Zwift / Rouvy

Zwift / Rouvy
Zwift alla dagar i veckan. Avskyr avataren och "känslan" I Rouvvy. Vill man göra race och utmaningar är Zwift bättre inbillar jag mig i alla fall. Kör själv race 2 gånger i veckan och är nöjd med hur det funkar i Zwift.

Så nu har du 50/50 I svaren. Men ärligt talat. Bara prova 1 månad på varje. Det är ju inte så att du köper in dig på livstid varken i mjukvara eller trainer. Nu är jag visserligen såld på Zwift cog och click/virtuell växling så det är ju ett plus på Zwift kanske. Inte satt mig in hur det stöds på andra plattformar.

Senast ändrad:
Zwift / Rouvy
Rouvy, alla dagar för grafiken. Zwift ser ju ut som ett 20 år gammalt tv-spel, pinsamt…
Cog lär ju kogga oavsett och tror jag R stöder växling
Med nyare version en måste man tyvärr först logga in på zwift och koppla upp zwift click för att det ska funka att koppla upp i rouvy (dock krävs ej zwift-abonnemang) … verkar som zwift vill ha monopol den fula vägen…

Zwift / Rouvy
Sen får man ju skilja Cog som är ett glorifierat single speed kit från Click som ger virtuell växling i Zwift (och andra som lyckats klura ut hur det funkar).

Hade ju varit bra om den virtuella växlingen hade varit något som erbjöds native från tillverkaren av trainern och sen funkat i alla plattformar som stödjer det. Får väl hoppas att man kommer dit.

Zwift / Rouvy
Stämmer, jag har en Wahoo kickr core 2 med cog and click och det går också att växla med Rouvy-appen eller Rouvy Companion (har mobilen på ramen med en billig clas-ohlson-hållare) men använder helst zwift click-kontrollerna på styret.

Zwift / Rouvy
Ganska trött på zwift efter 6 år, händer ju för lite och fokus på fel saker, och de har ju typ noll koll på vad folk vill ha..
Kommer nog byta till rouvy i Mars. Lite omställning med dynamiken stigningar eller små höjd förändingar, testade Rouvy en månad nyligen. Annars gillar jag Rouvy, och kul cykla där man har vart elle skulle vilja cykla.
Finns rätt mycket svenska banor, men de finns i appen och inte på webben av nån anledning...

Tillbaka
Topp