löser många problem. Spelar inte så stor roll med hårda däck då, i alla fall inte på FS.

YT Jeffsy - The tråd
Jason: jämförelse med radon slide 130 återkommer jag med. På platt teknisk stig vilket är det jag testat än så långe känns dom väldigt lika men man känner att jeffsyn blir roligare och stabilare ju snabbare man kör. Hoppas på en större skillnad när man kommer till rejälare utförslöpor. Återkommer med resultat av detta. Monarch R dämparen plockade jag av på en gång och ersatte med en monarch plus rc3 hv så kan inte uttala mig om hur den presterar men tror inte jag skulle känt nån skillnad på det jag kört hittills.

YT Jeffsy - The tråd
Marham sa:
Jason: jämförelse med radon slide 130 återkommer jag med. På platt teknisk stig vilket är det jag testat än så långe känns dom väldigt lika men man känner att jeffsyn blir roligare och stabilare ju snabbare man kör. Hoppas på en större skillnad när man kommer till rejälare utförslöpor. Återkommer med resultat av detta. Monarch R dämparen plockade jag av på en gång och ersatte med en monarch plus rc3 hv så kan inte uttala mig om hur den presterar men tror inte jag skulle känt nån skillnad på det jag kört hittills.

Som stigcykel är Sliden grym men utför tycker jag fronten blev för hög och det kändes ofta som att man skulle åka över styret. Jeffsyn ser mycket flackare/slackare ut och borde kännas som en smekning i jämförelse....

YT Jeffsy - The tråd
Är rätt nöjd med sliden men nya grejer är alltid kul. Lite jobbigt att kränga av cykel N hela tiden bara :)
Ser fram mot fler jämförelser!

YT Jeffsy - The tråd
Kul att läsa alla era synpunkter. Cyklar själv en Stumpjumper FSR Elit som passar jättebra på de stigar med stök och bök där jag håller till.
Men har gått i tankarna på en Jeffsy CF Comp 1 eller PRO. Vill ha både kolfiber-ram, singelklinga och 29" så Jeffsy ser ut som ett bra alternativ, till en oslagbar peng.
Frågan är bara om man skall uppgradera Stumpjumpern med singelklinga och och ev kolfiber-fälgar eller byta hoj helt och hållet? :) Är onekligen sugen på Jeffsy'n med allt positivt man kan läsa från er :)

Vad brukar man få hosta upp för att konvertera från dubbelklinga till singelklinga fram och ett par hyggliga kolfiber-fälgar med stor innerdiameter?

Senast ändrad:
YT Jeffsy - The tråd
Br8feld sa:
Kul att läsa alla era synpunkter. Cyklar själv en Stumpjumper FRS Elit som passar jättebra på de stigar med stök och bök där jag håller till.
Men har gått i tankarna på en Jeffsy CF Comp 1 eller PRO. Vill ha både kolfiber-ram, singelklinga och 29" så Jeffsy ser ut som ett bra alternativ, till en oslagbar peng.
Frågan är bara om man skall uppgradera Stumpjumpern med singelklinga och och ev kolfiber-fälgar eller byta hoj helt och hållet? :) Är onekligen sugen på Jeffsy'n med allt positivt man kan läsa från er :)

Vad brukar man få hosta upp för att konvertera från dubbelklinga till singelklinga fram och ett par hyggliga kolfiber-fälgar med stor innerdiameter?

Om du har möjligheten. Vilket det låter lite som att du har, så skulle jag satsa på comp1 eller PRO, den sistnämnda har ju kolfiberfälgar.
Ja, att konvertera är ju beroende på vad du ska göra. Bara singelklinga eller helt ny grupp, Shimano eller Sram. Frågan du ställer lämnar tyvärr fler frågor i retur.
Jag har själv köpt ett par kolfiberfälgar. Efter mycket sökning och mycket positiv läsning så blev det ett par från LightBicycle. 29 tum med 31,6mm i innerbredd och 32mm höga. Riktigt styva! Såg nu att ybuk har även börjat sälja dem. Jag köpte bara fäljarna och behöll naven jag hade. Så bygget med arbete och tull gick på ca 6000kr. Men sedan kan man ju alltid köpa Enve hjul för 35 lax...

YT Jeffsy - The tråd
Precis, gick lite snabbt igår kväll att skiva ;) Det blir nog att man byter hela kassetten också. Min standard XTR Shadow Plus lär la funka även på en 11-kasett som en 10-kasett om man byter växelreglaget?
Nöjer mig med prylar i "XT-klassen".

Om jag köper nya fälgar så blir det nog kompletta hjul för att ha en backup. Innerbredd på mina standard Roval är 21 mm. Vitsen med större innerbredd är mindre risk för punka?

Använder cykeln som både träningsredskap och för att det är så förbaskat skoj naturligtvis, men försöker hålla mig ifrån tävlingar :)
Sedan skall man inte sticka under stolen med att man tycker det är roligt med prylar, man är ju bara kille liksom :)

Tack för matnyttig info! :)

YT Jeffsy - The tråd
Br8feld sa:
Precis, gick lite snabbt igår kväll att skiva ;) Det blir nog att man byter hela kassetten också. Min standard XTR Shadow Plus lär la funka även på en 11-kasett som en 10-kasett om man byter växelreglaget?
Nöjer mig med prylar i "XT-klassen".

Om jag köper nya fälgar så blir det nog kompletta hjul för att ha en backup. Innerbredd på mina standard Roval är 21 mm. Vitsen med större innerbredd är mindre risk för punka?

Använder cykeln som både träningsredskap och för att det är så förbaskat skoj naturligtvis, men försöker hålla mig ifrån tävlingar :)
Sedan skall man inte sticka under stolen med att man tycker det är roligt med prylar, man är ju bara kille liksom :)

Tack för matnyttig info! :)

det råder lite olika åsikter om det där med 10-delad bakväxel med nytt reglage. tror jag läst något att det finns vissa begränsningar...

Att gå från 21 till typ 30 är stor skillnad. Inte bara det att du kan köra lägre tryck, då däckest sidovägger hjälper till mer, är även att du får mer grepp. Däcket blir inte lika ballongformat. De mer etablerade företagen i Kina leverarer fina saker. Min LBS som som byggde mina var imponerad av kvalitetn. LightBicycle bygger även hjul med både DT nav och Hope nav. Där borde du hamna strax under 10 lax med tull och moms. Men frågan om du ska behålla din nuvarande eller köpa Jeffsy beror ju på om du söker ny gemoetri också.

YT Jeffsy - The tråd
Tack för svar.
Ja på så vis. Då känns det logisk att ha lite bredare innerdiameter. Känns som att det inte är så siameter på de fabriksmonterade fälgarna på de flesta cyklar, även dem mer dyra? Eller har jag fel? Jag menar att lägga 4500€ på PRO som tex "bara" har 23 mm. Men skall man fixa nya fälgar och komplett drivlina till min nuvarande så kostar det ju också på.

Som sagt så funkar stumpyn bra och klättrar på fint på de stigar jag håller till. Men även om Jeffsy'n är flackare så kan den säkert klättra lika väl.
Det blir isf ett byte så att jag bara har en mtb.

Man kanske har stirrat sig lite blid på Brain-dämparen på stumpyn, att den skall vara oslagbar i klättringen men det låter som att Jeffsy'n kommer att klar det lika bra?

Det blir nog till att lägga ut en annons på stumpyn och se vad man får för den ;)

Tack för infon :)

YT Jeffsy - The tråd
Denna väntan. Hur länge ska det dröja!!! Nu har min orderstatus sedan den 6.e varit att leverantören har anmält upphämtning från lager för vidare leverans. Hur lång tid ska det behöva ta innan det ens är på väg från Tyskland. Nu får jag bara hoppas att när paketet väl är på väg går lika snabbt som för durietz, men det verkar ju nästan vara rekordsnabbt. Hoppas snart få posta lite bilder i denna tråd och inte bara min frustration.

YT Jeffsy - The tråd
twinzer sa:
Denna väntan. Hur länge ska det dröja!!! Nu har min orderstatus sedan den 6.e varit att leverantören har anmält upphämtning från lager för vidare leverans. Hur lång tid ska det behöva ta innan det ens är på väg från Tyskland. Nu får jag bara hoppas att när paketet väl är på väg går lika snabbt som för durietz, men det verkar ju nästan vara rekordsnabbt. Hoppas snart få posta lite bilder i denna tråd och inte bara min frustration.

Vad står det för prel. datum på modellen på hemsidan? Skulle vara intressent att veta då den jag ska beställa beräknas skickas den 27/7.

YT Jeffsy - The tråd
Sitrep! Har bara haft två cyklar tidigare, en hårdsvans i kinaplast och en Nerve 9.9 29a från 2013. Kinaplasten vare på tok för liten, nerven aningen dito. Så då var det väl dags att uppgradera sig då.

Fick min AL Comp 1 large idag, 1½ vecka efter utsatt datum. Skruvade snabbt ihop härligheten, ställde dämparna mellan tummen och pekfingret och rullade iväg till NICK. Tänkte ta en halvlugn runda och känna lite på hojjen, ställa in dämparna etc. Det sket sig totalt, det var helt jäkla omöjligt att hålla igen, kapade totalt tre minuter på NICK. Kort sagt väldigt nöjd initialt, men jag ska försöka bryta ner det hela lite.

+ Betydligt styvare än nerven. Det är stor skillnad uppför.
+ Mycket mer balanserad utför. Svårt att säga hur stor del som beror på att storleken är mer rätt och hur mycket som beror på geometrin.
+ Betydligt bättre dämpare, trots att allt var ganska fel inställt den här rundan, på tok för snabb retur etc. 2013 var inte Fox bästa år så det är en haltande jämförelse men ändå.
+ Mycket lättare och rapparei svängarna. Nerven känns som en gammal seg traktor i jämförelse.

Något negativt då? Egentligen bara att sadeln är för bred för min röv. Jag har också några mindre oljud från baksvingen. Måste titta närmare på det. Jag upplever inte att bakänden är svajjig, men jag körde inte på något ultralågt däcktryck.

Vill jag ändra på något? Ibexarna känns lite overkill för de stigar jag cyklar, så jag ska prova att skifta till rocket ron/racing ralph från nerven. Borde accelerera bättre. Om inte det räcker kanske det blir karbonfälgar inom en snar framtid. CF-varianten hade förstås kapat några kilo också, men om pengar är en faktor skulle jag nog hellre lägga dem på lättare hjul/fälgar.

Bilagor

• DSC_0685.JPG
    DSC_0685.JPG
    277.7 KB · Besök: 141
YT Jeffsy - The tråd
Hur har ni gjort med betalning? Jag beställde en Jeffsy CF Comp 1 i helgen och fick orderbekräftelsen idag. Där det stod att man får ett till mail om två-tre dagar med beräknat leveransdatum. På hemsidan står det 27/7 i lager. Det står "förskottsbetalning". Får man inbetalingsuppgifter i det kommande mailet kanske?

Räknas dessa som levereras i sensommar/höst som 2017-årsmodeller tro?

Senast ändrad:
YT Jeffsy - The tråd
Du får en pdf med betalningsuppgifter till deras bank. När jag gjorde en SEPA överföring från min bank tillkom inga extra avgifter som om man hade betalat med Paypal eller kort.
Har sett att en del har fått ett beräknat leveransdatum mailat till sig vilket jag inte fick. Däremot såg jag under mina orderuppgifter på YT's sida att det efter ett tag dök upp ett trackingnummer till DHL. Kan nu se att det i varje fall är på väg. Har mailat YT om de kan ge mig ett leveransdatum så man vet när det förväntas dyka upp.

Tillbaka
Topp