Yt noton eller rose beefcake sl6?

Fenrisulven

Ny medlem
Kört ht länge nu men tänkte ta en stort kliv upp till freeride/super enduro klassen för att ha en cykel att göra allt istället för tre olika ht :P.

Så vad tror ni om dessa två konkurrenter?

Det som lockar med yt är vevpartiet men vet att många här är Fox frälsta, dock verkar lyriken vara poppis i sin klass.

Ja vad tror ni? Hjälp mig bena ur det här och få en grym "on bike to rule'em all" variant. Hehe

Stay safe//

Och den skulle vara vit och orange ;). Det är mest främre växeln jag undrar på där x9:an är det good shit så man vågar ta drops och något hopp utan att kedjan dödar mig? ;)

Precis det som lockar mest på den och att lyriken kan byggas om som man vill ha den osv.
Någon som vet hur mz roco tst air är att åka på? :)

Efter att själv skaffat en cykel med hammerschmidt skulle valt yt alla ggr bara för just hammerschmidt. Så jäkla grym känsla. Mer direkt växling än så blir det inte. Behöver liksom inte planera växlingen inför backar, hinder etc. Sen att du får bättre markfrigång är ju också plus. Hade rose sånt iscg-fäste? Det har ju yt iom hschmidt. Jag hade satsat pengarna på yt.

Rosen har ISCG:
ro.jpg

Kan säga att det lutar mot yt för att sedan få gaffeln tftuned till vintern och verkar bra med att kunna köpa ny ram till reducerat pris om den går sönder. :)

Tillbaka
Topp