Zimbale sadelväskor, erfarenheter?

Jodå, riktigt fina.
Eftersom Carradice-väskor verkar vara slut överallt så kommer jag förmodligen testa en Zimbale.
Mailar lite med en säljare på ebay för tillfället. Ska se om jag får tag på några bilder.

Men man borde kanske komplettera med en väska på styret eller på överröret?
Någon som ryms mellan växelvajrarna som går ut från 105-reglagen? :)

Slut på Carradice? Märkligt. Det borde väl inte komma som nån överraskning för dem att det är PBP i år.

Jag har en Carradice-styrväska, det är ganska gott om plats mellan vajrarna. Även Rixen & Kaul-väskorna får plats.

Fästöglorna
IMG_0478.jpg

Monterad
zimbale11-black.jpg

Insida: Innehåll
"loads of room to spare in this one... contains 10" netbook, tracksuit jacket, Evian, an orange, bike repair tools in one side pocket, pack of cards & sweets in the other. Could easily fit MUCH more in here. Ideal for a busy day at the office, & more than enough for very long day rides! All held securely in place with nylon draw cord skirt, plus clip which helps secure the load & keeps the bag steady."
IMG_0481.jpg

IMG_0485.jpg

Är ju riktigt intresserad, blir nog en sådan lagom till löningen :).
Säljaren på ebay tipsade även om att köra med karbinhakar för att fästa i sadlar utan "loops" för läderremmar.

Hänger väskan i karbinhakar i sadelrailsen och en en fästrem runt sadelstolpen?
Låter ju sjukt instabilt?

Håller med. Att ha vikt där är inte optimalt till att börja med (men acceptabelt), men om den håller på och gungar blir det nog irriterande.

Fick hem 11 liters modellen idag.

Riktigt fin väska, dock lite ostadig monterad. Kanske blir bättre när man får lite vikt i den.
Provade trycka ner lite grejer:
Notebook 11", två par tshirt och kalsonger, två pocketböcker samt två mindre flaskor utan att fylla ut så mycket.

Provade slänga på en lite större sovsäck mellan väskan och dess lock, gick helt okej om man inte hade så mycket kantiga saker innuti väskan.

Två sidofickor som nästan får plats med en 0.5l vattenflaska i vardera.

Kommer med en testrapport när jag ger mig ut nästa gång :).

Jag har kört en del med Carradice Nelson som sitter fast precis sådär (eller inte med kabinhakar, men ändå) och jag upplevde det inte otroligt svajigt. Nu var det visserligen touring jag höll på med och inte rejsing.

mzi skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har kört en del med Carradice Nelson som
> sitter fast precis sådär (eller inte med
> kabinhakar, men ändå) och jag upplevde det inte
> otroligt svajigt. Nu var det visserligen touring
> jag höll på med och inte rejsing.

Nä precis. Frågan är ju hur svajjig den blir i slutändan.
Skulle inte tro att de spelar så stor roll om man bara ska nöta mil jämfört med om man ska spurta och ha sig.

Bra köp men det finns gott om Carradice sadelväskor till bra priser på 'bay. Sök på nätet efter "Carradice Bagman" eller "saddle bag support" för enkla diy lösningar.

Tillbaka
Topp