Zwift - Mer internetcykling!

Akoa skrev:
-------------------------------------------------------
> Verkar kul. Skummade bara men stod det när det
> skulle släppas?

Betatest "snart", släpps i början av 2015. Vi får väl se hur väl det stämmer :)

Om man "måste" köra distanspass på trainer kan det nog detta vara en klart roligare variant, men för kortare pass är nog intervaller i TrainerRoad effektivare...

Jag har kört betan ett tag. Det kan nog bli något intressant vad det lider (man blir faktiskt ordentligt taggad av att någon annan drar förbi, tejpkryss släng dig i väggen) men det är uppenbart en beta än. Endast en bana på några kilometer, vissa basala features saknas och grafiken är iaf. i mitt tycke alltför datorspelsliknande. Andra intressanta saker är hur att inte styra (dvs svänga) förminskar känslan av att det är "på riktigt", det ska bli intressant att se om de får till effekten av att ligga på rulle etc.

Ok betyg än så länge, så länge man är med på att det är en beta, dvs. de är antagligen för tillfället mest intresserade av att få körtid för att kolla installationsproblem, systemkrascher och kompabilitetsproblem med hårdvara.

Vilken trainer rekomenderas för detta? Det står att vilken som helst funkar, men om man skulle vilja ha ut maximalt av detta, vilken skulle Happy-kollektivet rekommendera då?

Kimpa951 skrev:
> Vilken trainer rekomenderas för detta? Det står
> att vilken som helst funkar, men om man skulle
> vilja ha ut maximalt av detta, vilken skulle
> Happy-kollektivet rekommendera då?

Wahoo Kickr

Fick inbjudan idag. Har precis cyklat en stund. Kul. Ser bra ut. Men jag tror att det blir mest ett mellanspel till min plan enligt Trainerroad.

Kimpa951 skrev:
> Vilken trainer rekomenderas för detta? Det står
> att vilken som helst funkar, men om man skulle
> vilja ha ut maximalt av detta, vilken skulle
> Happy-kollektivet rekommendera då?

De säger att de planerar att börja stödja Taxc Ant+-trainers i sommar så att de kan börja styra motståndet. Kan ju vara kul så att backarna blir backar.

Några här som är sugna på en sväng på Zwift island imorgon fm? Vore kul med en klunga svenskar!

Jag loggar in kl 10.

Senast ändrad:
Är det några som kör detta har det blivit bra nog att införskaffa sig en ny trainer som är zwift kompatibel ? så man har lite nytt material att köra på i vinter ?

Road_Runner skrev:
> Är det några som kör detta har det blivit bra
> nog att införskaffa sig en ny trainer som är
> zwift kompatibel ? så man har lite nytt material
> att köra på i vinter ?

Skall testas när väl trainersäsongen infinner sig. Men det är ju typ 1,5 månad dit.

Är inte helt övertygad. Sist jag körde så var det ganska få cyklister där och grafiken ryckig. Tror min tveksamhet grundar sig i det att du inte kan påverka det som händer mer än genom att trampa - cykling är ju så mycket mer liksom.. Tänk dig ett tv-spel med bara en kontroll.. Trodde jag skulle gå igång på detta men nja - kör heller ett välstrukturerat Trainerroad pass.
Avseende trainer så är väl Kickr fortfarande ohotad på tronen.

Man kan koppla sin trainer till flera program o köra en kombo.. En skärm med träningsprogram typ trainerroad, o en skärm med Zwift, så kan man köra sina strukturerade intervallpass på Zwift o få det bästa av två världar :-)

Det är en galning som kör heltäckt bakhjul i spelet så det där vågar man ju inte prova. Det kan gå illa i klungan.

oikhenke skrev:
> Nån som vet hur många banor som finns än så
> länge?

Två, originalbanan och VM-banan i Richmond som alterneras mellan på olika dagar. Finns schema på deras facebook-sida

Eller skrev:
> oikhenke skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nån som vet hur många banor som finns än så
> > länge?
>
> Två, originalbanan och VM-banan i Richmond som
> alterneras mellan på olika dagar. Finns schema
> på deras facebook-sida