Zerode bikes

Zerode bikes
Mmmmm... Den som väntar på något gott.... Mmmmm.... :D

ZerodeEnduro.jpg

Zerode bikes
Detta blir spännande att följa. Tror det blir en galet fin hoj som med allt som Rob jobbar fram. Den kommer visar på Crankworks i NZ om någon vecka. Har hört att vital ska göra ett reportage.

Zerode bikes
Zerode bikes
Luthman Photography sa:
theBrand sa:
Han har ju jobbat på den en stund, men man får väl gissa att den blir ganska lik prototypen han byggde:

http://www.vitalmtb.com/photos/feat...Gearbox-Trail-Bike,7113/Slideshow,0/sspomer,2

Fast nu verkar ju dämparen placerad horisontellt istället för vertikalt. Det betyder ju mest att länken som driver dämparen är annorlunda, själva konceptet lär ju vara liknande.

Jo, den gamla byggde han väl i sitt garage. Det ska spännande att få se vad som kommer :)

Zerode bikes
Luthman Photography sa:
Meh, nu ser den ju ut som vad som helst med en gearbox. Men jag antar att han kom fram till att den där höge pivotpunkten inte var någon hit för stighoja.

Han snackar kort om det i intervjun. Jag fattade inte riktigt (så kasst ljud i mobilhögtalaren) men som jag tolkade det så behövde han gå upp i storlek på pivot-drevet, men då blev det inte blev funktionsdugligt för stigtrampa :/

Zerode bikes
Alexander_kyckling sa:
Hade varit trevligt med lite rakare rör..

Här är det för en gångs skull försvarligt med en liten hängbuk på diagonalröret iom att gearboxen ligger där. Från gearboxens framkant är det i princip raka för med en liten organisk avslutning mot styrhuvudet för att få större mer fästyta och mindre materialstress.

Zerode bikes
tand sa:
Lite mer info och intervju med Rob Metz som har skapat cykeln:

Mmmmm....

ZerodeTaniwhaBigFront.jpg

Inte för jag bryr mig men det skulle vara intressant att se vad vikten hamnade på?
Sen kan man ju fundera på vad dom käkat på när dom kom på att börja skissa på en Laufrad-fork Enduro-style :/

ZerodeTaniwhaWTF.jpg

Zerode bikes
Kan intyga att han inte röker något alls :) Men sjukt intelligent inom sina områden. Det i kombination med att han också är sjukt duktig cyklist är ett vinnande koncept!

Han brukar inte vara intresserad av att snacka vikt, utan fokuserar mer på hur suspension fungerar och annat som har större påverkan.

Tillbaka
Topp