Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Försöker få fatt i den yttre delen av cagen på en X01 eagle, alltså den delen som sitter skruvad i själva växeln. Någon som har eller vet var man kan få fatt i den.
Garbaruk säljer en komplett cage som även passar 1x12
Under fliken "Specs" står det att den passar för "12-speed XX1 Eagle, X01 Eagle, GX Eagle, NX Eagle, X1 Eagle"
Men jag har ingen egen erfarenhet om delen, jag vet alltså inte om den fungerar med 1x12. Jag kopierade endast in vad Garbaruk skriver på sin egna sida om produkten.
Ska du få tag på yttre cagen i tid till CV ska du ha tur, speciellt om det som sprängskissen antyder inte går att beställa löst. En handlare kan inte (hinner iaf inte) ta hem den, och lyckas du hitta hos tysken eller på bukten är det på håret att du hinner få hem den. Så din bästa chans är om någon i din geografiska närhet har en i skrotlådan.
Det rimliga blir att köpa en komplett bakväxel tyvärr. Så ta Jofas erbjudande?
Eller så pimpar du nu när du ändå håller på, många av mina gamla bakväxlar har fått coolfiber-transplantat när de ändå ska upp på operationsbordet. Tyvärr hittar jag inte yttre, bara inre. Konstigt. Men du kan ju alltid köra på nåt sånt: https://www.dulight.fr/en/mtb/1527-kcnc-jockey-wheel-system-sram-road.html Om du hinner...